Ämne: V86 13/1
Visa ett inlägg
Gammal 2016-01-13, 15:49   #14
Wolfman

Reg.datum: okt 2015
Sharp$: 2263
Standard

*Varning för långt inlägg och låg läshastighet*

Denna analys är skriven tidigt på dagen, innan tjänster som TT/SS/SP/ÖG or whatever. Jag väntar förnöjsamt på era Sharpsa kommentarer så att vi kan gå +++ ikväll  Och döda mina tankar så jag slipper förlora en enda krona!

1.Staro är bästa hästen, rutinerad, inget emot skor, öppnar bra, tar detta från dödens om det behövs (Sjunne smyger knappast här).
> Spik- och spelvärd då de andra (småutmanarna) drar på sig mycket streck och spel.

2.Nästan som ett treåringslopp där någon plötsligt utvecklats… Collins övertygade stort senast, men resa och Lalle på hufvudstadsbanan nu. Och finns flera som kan springa här.
> Gardering (betalar inte för 7, 2). Väldigt svårt att välja en u-häst här på jokersystemet, kanske ändå Lalle på visad form och litet fält.

3.Kul med Crebas, han är en mycket bra tränare och såvitt jag kan se en bra kusk med pondus, han brukar inte sätta sig invändigt osv. Perfekt distans för kusen som har fin segerprocent och visade formformform senast.
(Bakom lurar oftast sevärda Rocky (lite hårt inne här, stark och speedig, kuskminus). Hur är det med Connys i dagsläget?!! Q.C. given fjärdehäst från spets om de andra skuffar. Nämner nr 4 (1%) som har en del rutin och hårdhet.)

4.Oh Goodness. Hur blir det här i spetskörningen med Tarragona? Lurigt, vill Örjan köra i spets eller ta vinnarhålet (med skor)? Stirling Cheer helt OK senast. I övrigt kan jag bara tänka mig någon av Nurmosarnas.

5.1640a Jägers men låg klass. Kanske Twister skall vara förstahäst eller Crazy Year… 1,2,6 tar jag bort, resten streckas. Svårrrankat!!

6.Redén stallform, kusk (skor gick hyfsat nyss på Färjestad). Hajen form kanske lite kuskplus (dissar sällan Sir Toby dock). Men skall de hinna fram till Classe? Måstestreck på Spangen och det sista på Fred. (Kanske ett på Croque också.)

7.Da Vinci kan ta ned Jairo från utvändigt (SAL = Spika Aldrig Löffgren). Tredje streck: lite snack om Örnskottet sedan länge (vet inte hur jag skall processa den, Malmqvist stallform etc.).

8.Älskade Google senast, mycket fint spår nu. Men det kan bli svårt med Goopen i spets förstås på 2640 i denna klass (därmed kanske jag också vill ha med Classe smygandes.) Carrera kan vinna om spets kan det bli så om Goop missar? Svårare spår för 10, 11, om de flesta andra kunniga inte gör bort sig bör de få svårt.

// Wolfman
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Zniper (+11)
Wolfman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat