2016-01-25, 22:17
|
|
Reg.datum: jul 2015
Sharp$: 4924
|
ATG V75 Tillsammans - Massa enkelrader
Spelupplägg
Jag har de senaste fem åren använt mig av ett Excel-ark där jag samlat tips från olika sidor / tidningar inför V75 för att lättare få en överblick över allt material tillhörande en avdelning på ett ställe. Jag har efter omgången analyserat vilka tipsgivare som varit bättre och sämre och ett par gånger om året rensat ut och tagit in nya tips. Jag har märkt att det är lätt att efter en omgång konstatera att "det tipset hade fem rätt precis som förra veckan - nästa vecka måste jag se till att gå lite mer efter vad de tycker" men att nästa gång man satt och skulle få ihop sin rad så struntade man ändå i allt man "visste" för man hade ju fått en sån känsla för nån häst... för att i efteranalysen konstatera samma sak igen 
Jag kom till slut fram till att jag ska använda mig av alla dessa "regler" som jag kommer fram till men är så dålig på att följa och stoppa in dem i ett program som sedan får i uppdrag att följa dem.. ett program som inte helt plötsligt får för sig att följa en känsla Jag hade experimenterat lite tidigare med filspel i Copéma men tyckte aldrig jag fick till något bra, mest eftersom jag hela tiden satte massa krav att hästar som jag fick känsla för skulle vinna 
I detta försök så är mitt mål att helt undanta min egen känsla och att verkligen nyttja den maximala kapaciteten i Copéma. Alla små saker som jag kommer på - allt ifrån hur många rankade etta, tvåa, trea etc. enligt streckranken till hur många rätt i ett intervall som olika tips brukar få har jag stoppat in där. Jag har byggt upp tre olika mallar - en för vinklad vinge, en för Åby och Bergsåker samt en för resterande banor och de har runt 40 villkor vardera utifrån startnr, kusk samt två poängvillkor och olika kombinationer av A, B- och C-hästar.
Laget spelar endast ordinarie omgångar på svenska banor, detta eftersom tipsen brukar vara mycket sämre och inte lika många till extraomgångar och de brukar inte ha lika många rätt till utländska banor.
Insatsnivåer
Ursprungligen tänkte jag mig att ha ett lag med 50 kronors insats och max en andel per person. Detta eftersom jag tänkte att 1.500 kronor var en ganska lagom mål-insats och att min egen spelbudget inte tillät mig att satsa mer på detta laget per vecka och jag brukar själv vara lite skeptisk ibland till lag där spelläggaren själv inte maximerar sin insats. Jag kom dock snabbt fram till att lag med 25 kronors insats har mycket större chans att få medlemmar men för att väga upp att de flesta bara köper en andel så tillåter jag upp till tio andelar. I nuläget är det 15 medlemmar i laget och de senaste veckorna har jag sålt 16 andelar men då har jag ofta tagit alla pengar jag kunnat uppbringa inom min budget och köpt extra andelar själv, förra veckan hade jag hälften av andelarna (ihop med min makes konto). Efter förra veckan är dock alla reserver uttömda så därför tänkte jag testa att annonsera här
Mål med bolaget
Målet är självklart att få in alla villkor och vinna stort Jag tycker ju att för varje vecka så känns det som att det närmar sig men i slutändan så är det ju bara vinster som räknas - röda pluppar är inget som lockar folk. Den 9/1 hade jag med skrällen i första avdelningen på 54 av 800 rader men det höll tyvärr bara i fyra raka avdelningar och det slutade också på fyra rätt. Den 16:e hade jag tenta så då blev det inget spel. I lördags blev det sex rätt så det blev 38 kronor tillbaka på insatsen per andel. Där var det största felet att det blev sju A-hästar som bara tillåts på mallarna över vinklad vinge. På normala omgångar brukar det aldrig vara fler än sex A-hästar och därför är mallen uppbyggd så.
Min ursprungliga tanke var att jag inte skulle öppna upp bolaget för andra att delta förrän jag hade fått ihop en rad med fem gröna pluppar Men insåg rätt så snabbt att även om jag skulle ha turen att få in sjuan inom ramen så skulle jag dessutom behöva ha lotto-tur att få den raden bland de få raderna jag hade råd med. Jag ville helt enkelt inte riskera att få en högvinst i ramen som jag kanske inte klarar att upprepa utan tänkte att då är det bättre att öka chansen att ha råd med den vinnande raden genom att öppna laget.
Tidigare historiska vinster
Det har fortfarande inte blivit någon vinst i andelsspelet (förra veckan var första gången med mer än insatsen tillbaka) men på privata spel har jag vunnit 20.000 ett par gånger och senaste vinsten blev på en extra omgång (när jag körde en liten rad eftersom det inte var något lagspel). 29 december 2015 fick jag 14.355 tillbaka på en insats på 48 kronor.
Vem som ska göra systemet
Ja, det är jag det De gånger jag inte gör något system (extraomgångar, utländsk bana eller eventuell tenta el bortrest) så lösgör jag pengar i min spelbudget som jag köper ytterligare andelar för de andra veckorna istället så därför skulle jag inte vilja ha någon ersättare de omgångarna
Skicka PM vid intresse för inbjudan, alternativt ansök genom att leta upp laget på V75 Tillsammans och sök där
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|
|
|