Inte så hög klass och lite lurigt som det känns. Samtidigt är känslan att det inte blir ngn jätteutdelning. Tidiga tankar:
1: Tveksam favorit men som ngn skrev, när det saknas tydliga vinnare blir Ohlsson alltid favorit i norr. För mig är nog 1 första strecket, därefter 2,7,4,8,10. Känns helgarderat.
2: Mjölner blir stor och kring 60% nog spelvärd som spik då motståndet är skralt. Vid gardering tas samtliga utom 10 med på mellanvolten.
3: Tror inte ngt på Cool Keeper över medel. On Hold är bra men för mkt streckad över 30%. 4 klar förstahäst för mig och Food Money känns intressant nu igen. Svårt se ngn annan än dessa vinna.
4: För mig är Catch the Cash dagens bästa spik. Utöver de andra som är streckade känns 12 intressant med Örjan och 14 var bra senast men får återigen långt fram.
5: Begriper inte hur 3 kan vara favorit. 1 och 5 tydliga A-hästar och kan räcka långt. Men kan nog skrälla här om de kör för hårt från början. Lite snack om 6 men tveksam till om den räcker. 10 var en besvikelse senast. 2,7,11 är mina skrällbud.
6: 9 förstastreck men trodde mer på den senast från framspår. 11 känns intressant som lite streckad. 1 måste få vinna snart men risk att den hamnar i fjärde inner. 4 ska kanske med men känns överstreckad. 8 är nog bästa hästen men läget hopplöst. 5 är gedigen men känns som den borde ha vunnit ngn av de senaste.
7: 4,10,11 första strecken men också mkt streckad. Samma med 2 där det ska göras intressanta ändringar. Kan 3 göra ett sånt där tokigt lopp som ngn gång i fjol?
Känsla är som sagt låg utdelning men krävs inte mkt för att det ska falla med många profillösa lopp.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|