Visa ett inlägg
Gammal 2016-01-16, 10:09   #68
AndyMart

AndyMarts avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 7099

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tomtom2 Visa inlägg
Du har helt rätt, åtminstone de gånger utdelningen på sju rätt är mera än några tusenlappar. Därför är det så komiskt och snudd på patetiskt att så många här i forumet jublar varje gång det blir jackpot. Det är ju ändå nästan aldrig någon som sätter sju rätt härifrån när det överstiger 10-20k. Jag har själv spelat V75 i stort sett varje vecka sedan starten och dessförinnan V65 på lkördagar, har aldrig lyckats sätta sjuan när utdelningen har överstigit 100k. Dock så j-a nära ett otal gånger, vilket säkert de flesta av er har erfarenhet utav Men jag fick 1.8 mille en gång trots att jag bara hade sexor och femmor,

en bra bit över 300k på sexorna då och över 9 k på femmorna. Nej, mina bästa vinster har jag fått på vanliga V5:or, ett överlägset spel där också hela vinstpotten delas ut varje gång till de som satsat i just den omgången, inga satans jackpottar där inte. Om ni tittar på utdelningen på lärdagar på V5 och V4 så borde faktiskt inte valet vara så svårt, men det är klart, den stora utdelningen på sju rätt på V7 hägrar ju för de flesta, drömmen lever ända tills sista avdelningen har gått och man sitter där snopen med 5 rätt och skitutdelning som vanligt.... V75 är ett väldigt kul spel, men fan så svårt ....

Givetvis jublar jag när det är jackpot. När jag spelar med mycket högre återbetalningsprocent än vanligt blir alla rader bättre betalda än vid vanlig återbetalning. En favoritrad med två mindre skrällar kan ge 8 000 kr (med V6 20 000 kr) vid jackpot istället för kanske 2 500 om det inte vore det.

När potten blir större men spelarnas insatser och radantal oftast inte växer lika mycket, är det väl totalt självklart att det är ett bättre spel än vid vanlig omgång. Som du förstår spelar det ingen roll om raden därefter ger 1 000 kr eller en miljon, likväl kommer den vara klart bättre betald än utan jackpot.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat