Citat:
Ursprungligen postat av KonsultTT
Nu ska jag till mitt försvar säga att jag inte läste några tränarintervjuer alls i Aftonblaskan innan V75 - det har jag slutat med för länge sedan då det är mest floskler och tomma ord - utan roade mig med att läsa dessa EFTER V75. Det var jag då jag noterade Anders Wallins 2 starka ord "Vinner inte!" i intervjun - dessutom med ett utropstecken
Men lik förbannat hade jag inte med hästuslingen - som enligt mig hade maximalt flyt i loppet och med ett normalt löpningsförlopp förmodligen slutat oplacerad som fastlåst i 3:e inner. Men det är en annan historia...
Men tänk om Per Linderoth kommit på mitt på upploppet att "Visst f-n, "Vinner inte" sa ju Anders till mig...helvete..." och så galopp....
/ TT
|
Ja vad tränarna tror och säger är helt irrelevant egentligen. Med några ytterst få undantag är de inte i närheten lika bra pålästa på det aktuella loppet som en spelare som pluggat igenom varenda häst som kommer till start. Det de har att säga om träningsförhållanden, utrustning och körorder är det enda man kan ha lite nytta av. Man får träna sig att helt blunda för det subjektiva och enbart notera den relevanta sakliga informationen som framkommer i intervjuerna.