Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-01-04, 09:09   #16
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Till att börja med spelar ni (vi) ett pottspel där det finns spelare med långt bättre information, dessutom har dessa helt andra spelregler via utländska ombud och även en helt annan återbetalning vilket gör än större volymer lönsamma.

Sen är det väl som i poker; alla tror de är mästerliga oavsett kunskapsnivå...

när man vinner är det egen förtjänst, när man förlorar är det yttre faktorer som är emot en

Den sista faktorn jag vill nämna är den om de tomma tunnorna, vem fan publicerar ett system i en tråd egentligen???
Det där var banne mej det bästa jag läst på länge. När en kusk inte vinner, som man spikat, hängs vederbörande upp i närmaste träd här på Sharps. Lallare, IQ noll, finnjävel och tusen andra tillmäten. Det är egentligen den som komponerat torsksystemet som ska hängas eller hur.

Lustigt att fler och fler spelare är helt beroende av vad som skrivs om hästen. Det finns nåt som heter "egna ögon". Och självförtroende. Analyserar man vad tränare och kuskar sagt efter lloppet så kommer man snart fram till att möjligen 10-15% stämmer..yes! Sedan är det inte alltid att journalisten skriver vad kusken yttrat, vill gärna lägga in eget tyckande i meningarna.

Idag är det 20-tal utrustningsdetaljer som ska styra tipparen, frågan är om tipparen ifråga är på den kunskapsnivån att kunna värdera allt. Knappast! Och om man råkar vinna ska man komma ihåg att det är mycket, skitmycket, tur som ligger bakom. En massa tillfälligheter i loppen som gör att resultatlistan ser ut som den gör, sällan spelarens skicklighet. Tack för kaffet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1), bokis29 (+5)
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-04, 12:17   #17
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 164
Sharp$: 1851
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Det där var banne mej det bästa jag läst på länge. När en kusk inte vinner, som man spikat, hängs vederbörande upp i närmaste träd här på Sharps. Lallare, IQ noll, finnjävel och tusen andra tillmäten. Det är egentligen den som komponerat torsksystemet som ska hängas eller hur.

Lustigt att fler och fler spelare är helt beroende av vad som skrivs om hästen. Det finns nåt som heter "egna ögon". Och självförtroende. Analyserar man vad tränare och kuskar sagt efter lloppet så kommer man snart fram till att möjligen 10-15% stämmer..yes! Sedan är det inte alltid att journalisten skriver vad kusken yttrat, vill gärna lägga in eget tyckande i meningarna.

Idag är det 20-tal utrustningsdetaljer som ska styra tipparen, frågan är om tipparen ifråga är på den kunskapsnivån att kunna värdera allt. Knappast! Och om man råkar vinna ska man komma ihåg att det är mycket, skitmycket, tur som ligger bakom. En massa tillfälligheter i loppen som gör att resultatlistan ser ut som den gör, sällan spelarens skicklighet. Tack för kaffet.
I Aftonbladets tränarintervjuer inför V75 Romme så säger t ex Anders Wallin ang Masai Southwind som vann Avd 4 "Vinner inte!"
Vems fel är det då att man inte streckade hästen ? Jag - som trodde på tränaren, tränaren som inte trodde på sin häst eller kusken som inte visste att tränaren sagt så ?

/ TT
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1), abstruse (+1)
KonsultTT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-04, 14:19   #18
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KonsultTT Visa inlägg
I Aftonbladets tränarintervjuer inför V75 Romme så säger t ex Anders Wallin ang Masai Southwind som vann Avd 4 "Vinner inte!"
Vems fel är det då att man inte streckade hästen ? Jag - som trodde på tränaren, tränaren som inte trodde på sin häst eller kusken som inte visste att tränaren sagt så ?

/ TT
Härligt exempel. Sånt där går jag inte på, möjligen under nybörjaråren. Nu var det illa att jag sprack på Masai, fick 15 sexor och 210 femmor på bolagets utgångssystem, surt eller hur, trots 9000 in. Men jag var på B i nov och såg Masai vara oplacerad på 16.9 och skrev LUS i programmet. Nu påstår någon att det stått någonstans att hästen haft halsproblem ett längre tag. Givetvis undgick det mina ögon.

Det finns hur mycket exempel som helst hur tränare/kuskar lurat spelare. Givetvis har jag tyckt det vara kanon när jag själv ägt hästen och kunna spela in en vacker slant på V5 eller VP. Men det hör inte hemma här. Som jag sa tidigare, "egna ögon" är vinstgivande.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1), KonsultTT (+5)
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-04, 14:33   #19
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KonsultTT Visa inlägg
I Aftonbladets tränarintervjuer inför V75 Romme så säger t ex Anders Wallin ang Masai Southwind som vann Avd 4 "Vinner inte!"
Vems fel är det då att man inte streckade hästen ? Jag - som trodde på tränaren, tränaren som inte trodde på sin häst eller kusken som inte visste att tränaren sagt så ?

/ TT
Hmmm lite det SO säger, "lustigt att" ...

Vill egentligen inte hänga ut någon men Anders Wallins uttalanden har jag oxå bränt mig på för länge sedan, skulle aldrig få för mig läsa dessa nuförtiden...

orsaken är irrelevant, de är rent skadliga...
Edit 2: Förstås inte irrelevant att man inte "kan lita" på travet... menar mer det specifika fallet.
Man är illa ute om man tror man kan räkna ut allt, troligare är att man ser mönster som inte finns osv, med goda kontakter o kunskap kan man gissa bättre men många tycks tro och begära att pusslet (som alla lägger olika) ska låta sig läggas rätt med fredagsbilagan i hand..

Lika dumt som att tro att övriga tidningen, typ Aftonbladet ger en genomgående, ofärgad, sann, beskrivning av världen.


ps hade faktiskt med Masai på enkla grunder, spår och programrad, tränare, kusk. Edit: inte minst streck...

Senast redigerad av ExtremtRik den 2016-01-04 klockan 14:45.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-04, 15:07   #20
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KonsultTT Visa inlägg
I Aftonbladets tränarintervjuer inför V75 Romme så säger t ex Anders Wallin ang Masai Southwind som vann Avd 4 "Vinner inte!"
Vems fel är det då att man inte streckade hästen ? Jag - som trodde på tränaren, tränaren som inte trodde på sin häst eller kusken som inte visste att tränaren sagt så ?

/ TT
Du som trodde på tränaren.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-04, 15:19   #21
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 164
Sharp$: 1851
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Du som trodde på tränaren.
Nu ska jag till mitt försvar säga att jag inte läste några tränarintervjuer alls i Aftonblaskan innan V75 - det har jag slutat med för länge sedan då det är mest floskler och tomma ord - utan roade mig med att läsa dessa EFTER V75. Det var jag då jag noterade Anders Wallins 2 starka ord "Vinner inte!" i intervjun - dessutom med ett utropstecken

Men lik förbannat hade jag inte med hästuslingen - som enligt mig hade maximalt flyt i loppet och med ett normalt löpningsförlopp förmodligen slutat oplacerad som fastlåst i 3:e inner. Men det är en annan historia...
Men tänk om Per Linderoth kommit på mitt på upploppet att "Visst f-n, "Vinner inte" sa ju Anders till mig...helvete..." och så galopp....

/ TT
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
abstruse (+1)
KonsultTT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-04, 23:54   #22
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KonsultTT Visa inlägg
Nu ska jag till mitt försvar säga att jag inte läste några tränarintervjuer alls i Aftonblaskan innan V75 - det har jag slutat med för länge sedan då det är mest floskler och tomma ord - utan roade mig med att läsa dessa EFTER V75. Det var jag då jag noterade Anders Wallins 2 starka ord "Vinner inte!" i intervjun - dessutom med ett utropstecken

Men lik förbannat hade jag inte med hästuslingen - som enligt mig hade maximalt flyt i loppet och med ett normalt löpningsförlopp förmodligen slutat oplacerad som fastlåst i 3:e inner. Men det är en annan historia...
Men tänk om Per Linderoth kommit på mitt på upploppet att "Visst f-n, "Vinner inte" sa ju Anders till mig...helvete..." och så galopp....

/ TT
Ja vad tränarna tror och säger är helt irrelevant egentligen. Med några ytterst få undantag är de inte i närheten lika bra pålästa på det aktuella loppet som en spelare som pluggat igenom varenda häst som kommer till start. Det de har att säga om träningsförhållanden, utrustning och körorder är det enda man kan ha lite nytta av. Man får träna sig att helt blunda för det subjektiva och enbart notera den relevanta sakliga informationen som framkommer i intervjuerna.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Cc (+10)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-05, 06:18   #23
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Ja vad tränarna tror och säger är helt irrelevant egentligen. Med några ytterst få undantag är de inte i närheten lika bra pålästa på det aktuella loppet som en spelare som pluggat igenom varenda häst som kommer till start. Det de har att säga om träningsförhållanden, utrustning och körorder är det enda man kan ha lite nytta av. Man får träna sig att helt blunda för det subjektiva och enbart notera den relevanta sakliga informationen som framkommer i intervjuerna.
Bra skrivet!

Tränare kan ofta redogöra för sitt stalls förutsättningar, form, utrustning osv men att bedöma sina hästars chanser med övriga hästar i loppen är inte tränarens jobb, det är spelarnas uppgift! Sånt är och skall vi vara bättre på än dem. Undantag finns, men de tränarna är som regel också spelare...

Det är inte mer annorlunda än för fotbollstränare. För det är precis samma sak där. På Tipsnytt-tiden så ringde vi tränare dagligen. Det vi ville veta var oftast aktuellt skadeläge och förändringar i truppen. Det tog som regel 30 sek att få den informatonen men samtalet tog ofta 15 min för att tränarna insåg rätt fort att vi hade björnkoll på deras serie och ville själva veta en del om kommande motståndare. Vissa, bla Roffe Z och Thomas Lyrfors kunde själva ringa upp oss och förhöra sig om dagsläget.
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
the_mirage (+1)
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-05, 09:55   #24
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
Bra skrivet!

Tränare kan ofta redogöra för sitt stalls förutsättningar, form, utrustning osv men att bedöma sina hästars chanser med övriga hästar i loppen är inte tränarens jobb, det är spelarnas uppgift! Sånt är och skall vi vara bättre på än dem. Undantag finns, men de tränarna är som regel också spelare...

Det är inte mer annorlunda än för fotbollstränare. För det är precis samma sak där. På Tipsnytt-tiden så ringde vi tränare dagligen. Det vi ville veta var oftast aktuellt skadeläge och förändringar i truppen. Det tog som regel 30 sek att få den informatonen men samtalet tog ofta 15 min för att tränarna insåg rätt fort att vi hade björnkoll på deras serie och ville själva veta en del om kommande motståndare. Vissa, bla Roffe Z och Thomas Lyrfors kunde själva ringa upp oss och förhöra sig om dagsläget.
Reijo Liljendahl är min favorittränare. Suveränt bra info, nån man kan lita på tycker jag
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td