Ämne: V75 Jägersro
Visa ett inlägg
Gammal 2016-02-01, 23:23   #6
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Har kollat lite på travet i helgen ffg på en månad och det var verkligen inget man fick rysningar av direkt sett till sporten.

V75 omgångens överlägset mest intressanta häst är väl Kolgjinis megastjärna Dream With Me NL som på lördag gör första starten på nästan ett år. Senast den startade vann den det prestigefyllda 5 årsloppet långfredagen på Färjestad på 10,1 (med skor). Årsdebuten i fjor vann den enkelt mot rätt bra motstånd.

Spelandet för min del får dock vänta någon månad ytterligare. I mars börjar det hända saker igen både vad gäller den sportsliga kvaliten och inte minst utrustningsmässigt när barfotaförbudet upphör. Då gäller det att vara med på noterna.
Nåja 3 vinster på 15 försök sedan han kom upp är väl inget som utmärker en megastjärna direkt så jag skulle spara på superlativen. En 10-tid på kort på Färjestad på våren gör ingen sommar. Men sportmässigt är det ingen drömomgång direkt så jag får ändå ge dig rätt att den är mest intressant kanske. Lär väl också ligga någonstans i topp i tävlingen omgångens mest överstreckade också skulle jag tro. Lite beroende på vad Kollarna säger, men när de inte flyger under radarn så är det tamigfan världsmästare alla djur de kommer ut med och det lär det bli den här gången också. Vore lätt osmart att säga något annat också med framspår på sprint, då ska det göras reklam för offensivt upplägg så de andra lägger sig platta det är äldsta knepet i boken och inget nytt för de här grabbarna.

Det gäller att hitta spik eller bra utgångar i de öppna stoloppen. Finns en del skrällpotential i övriga lopp också, men det är i stoloppen folk kommer sprida strecken på allvar. Ett lopp är trots voltstart ändå är det minst skrällbenägna och det är första. Ska stå mellan Panoramic och Eagle Shot som både är bäst och dragit vinst i spårtombolan.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat