Visa ett inlägg
Gammal 2016-02-06, 00:17   #387
dellgren
Super Moderator

dellgrens avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 8661
Standard

Så var vi där igen. Sveriges största underhållningsprogram eller en mardrömsmånad?
Oavsett vad du tycker så inleds Melodifestivalen 2016 imorgon med första deltävlingen i Göteborg.

SVT har lagt upp videosnuttar på låtarna på sin hemsida och eftersom Anna Book diskats så är det sex låtar som gör upp om två finalplatser och två platser till Andra Chansen.

Om man tittar till startuppställningen säger historien att Samir & Viktor (först ut) och Ace Wilder (sist ut) är de som går direkt till finalen men jag sticker ut hakan med en lite "skrällvarning".

Tyvärr tror jag att Samir & Viktor rusar till final enbart på grund av sin ivriga fanbase av småflickor. Att pojkarna dessutom kommer köra lite med bar överkropp kommer inte göra läget mindre gynnsamt för dom.

Men Ace Wilder har mycket att leva upp till med tanke på hennes stora genombrott 2014 med "Busy doin' nothing". Det lilla man får höra av hennes "Don't worry" låter lite som en blek kopia av succén för två år sedan.

Så jag tror att det finns läge för en liten dark horse.
Och för mig faller det enkelt på Robin Bengtsson och hans "Constellation prize". Jag skulle tro att den kommer gå hem i ganska många olika lägen och munspelet som han lägger till är bara så rätt med lite Avici-vibbar.

Även om det mest är för lite spänning under spektaklet så lägger jag ändå 2 units på att han tar sig direkt till final. 2.45 på 10bet har jag men det är inte omöjligt att det finns högre odds där ute.

2016-02-06 20:00Deltävling 1 - GöteborgRobin Bengtsson vs Direkt till final 2 FT 2 2.450
dellgren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat