Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-01-04, 17:43   #1
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

V4 Jägers Lunch


Trevliga lopp imorgon på lunchen när det vankas Jägers.

V4-1.

3 Rumba Jet feber och dålig uppladdning inför senast, bättre nu med lopp i kroppen + helt frisk.

4 Money Lloyd
spetsar och släpper (tar väl sig förbi Åjo Hornline (?), annars spetsar den och släpper). Till vem?

Laddar Kim framåt så kommer 8 Super Photogenic få ta över. Dock väldigt osäker men torskar inte felfri och med godkänd form från spets. Således rätt favorit.

Johnny kan också tänkas ta sig till spets med lite flyt. Mycket farlig då.

Untersteiners 9 Explosive Attitude och Perssons 1 Wingait Ida får vilsamma löpningar och med körning där framme kan det bli någon av dessa till slut.

V4-2.

Öppet, ska jag tala om någon lyfter jag fram 7 Countdown till låg procent. Spurtat vasst i princip hela tiden hos Goop och inte alls särskilt mycket sämre än motståndet nu, dessutom debut i ny regi hos Johan! Intressant.

9 Springover och 10 Usain Colt står för klassen i gänget och är tidiga!

V4-3.

13 Tohio Gilbak
bäst i fältet och kan tänkas runda gänget. Saknar dock lopp i kroppen. Dock helgo spurt efter lång vila i Augusti 2014 på Åby.

Slår ett slag för 6 Carlos Express. Möter något sämre motstånd än senast, och godkänd då (inte mer). Nu lopp i kroppen och jag vet att rör sig om en fin herre detta.

1 Staro Jersey Side
är ingen stjärna men får en bra resa och kan vinna.

10 Bernardo är duglig i gänget och för lite spelad.


V4-4.

Öppet värre.

2 Rally Dagny?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
jocklon (+10), Major (+15), MattiasB75 (+10), Torstens (+10), asgaya3141 (+5), dado (+2)
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-05, 10:02   #2
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Wingait Ida är alltså favorit i första, det kunde jag inte förutspå. Sitter i tredje invändigt (kan ju komma ut såklart men mest troligt) och därifrån krävs en hel del flyt för att vinna. Överspelad!

EDIT; Kan hålla upp spets eftersom de inte ska ladda med Money Lloyd. Då rätt favorit!

Nä, värdet ligger på Rumba Jet och Super Photogenic. Lopp i kroppen (feber inför senast) hos den förstnämnde och kapacitet så det räcker och blir över för att vinstchansen minst ska taxeras till 25-30 % här.

Explosive Attitude tycker jag även den är lite för mycket spelad, kan det bli tal om bike är det mycket intressant dock.


I andra är Usain Colt favorit, väntat.

I tredje blir väl Carlos Express favorit, också väntat.

Teehee som favorit i sista måste vara ett skämt. Läste någonstans att hon gick en riktigt fin repa i spåren senast, tillåt mig tvivla på det. Satt i cafét och kolla och det var då inte någon tigervarning på henne. Snarare tvärtom. Orutinerad och jag tror inte hon rundar detta gäng 22 % av gångerna. 10 % speglar verkligheten.

Rally Dagny positiv i debuten, Camilla Sisu verkar vara en bra häst och Laressa är för lite spelad med Sjunnesson. De tre lyfter jag fram som mest intressanta i ett för övrigt mycket öppet lopp!

Senast redigerad av AndyMart den 2016-01-05 klockan 10:10.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-05, 11:04   #3
 
Fiduss avatar
 
Reg.datum: okt 2015
Inlägg: 764
Sharp$: 1697
Standard

V4-tankar:

Ibland saknas känslan kring en omgång, så som idag. Testar då det går av stapeln i södra delen av landet.

V4:1

8 Super Photogenic är härligt kapabel, men väldigt knepig.
1 Wingait Ida ifrån innern får bra resa och spurtade vasst som tvåa nyligen. (Morsan Wingait Inga hade en härlig skalle och den lirade jag med viss framgång!)
3 Rumba Jet på gamla meriter och på allt snack inför förra starten.
Låset känns starkt!

V4:2

5 Stud Muffin minns jag ifrån en slutduell med Michelangelo Ås. Kommer med som lite spelad. Grundkapabel!
1 Speedy Sus har gjort många bra lopp på Jägersro och får en chans nu efter lite sämre placeringar.
9 Springover vill jag vara med på när den vinner.

3 streck, vilket känns tunt värre. Jag lirar chansartat helt enkelt. Usain har jag svårt för i tipsen och ratar som vanligt. Kapabel i ljusa stunder för klassen. Countdown har jag aldrig gillat, så jag ratar ovanligt nog en häst som gör första i regi "Lill-Unter".



V4:3

2 Borups Orkidé ser stundtals riktigt fin ut, stundtals kantig och trist ut. Svår att läsa av, men jag tänker att tränaren eventuellt kan få hästen att ta några steg och utvecklas. Jag är allt annat än såld på individen, men tänker strecka i några starter framöver. Absolut ingenting jag kan tänka mig spika på vad den visat, men gardera med.

6 Carlos Express ser ut att kunna bättre och Peter tränar ju.

13 Tohio Gilbak äger viss kapacitet och befinner sig i tilltalande omgivning.

10 Bernado har AndyMart, i inlägg ovan, fått mig att kika lite på i lopparkivet. Bra avslutningar på gångbara tider flera ggr på slutet. Den känns given att strecka vid bred gardering.

1,3,12 fyller jag på med. 1 på Jocke, 3 för 14,8-vinst senast, 12 Designlight gillar jag lite smått och har en del kunnande för att fortsatt duga i lågklassiga lopp. Det här är väl lågklassigt?

V4:4

2 Rally Dagny är given att gå på för min del. Såg hästen senast och skrev upp i min bok som gångbar inför framtiden. Den som vann till högt odds där tror jag är riktigt duglig då den fungerar, sådant motstånd saknas nog här?
Har nu hamnat i lagom beskedligt gäng för att testas direkt. Ingen stjärna högst troligt, men kan tänkas duga i lättare lopp till en början. Nog visade hästen prov på rätt skalle senast, gick hela vägen in?
De värsta motståndarna verkar finnas på tillägg, vilket gör det ännu mer givet att testa som spik just idag.
Emma Bjerkås får ofta bra fart på hästarna hon får in tycker jag.

I: 1,3,8
II:1,5,9
III:1,2,3,6,10,12,13
IV:2 Rally Dagny

63 rader

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
dado (+2)
Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-05, 11:09   #4
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Inte heller helt såld på omgången men det blev såhär;

AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-05, 11:24   #5
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 670
Sharp$: 50098
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Wingait Ida är alltså favorit i första, det kunde jag inte förutspå. Sitter i tredje invändigt (kan ju komma ut såklart men mest troligt) och därifrån krävs en hel del flyt för att vinna. Överspelad!

EDIT; Kan hålla upp spets eftersom de inte ska ladda med Money Lloyd. Då rätt favorit!
Så var det med det...
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-05, 11:25   #6
 
Fiduss avatar
 
Reg.datum: okt 2015
Inlägg: 764
Sharp$: 1697
Standard

Vilken travare det är, Kims vinnarstyrning!

Rumba Jet såg verkligen taggad ut och måste följas i tipsen framöver.

Fina individer.
Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-05, 11:25   #7
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hoola Visa inlägg
Så var det med det...
Är fan förbannad.

Vad är meningen och gå ut med att man ska ta upp och köra lugnt när man sen bombar framåt? Bättre och hålla truten om taktiken i så fall.

Tänkbar spik/lås med Rumba som man gardera upp nu.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-05, 11:27   #8
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 670
Sharp$: 50098
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Är fan förbannad.

