Avd1 Silverdivision 2140 volt
2 hästar höjer sig över övriga.
Nr 8 Windy Ways, ett fint sto som som nu ska ut i mot hingstar o valacker. Denne gjorde så i förra starten, som var det första loppet efter vila, såg fin ut.
Nu har hon fått spår 8 volt, och startsnabb är hon inte. Kommer troligen hamna långt ner.
Nr4 Raz Mackenzie är en annan tung pjäs som man undrar var denne hamnar, risken att bli hängandes finns, och då tror jag denne backas. Hästen var smällfin i comebacken senast, och måste räknas tidigt trots detta.
Ja 9år icke favorit och valack med 800 000 på kontot står inte högt i kurs i Jens Sjödéns statistikbibel.
Wariner kommer troligen spetsa. Hästen har gått bra, kanske saknar lite snabbhet men näst senast stack hann undan fint i ett lättare sällskap, om än att loppet gick i relativt lågt tempo. Kanske kan faktumet att hästen har gjort näst minst starter i fältet, lura statistiken.
Västerbo paymyday har fart, är entaktad, skulle kanske hinna fram och ställa en fråga till Djuse.
Givemeheaven sisu är svårbedömd för mig. Han kan nog öppna rätt bra, och kanske kan 6 års säsongen bli bättre än den tidigare, kördes lugnt i förra starten, rysare.
1. Har ganska fin form, har avslutat fint, rygg ledaren, väl hårt emot? står hårt inne, rysare.
2. God form, får stå åt sidan
3. jämn häst, gör alltid sitt, omsprungen på upploppet?
4. Räknas
5. Svårräknad häst
6. Öppnar fint, spets o släpp i bästa fall, peng som bäst
7. Sitter i spets, testas säkert där, därifrån ska han slås.
8. Riskerar fastna, P Linderoth upp , bra ersättare.
9. Nja
10. Visar fin form, rundar inte här.
11. Går bra hela tiden, hamnar långt bak, om överpace
12. Startsnabb, kan han överraska om han hittar igenom, och om han träffar i starten? lång sökt.
4-7-8-1-5-3-11-12-10-9-2-6
Kanske ska tydliggöra att jag är en hobbyspelare som tycker det är roligt med trav, sätter inte mig själv på en pedestal. Det är inte värre än att jag kan lyssna på andra och ta in.
Kul och leka med scenarion.
Lycka till
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: SO (+5), mijo14 (+5)
Senast redigerad av biddybye den 2016-01-25 klockan 15:36.
|