V4-tankar:
Ibland saknas känslan kring en omgång, så som idag. Testar då det går av stapeln i södra delen av landet.
V4:1
8 Super Photogenic är härligt kapabel, men väldigt knepig.
1 Wingait Ida ifrån innern får bra resa och spurtade vasst som tvåa nyligen. (
Morsan Wingait Inga hade en härlig skalle och den lirade jag med viss framgång!)
3 Rumba Jet på gamla meriter och på allt snack inför förra starten.
Låset känns starkt!
V4:2
5 Stud Muffin minns jag ifrån en slutduell med Michelangelo Ås. Kommer med som lite spelad. Grundkapabel!
1 Speedy Sus har gjort många bra lopp på Jägersro och får en chans nu efter lite sämre placeringar.
9 Springover vill jag vara med på när den vinner.
3 streck, vilket känns tunt värre. Jag lirar chansartat helt enkelt. Usain har jag svårt för i tipsen och ratar som vanligt. Kapabel i ljusa stunder för klassen. Countdown har jag aldrig gillat, så jag ratar ovanligt nog en häst som gör första i regi "Lill-Unter".
V4:3
2 Borups Orkidé ser stundtals riktigt fin ut, stundtals kantig och trist ut. Svår att läsa av, men jag tänker att tränaren eventuellt kan få hästen att ta några steg och utvecklas. Jag är allt annat än såld på individen, men tänker strecka i några starter framöver. Absolut ingenting jag kan tänka mig spika på vad den visat, men gardera med.
6 Carlos Express ser ut att kunna bättre och Peter tränar ju.
13 Tohio Gilbak äger viss kapacitet och befinner sig i tilltalande omgivning.
10 Bernado har
AndyMart, i inlägg ovan, fått mig att kika lite på i lopparkivet. Bra avslutningar på gångbara tider flera ggr på slutet. Den känns given att strecka vid bred gardering.
1,3,12 fyller jag på med. 1 på Jocke, 3 för 14,8-vinst senast, 12 Designlight gillar jag lite smått och har en del kunnande för att fortsatt duga i lågklassiga lopp. Det här är väl lågklassigt?
V4:4
2 Rally Dagny är given att gå på för min del. Såg hästen senast och skrev upp i min bok som gångbar inför framtiden. Den som vann till högt odds där tror jag är riktigt duglig då den fungerar, sådant motstånd saknas nog här?
Har nu hamnat i lagom beskedligt gäng för att testas direkt. Ingen stjärna högst troligt, men kan tänkas duga i lättare lopp till en början. Nog visade hästen prov på rätt skalle senast, gick hela vägen in?
De värsta motståndarna verkar finnas på tillägg, vilket gör det ännu mer givet att testa som spik just idag.
Emma Bjerkås får ofta bra fart på hästarna hon får in tycker jag.
I: 1,3,8
II:1,5,9
III:1,2,3,6,10,12,13
IV:2
Rally Dagny
63 rader