Vad är meningen och gå ut med att man ska ta upp och köra lugnt när man sen bombar framåt? Bättre och hålla truten om taktiken i så fall.

Tänkbar spik/lås med Rumba som man gardera upp nu.
Håller verkligen med! Vad vill man uppnå med desinformation?
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-05, 11:40   #9
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 670
Sharp$: 50098
Standard

Nu hoppas jag på Springover.
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-05, 11:46   #10
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 670
Sharp$: 50098
Standard

Han vann men ändå: Grasso borde gått före Takter som försökte stöta ut honom...
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-05, 11:50   #11
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 688
Sharp$: 3010
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hoola Visa inlägg
Han vann men ändå: Grasso borde gått före Takter som försökte stöta ut honom...
Ja verkligen, detta var ett tydligt exempel på att man alltid ska ha med kuskvärdering i sin analys av loppen, framförallt när det gäller att köra bakifrån. I spets kan de flesta kuskarna vinna även om orutinerade oftare blir testade än de mer rutinerade rävarna.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hoola (+5)
legolasse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-05, 12:00   #12
 
Fiduss avatar
 
Reg.datum: okt 2015
Inlägg: 764
Sharp$: 1697
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hoola Visa inlägg
Håller verkligen med! Vad vill man uppnå med desinformation?
Jag är utpräglad staketkusk, har aldrig suttit upp bakom en häst.

Kan dock tänka mig att om du har en häst som för dagen är taggad till tusen, så får du nog tänka om?
Tänk dig själv att sitta upp bakom en startkatapult, som för dagen endast vill framåt. Vad väljer du att göra då?

Det är djur det tävlas med och det gör det svårt att hålla fast vid taktik. Du måste vara flexibel i ditt agerande...

...sådär brukar Erik A resonera och trycka på i många intervjuer. Den killen är ju toppkusk!

Låt aldrig ett liknande uttalande rucka på dina grundtips. Då får du skylla dig själv som tippare, enligt min syn på saken. Det är dessutom roligare att vinna på att följa sina egna idéer fullt ut.

______

Jag hatar kameraplaceringen på Jägersro! Utvändigt har löjligt stor fördel i slutstriderna. Skit för V4-värdet!

Vinnaren var fin, dock! Verkar bli bättre och bättre för varje start för tillfället, Springover.
Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-05, 12:07   #13
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 670
Sharp$: 50098
Standard

LD satt!

KVITTORESULTAT
Inlämnat
2016-01-05, 12:37
Jägersro
Tisdag 2016-01-05
Start: 12:40
Kostnad: 30,00 kr

Smyg fram vinnare, lopp för lopp
AVD HÄSTAR
1
9SPR​ING​OVE​R
2
21113
DÖLJ KVITTODETALJER
3 x 10,00 kr = 30,00 kr.
Totalt: 30,00 kr.
8F44 8831 A791 8818
Vadet gäller startnummer
SKRIV UTVERKTYGDELA
Visa startlistan

Senast redigerad av hoola den 2016-01-05 klockan 12:08. Anledning: Svårt att få det tydligt...
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-05, 12:11   #14
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Carlos Express får man släppa nu. Den är helt enkelt inte bra.

Tohio Gilbak hade smakat, fin spurt men saknades lite tryck. Lopp i kroppen nu och där är vi med nästa gång.

Vinnaren var svårhittad för mig.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-05, 12:14   #15
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 670
Sharp$: 50098
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fidus Visa inlägg
Jag är utpräglad staketkusk, har aldrig suttit upp bakom en häst.

Kan dock tänka mig att om du har en häst som för dagen är taggad till tusen, så får du nog tänka om?
Rent teoretiskt kan vad som helst inträffa men värmningarna brukar skvallra om hur hästen känns - dessutom är det oftast kusken som bestämmer upplägget.Sa Lindblad efteråt att hästen var så in i vassen på tårna?Eller gissar du bara?
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td