Visa ett inlägg
Gammal 2016-01-16, 11:47   #36
MickeLarsson

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 257

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Bara vikta insatsen så att den blir tyngre desto mer värde du får fram med din modell. Det kan du ju utforma lite som du vill, vill du ha en fullständig korrelation mellan insats och värde kan du spela 1 unit per 10 % i värde. Med andra ord blir det isåfall 1,5 units för ett objekt med 15 % värde, 3 units för ett med 30 % värde och 6 units för ett med 60 % värde. Teoretiskt sätt kommer det maximera dina vinster, men det förutsätter också att dina värderingar är rätt. I själva fallet kan det ju vara så din modell har tappat bort någon info (spelarskada, tränarbyte, whatever) när den får fram ett så högt värde som 60 %. Vågar du inte tro fullt ut på din modell när den skiljer sig mycket från oddssättarna så sätt ett maxtak på dina insatser, max 4-5 units eller nåt.

Lycka till med spelen och modellen!
Jag ska göra en simulering av de spel som varit denna vecka där jag först testar med 1u 10-20% värde, 2u 21-40% värde, 3u 41-60% värde, 4u 61-80% och 5u +80% och jämföra med nuvarande. Finns en kortsiktigt risk i detta då de flesta spel som har högt värde är högodssare, borde ge utdelning över tid men är det några tunga veckor krävs det en ordentligt BR. Postar resultatet här så snart jag gjort simuleringen för denna vecka.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
MickeLarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat