Ämne: V75 Åby 9/1
Visa ett inlägg
Gammal 2016-01-07, 11:11   #42
lokatten

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 405
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Metatrone Visa inlägg
Bra snack så här tidigt i veckan! Sitter och klurar lite på V75-7, och fyller på med lite från Statistikbibeln (för de som finner det intressant).

1.Onceforallface - Tvåårings-vinnare vilket är ett jätteminus. Kommer nog inte vinna så mycket mer. Även den fattigaste, vilket är en stor nackdel i silver. Aldrig vunnit på distansen.

2.Pioneer FH - Startar från ett uruselt spår på Åby. Är även 9 år och icke-favorit, vilket är ett stort minus.

3.Jonathan Palema - 3:e fattigast. Minusfaktor.

4.Bergshults Leffe - Bra spår. Toppform. 2:a i turordningen vilket är ett stort plus i silverdivisionen. Är dock en 10-åring, och dessa vinner "aldrig" i silver.

5.Pebbe Simoni - Bra spår. Dock 9-årig icke-favorit (se ovan).

6.Talk The Talk - Statistiskt minusläge. Skrik senast. Missgynnad av skor.

7.Go Green Pellini - Statistiskt minusläge.

8.Bailey Sweet Grim - Statistiskt minusläge.

9.Trust Launcher - Bra spår. Form! Dock dålig statistik från bakspår. Bäst på kort?

10.Poker Kronos - Bra spår. Missgynnad av skor runt om. Lite skrik senast.

11.Only One Winner - Statistiskt minusläge. Bra senast. Vinner ofta. Bra statistik från bakspår. 1:a i turordningen vilket är ett statistiskt plus. Näst fattigast i loppet vilket är ett ganska stort statistiskt minus, framför allt från ett dåligt läge.

12.Huge Star - Statistiskt minusläge. 9-årig "icke-favorit" (se tidigare).

Ser att både Expressen och Aftonbladet rankar Onceforallface etta. Det är bra eftersom den kan komma att dra på sig en hel del streck. I och med att hästen gått vettigt på slutet så lär det låta bra från Vomb också (som vanligt). Den hästen står jag över och hoppas att den drar på sig streck.

Hästarna 2-5 har jag svårt att se som vinnare här. Tyvärr så ser OOW ut att bli brakfavorit (om än tidiga streck), men hästen är på väg uppåt och bra nog att slå dessa bakifrån. Verkligen inga stjärnor på framspår. Värst emot tror jag att Untersteiners och Berghs (lät bra inför senast) är.

Jag har gett Sharps för det här inlägget. Intressant med alla minusfaktorer och statistiska minuslägen eller va?

Inte så länge sedan en 4-åring vann i silver tror jag fast det var statistiskt näst intill omöjligt att fyraåringar kunde vinna i silverdivisionen.
lokatten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat