Ämne: v64 Örebro
Visa ett inlägg
Gammal 2016-02-04, 22:52   #8
Khiarshoor

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 1097
Standard

Jag måste bara skriva av mig.. Många kommer säkert känna igen sig.

Precis kommit tillbaka efter ett minibreak från spelet.

Började igår. Gör ett enkelt misstag på v86 som gör så att jag missar 8an. Inga stora pengar som tur var, men ändå runt 3000kr.. Spelar två kuponger, varav en spikharry där jag fyller i det mesta själv. Glömmer att strecka för Hertig Shim som är min spik och idé på mitt andra system som kostar 500kr. Harry boy låg på 150 kr. Skitsamma, harry ger mig spik på lusen till långtradare. Inga konstigheter.. Gör tio gånger värre misstag på lången (jag spelar på mitt lokala ombud). Men orkar inte gå in på dem också.

Kommer till slutpunkten denna onsdag. Efter att ha sett Andymarts inlägg sent innan dubbeln bestämmer jag mig för att ringa polaren och köra vår dagliga konsultering kring dubblar. Och förklarar att jag också likt Andy tror på Olaf Middfjell (stavning?). Så jag spikar på dubbeln och istället för att köra den ursprungliga tanken (rak dubbel med Picasso), så bestämmer jag mig för att skoja till det och minska insatsen till 100 och ta med 2-3 kameler... Dumstrut på mig..

Men det är dagens spel som tar priset...

Jag kommer till ombudet och ser att loppet skall gå på Örebro, tittar på skärmen och ser en häst som jag gillar. Blood Diamond med Petter Karlsson. Såg den i senaste starten på Örebro. Tänkte lira 100kr V/P.. Men fega ur och spelade bara plats. Vad händer? Den vinner med 60 meter hahaha...

Nästa lopp vill jag spela 200kr Vinnare på Magnus Jakobssons pålle, samt en tvilling med utgång Jakobsson mot Åke Lindbloms fransos och favoriten med Kim Eriksson.. Tvillingen skulle vara på 100kr insats..

Vad blir summan av liret innan start? Jo, jag spelar 100kr vinnare på Åkes häst som kommer tvåa, och Jakobssons vinner. Vad spelade jag på tvillingen? 30kr insats för att jag kladda dit lite annat i sista sekund.

Men pricken över i:et måste ändå vara detta... Jag har sparat det bästa till sist.

Jag spelade en v64 som gav fem rätt. Fick två femmor, sprack i andra och kan ärligt talat säga att jag inte tänkte på tvåan, även om skärmen tipsa om den i ombudet. Denna v64a kommer att ge tillbaka 2600 ca, på 500 spelade kronor, vilket får ses som fullt godkänt.

Men det är här jag får damp. Jag spelar v4 på Örebro, och bestämmer mig återigen för i att i sista sekund slopa Erixons fyra i voltloppet för att ta med en helt annan häst som jag inte ens har med på v64an... Jag har alltså planerat att spela samma rad på v4 som jag hade kvar på min v64a. Men ändrar i sista sekund och den ger hela 21.000 ......

Är helt slut efter dessa två speldagar, fan va mycket dumt jag har gjort.. Klart de är enkelt att säga i efterhand. Men känns så otroligt klumpigt att inte lita på sin magkänsla och idéer. Speciellt när jag har alla rätt på v4an om jag följer min v64 som jag ville. Och den hade inte kostat mer än 400kr..

NU spelade jag ändå bort 350 på v4an....

Texten är jävligt rörig. Men kände bara för att skriva av mig som sagt..

Senast redigerad av Khiarshoor den 2016-02-04 klockan 22:54.
Khiarshoor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat