Tänkbara spikar:
4 Officer C.D, knapp andrahandare. Visade uppåtform senast och känns onekligen som hästen i gänget
2 Nose Gear, ingen direkt sprinterbetonad häst, men sitter direkt i andraspår och blir inte ett dugg förvänad ifall Örjan måttar in segern.
7 Ochongo Face, stark, löpärlig häst med lopp i kroppen tror jag faktiskt är stenklar trots att både 10 Roxy Hill och 11 Tango Vang har fina spurtresurser så känns det som en bra spik.
Kantbollar:
3 Keeping Julia gör här sjätte starten i Berghs regi och letar fortatt efter formen, men det är en kapabel häst som jag hoppas hittar tillbaka 2013-14 formen och jag plockar med henne mest pga att loppet är jämnt och hon kanske smäller till snart.
10 Juvels Boy kan jag inte sluta jaga och till 3% i avslutningen är han ett måstestreck för mig.
Överspelade:
Kanske inte helt klockrent att placera 4 Top Of The World som är favoritspelad till 41% med en segerprocent på 44% under denna rubrik, men faktum är att han faktiskt endast vunnit 1 av 7 på just Solvalla, ska dock tillägga att vinsten kom på 1640 och resten var inte sprinterdistans, men jag har ingen känsla för honom i detta sällskap.
Spikade 5 Picasso Sama senast från bricka 12 och kan tyckas konstigt att jag dissar honom nu, men 67% i avslutningen är = noll rens ifall man mot förmodan skulle vara kvar, kan också vara så att hästen inte är lika vass med dojorna på och jag sparar några streck till avslutningen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|