Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-12-30, 21:39   #1
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

V75 Romme 2/1


Året börjar med mycket jackpotpengar.
V75-2 är ett kallblodslopp, där 3 Mjölner Komet är stenklar. Den har dom inte startat på två månader för att den ska stå utan tillägg i detta lopp. Klar spik.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-30, 21:47   #2
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

I guld V75-3 vinner Tillman med 2 Food Money. Blir nog inte favorit.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-30, 22:13   #3
 
hugothebosss avatar
 
Reg.datum: maj 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 283
Sharp$: 667
Standard

Håller med om Mjölner Komet i avd 2, fast i guld tror jag att 6 On hold kan få loppet kört i halsen. Tror det kommer att gå undan ett tag. I avd 5 funderar jag lite på att spika 5 Dragons Powerfly. Laddar nog på i avd 1, risk för galopp och skräll. I avd 6 o 7 finns en hel del av de mer betrodda som haft svårt att vinna på V75, typ aldrig, trots många försök. 1 OQPC 0 -10, Zenith Brick 0-6, Love Lini 0-11 och i DD2 Mellby Apollo 0-13.
Roliga skrällar så här långt 11 Storm Cloud avd 4, byngligt läge, men annars och sedan vill jag nog chansa och ta med 6 Pave the way i avd 7.
5-7 minusgrader kan säkert påverka en del både positivt och negativt.
__________________
Även en blind höna...går in i väggen!

Senast redigerad av hugotheboss den 2015-12-30 klockan 22:14.
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-30, 23:54   #4
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 779
Sharp$: 1976
Standard

Kallblodsloppet måste spiken vara helt klar, bara bläddra vidare.

Catch the cash gick ju en enorm slutrunda senast som det såg ut Och jag sa spika nästa gång den kommer ut. Undra vad han gick sista 700m var det bättre än det såg ut eller var det riktig riktigt vass avslutning? Någon som klockade?

Dragons Powerfly borde det va spets och slut på!?
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-31, 09:27   #5
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8279

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Classification har aldrig dugt i sådana här sällskap, men jag tycker hon var bra senast.
Garderar man på tycker jag hon kan slinka med då hon får smygresa vid sargen.
Långsökt förstås, men 6.74% lockar lite.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-31, 09:34   #6
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8279

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Jag tycker det är lite intressant att Örjan har springen med Define'em, och att det bara är 6 hästar på start.
Får Örjan i väg henne, kan hon vara långt fram till 7.12%.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-31, 13:11   #7
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6132
Standard

Inte så hög klass och lite lurigt som det känns. Samtidigt är känslan att det inte blir ngn jätteutdelning. Tidiga tankar:
1: Tveksam favorit men som ngn skrev, när det saknas tydliga vinnare blir Ohlsson alltid favorit i norr. För mig är nog 1 första strecket, därefter 2,7,4,8,10. Känns helgarderat.
2: Mjölner blir stor och kring 60% nog spelvärd som spik då motståndet är skralt. Vid gardering tas samtliga utom 10 med på mellanvolten.
3: Tror inte ngt på Cool Keeper över medel. On Hold är bra men för mkt streckad över 30%. 4 klar förstahäst för mig och Food Money känns intressant nu igen. Svårt se ngn annan än dessa vinna.
4: För mig är Catch the Cash dagens bästa spik. Utöver de andra som är streckade känns 12 intressant med Örjan och 14 var bra senast men får återigen långt fram.
5: Begriper inte hur 3 kan vara favorit. 1 och 5 tydliga A-hästar och kan räcka långt. Men kan nog skrälla här om de kör för hårt från början. Lite snack om 6 men tveksam till om den räcker. 10 var en besvikelse senast. 2,7,11 är mina skrällbud.
6: 9 förstastreck men trodde mer på den senast från framspår. 11 känns intressant som lite streckad. 1 måste få vinna snart men risk att den hamnar i fjärde inner. 4 ska kanske med men känns överstreckad. 8 är nog bästa hästen men läget hopplöst. 5 är gedigen men känns som den borde ha vunnit ngn av de senaste.
7: 4,10,11 första strecken men också mkt streckad. Samma med 2 där det ska göras intressanta ändringar. Kan 3 göra ett sånt där tokigt lopp som ngn gång i fjol?

Känsla är som sagt låg utdelning men krävs inte mkt för att det ska falla med många profillösa lopp.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-31, 15:02   #8
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 884
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Cool Keeper bör kunna hålla ut Food Money och Leif ska köra i spets säger han. Cool Keeper tror jag inte ett smack på dock, även om han ska köras i ledningen. Han har för dålig form och jag tror den är på fortsatt nedåtgående.

Luckycharm Hanover är min klara första häst. Han kommer få ett fint lopp med många startsnabba i början och med risk för körning. Om han inte snackas ned så in åt helvete, i vass eller kass t. ex., fram till lördag så blir han min spik tillsammans med Mjölner Komet, som redan är i mål.

I första avdelningen finns ett roligt streck/långskott om han fortsätter ligga runt 0-2% och det är 9 Åhlunda Survivor, som förvisso sällan till aldrig vinner och framförallt inte på 2140, men har gått rätt bra i två lopp nu efter dryga 1½ månads vila. Senast sprang han undan dom enkelt från spets. Även om det är tuffare emot nu förtjänar han att vara med på några rader vid större gardering. Funkar bra med skor och brodd om banan blir knepig.
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-31, 23:32   #9
 
hugothebosss avatar
 
Reg.datum: maj 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 283
Sharp$: 667
Standard

Off topic; Gott Nytt Travår!
__________________
Även en blind höna...går in i väggen!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+10)
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-01, 09:57   #10
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Vet inte om det är bakfyllan, men Panoramic känns som den vettigaste spiken så här på fredagen. Tog aldrig ut sig senast och är ute på rätt distans nu igen mot behagligare motstånd. Hoppas inte Örjan sitter och sover i loppet bara, kör han fram i dödens tidigt så måste vinstchansen vara stor.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-01, 10:51   #11
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 403
Sharp$: 5165
Standard

Märks tydligt i denna tråden att det är jul/nyårs vecka. Imorgon är det dags för årets första V75:a av totalt 73 stycken som ska avverkas under året! Det är monsterjackpot med jackpotpengar från 2 omgångar och aldrig har jag sett mindre aktivitet i V75 tråden... Men som sagt är det förståeligt med tanke på vilken vecka det är.

Omgången ser väldigt blek ut sportsligt och hade det inte varit för jackpotten så hade det varit den mest färglösa omgången på länge. Men med så här fina extrapengar i potten så måste man ju ändå tycka att det är riktigt intressant!

Stor varians på hästarna i många lopp, få hästar som kan vinna dessa bäddar för låg utdelning. Hela omgången står och faller med jättefavoriten Mjölner Komet som i nuläget är streckad på 64%. Om han mot förmodan skulle bränna så kan det bli riktigt bra pengar, annars stannar nog utdelningen under 50 lax skulle jag gissa.

Mitt stora drag och spik i omgången är Dragon Powerfly! Från början tänkte jag att det är spets och slut. Jag läste att Linderoth skulle ladda rejält för ledningen och jag trodde han skulle ta sig förbi dom andra 2 favoriterna utan problem. Nu hörde jag dock att Moons Madeira skulle skulle laddas och köras i spets vilket kan häxa till det för min spik. Så nu är det väl risk att han hamnar i dödens på Madeira som jag tror tar sig förbi 1:an.. Och eftersom jag tror att Dragon tar sig förbi 3:an från start så bör det bli dödens om inte Jorma styr på direkt och tar dödens ist och isf hamnar Dragon i andra ytter. Oavsett tror jag att Dragon krossar samtliga i detta loppet. Skulle Madeira galoppera eller om Kaj skulle få för sig att släppa ledningen trots sina uttalanden så kan Dragon komma till ledningen och då är loppet redan över som jag ser det!
Per håller hästen riktigt högt och det känns som han är under kraftig utveckling och kommer bara bli bättre och bättre.
Näst senast vid vinsten såg han ju fantastisk fin ut även om det var ett blufflopp, och så fin och pampig som han såg ut senast på uppesittarkvällen var ju en fröjd att se. Man kan tycka att han borde vunnit där för att få överbetyg men han fick ändå gå på först i tredjespår och rundade dom ganska enkelt och tog ner alla väldigt lätt men fick se sig målfotoslagen av Västerbo Exklusive som nu är en av favoriterna i V75-1 som är klass 1! Och då ska man ändå veta att han drog fram Västerbo Exklusive.
En annan parentes är att om Dragon hade varit en nos längre fram i det loppet och vunnit istället för att komma 2:a, så hade han ju passerat gränsen för att få vara med i detta loppet med 250:-! Så egentligen var ju ett andrapris det perfekta för Linderoth i det loppet.

Blev en lång utläggning om en enda häst. Men jag vill både övertyga mig själv och er andra om att detta är ett bra speldrag Att han ger 2,1 fast platsodds på Bet365 och Unibet är bara att se som en skänk från ovan!

Mitt andra drag i omgången är Diggers Elias som är riktigt intressant till under 6% i nuläget! En riktigt bra häst som gillar distansen och som går bäst bakifrån. Blir det tempo på loppet tror jag han har goda möjligheter att segra. Dock verkar han lite sämre med skor men ändå spelvärd i detta loppet!

Shelly Ann frazer är en annan som jag gillar skarpt men återigen riktigt oflyt i spårlottningen och kommer troligen hamna för långt bak för att nå hela vägen fram, men med tempo på loppet kan det gå, för hon är bra!

Kommer spika Dragon Powerfly på alla system och på något får man väl spika Mjölner Komet oxå medan man får försöka fälla honom och nöja sig med att honom som utgångshäst på något annat system.

Lycka till imorgon och god fortsättning!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AndyMart (+50), Ardberg (+5), korpo (+2), CuloPip (+10)
jocklon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-01, 12:33   #12
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av jocklon Visa inlägg
Stor varians på hästarna i många lopp, få hästar som kan vinna dessa bäddar för låg utdelning.
Hela omgången står och faller med jättefavoriten Mjölner Komet som i nuläget är streckad
på 64%. Om han mot förmodan skulle bränna så kan det bli riktigt bra pengar, annars
stannar nog utdelningen under 50 lax skulle jag gissa.
49000:-?

En mycket stor majoritet av Sharpsarna/spelarna lägger alltid fokus på
under 5!

Mvh Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-01, 12:46   #13
 
hugothebosss avatar
 
Reg.datum: maj 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 283
Sharp$: 667
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jocklon Visa inlägg
Märks tydligt i denna tråden att det är jul/nyårs vecka. Imorgon är det dags för årets första V75:a av totalt 73 stycken som ska avverkas under året! Det är monsterjackpot med jackpotpengar från 2 omgångar och aldrig har jag sett mindre aktivitet i V75 tråden... Men som sagt är det förståeligt med tanke på vilken vecka det är.

Omgången ser väldigt blek ut sportsligt och hade det inte varit för jackpotten så hade det varit den mest färglösa omgången på länge. Men med så här fina extrapengar i potten så måste man ju ändå tycka att det är riktigt intressant!

Stor varians på hästarna i många lopp, få hästar som kan vinna dessa bäddar för låg utdelning. Hela omgången står och faller med jättefavoriten Mjölner Komet som i nuläget är streckad på 64%. Om han mot förmodan skulle bränna så kan det bli riktigt bra pengar, annars stannar nog utdelningen under 50 lax skulle jag gissa.

Mitt stora drag och spik i omgången är Dragon Powerfly! Från början tänkte jag att det är spets och slut. Jag läste att Linderoth skulle ladda rejält för ledningen och jag trodde han skulle ta sig förbi dom andra 2 favoriterna utan problem. Nu hörde jag dock att Moons Madeira skulle skulle laddas och köras i spets vilket kan häxa till det för min spik. Så nu är det väl risk att han hamnar i dödens på Madeira som jag tror tar sig förbi 1:an.. Och eftersom jag tror att Dragon tar sig förbi 3:an från start så bör det bli dödens om inte Jorma styr på direkt och tar dödens ist och isf hamnar Dragon i andra ytter. Oavsett tror jag att Dragon krossar samtliga i detta loppet. Skulle Madeira galoppera eller om Kaj skulle få för sig att släppa ledningen trots sina uttalanden så kan Dragon komma till ledningen och då är loppet redan över som jag ser det!
Per håller hästen riktigt högt och det känns som han är under kraftig utveckling och kommer bara bli bättre och bättre.
Näst senast vid vinsten såg han ju fantastisk fin ut även om det var ett blufflopp, och så fin och pampig som han såg ut senast på uppesittarkvällen var ju en fröjd att se. Man kan tycka att han borde vunnit där för att få överbetyg men han fick ändå gå på först i tredjespår och rundade dom ganska enkelt och tog ner alla väldigt lätt men fick se sig målfotoslagen av Västerbo Exklusive som nu är en av favoriterna i V75-1 som är klass 1! Och då ska man ändå veta att han drog fram Västerbo Exklusive.
En annan parentes är att om Dragon hade varit en nos längre fram i det loppet och vunnit istället för att komma 2:a, så hade han ju passerat gränsen för att få vara med i detta loppet med 250:-! Så egentligen var ju ett andrapris det perfekta för Linderoth i det loppet.

Blev en lång utläggning om en enda häst. Men jag vill både övertyga mig själv och er andra om att detta är ett bra speldrag Att han ger 2,1 fast platsodds på Bet365 och Unibet är bara att se som en skänk från ovan!

Mitt andra drag i omgången är Diggers Elias som är riktigt intressant till under 6% i nuläget! En riktigt bra häst som gillar distansen och som går bäst bakifrån. Blir det tempo på loppet tror jag han har goda möjligheter att segra. Dock verkar han lite sämre med skor men ändå spelvärd i detta loppet!

Shelly Ann frazer är en annan som jag gillar skarpt men återigen riktigt oflyt i spårlottningen och kommer troligen hamna för långt bak för att nå hela vägen fram, men med tempo på loppet kan det gå, för hon är bra!

Kommer spika Dragon Powerfly på alla system och på något får man väl spika Mjölner Komet oxå medan man får försöka fälla honom och nöja sig med att honom som utgångshäst på något annat system.

Lycka till imorgon och god fortsättning!
Dragon Powerfly lär du nog inte bli ensam om. Däremot undrar jag lite över Digger Elias, går bäst bakifrån? 13 starter från bakspår noll vinster och med skor ännu sämre. Jag undrar alltså efter källan till den infon...
__________________
Även en blind höna...går in i väggen!
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-01, 12:53   #14
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av jocklon Visa inlägg
En annan parentes är att om Dragon hade varit en nos längre fram i det loppet och vunnit istället
för att komma 2:a, så hade han ju passerat gränsen för att få vara med i detta loppet
med 250:-! Så egentligen var ju ett andrapris det perfekta för Linderoth i det loppet.
Många kuskar kör alltid så - dom försöker vinna mer genom att vinna mindre.

Mvh Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-01, 12:57   #15
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5206
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oggeb Visa inlägg
Cool Keeper bör kunna hålla ut Food Money och Leif ska köra i spets säger han. Cool Keeper tror jag inte ett smack på dock, även om han ska köras i ledningen. Han har för dålig form och jag tror den är på fortsatt nedåtgående.
Inte första gången som Vispen "ska köra i spets" men sen när det blir allvar av då viker han alltid ner sig. Dessutom kör han hellre för en "hygglig placering" och är livrädd för att hästen ska springa sig trött. Han ser fram emot att få sälja Cool Keeper som tolvåring till Malta, helt obrukad..

Ta starten senast, som ett bra exempel. Här tror man att alla åker ut för att de ska vinna loppet. Ja, alla då utom Leif Vitasp. Han kör för en "bra placering". Istället för att köra i spets och ta emot Nahar (som näppeligen kan vara i tokform) så drar han allt han kan i hästen för att få krypa ner i ryggen bakom. Första 1000 efter 1.23? Jo, men han fick ju chansen att bli tvåa efter en avslutning på 1.08 sista 400....

Synd på spelarna som inte fattat hur kass han är i sulkyn och spelade ner Cool Keeper till samma odds som Nahar.

Och nu ska han ut på V75, redan streckad på 23%? Ja, tjena, spelarkollektivet lär sig aldrig...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hugotheboss (+5)
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td