Citat:
Ursprungligen postat av jaroiten
Jag spelar inte på hästar så jag är inte insatt i sånt där, utan utgick från andra liknande vinnarspel. Om man t.ex. skulle betta på att Donald Trump blir USAs president men han strax efter man lagt spelet går ut med att han fått lungcancer och drar därmed tillbaka sin kandidatur för att kämpa mot cancern, inte skulle många bolag betala tillbaka insatsen då.
Googlade i alla fall "Tattersalls 4" lite snabbt och ja det verkar ju också vara en rimlig sak att använda sig av, men då är det ju inte fasta odds länge och som spelare så skulle jag inte vilja att bolaget gick in och petade i vartenda odds så fort en deltagare stryks. Men ni hästbettar kanske tänker annorlunda.
|
Nu är det inte frågan om långtidsspel - jag spelade xx antal sekunder innan loppet skulle köras (uppmärksammade inte att hästdjäveln värmt dåligt) och i samma veva (jo, faktiskt) som jag trycker in spelet så hör jag att den blivit struken och hästen stryks i samma ögonblick på Racebets - hann spela en annan kuse istället (inte fan vann den inte).
Långtidsspel bryr jag mig inte om då jag YTTERST sällan spelar dessa - kanske 1 på tio år nu... Använder man sig utav Tattersalls 4 så ÄR det fasta odds - det är ytterst sällan en häst stryks EFTER man spelat. Om man inte är ute efter utstick och spelar tidigt, då ökar risken såklart. Vet alla om att man spelar efter Tattersalls 4 så är det inget att snacka om, då vet man att även de "fasta" oddsen kan ändras - och inget konstigt med detta, förutsättningarna kan ändra sig mer radikalt än i de flesta andra sporter om ex. storfavoriten stryks...
Jag har inget emot Tattersalls 4 då jag vet om det och det stryks så sällan ändå. Men får man inte ens chansen till att vinna, eller förlora för den delen, ja då är det rena rama rånet... Hellre att de "petar" i oddsen de få gånger det sker än att bli bestulen (inte ofta detta sker heller men principen är ändå fel).
Nu vet jag inte ännu hur de ställer sig, skiter egentligen i det, men kan ju vara intressant för andra här inne som fortfarande spelar på Racebets att få reda på hur utfallet blir. Racebets "regelbok" är den sämsta jag sett - hittar ingenting och dessutom endast på engelska och tyska...
Men de har ett djävla utbud, det skall de ha - och livestreams till Amerikat!