Visa ett inlägg
Gammal 2016-02-21, 15:14   #3
olle

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61674
Standard

Om jag tittar på mina egna spel historiskt så har i princip alla riktigt bra spel gjorts på enskilda hästar som tävlat med förändrad balans till fasta odds hos nätbolagen. Det är nog en viktig anledning till att jag tycker det är mycket roligare att läsa på då trots att jag inte längre får spela annat än hos atg.

Jag tittade inte på V75 sändningen igår men att det skulle ha varit en fantastisk bana vad gäller förutsättningarna för barfotakörning kan väl ändå inte vara sant. Ingen bana med tjäle är väl det och vad jag vet sitter det djup tjäle i alla banorna i Norrland vid den här tidern på året. I södra Sverige var det en liten vinterknäpp i januari, men annars har det varit milt och banorna har ingen tjäle. Barfotaförbud i södra Sverige känns väldigt väldigt onödigt.

Om det är för att göra det lättare för spelarna så finns det en oerhört mer angelägen fråga i detta ämne att ta tag i. Om den dryg vecka upphävs barfotaförbudet, men de gamla och för spelarna helt vansinniga reglerna om att tränare kan anmäla sina hästar barfota men sen ändra fram till start består. Ska det inte bli fortsatt kaos i den här informationen snart så måste man helt enkelt ändra reglerna och förbjuda ändringar av balans utifrån det som anmäls mindre än en timme innan första loppet på streckspelen. Detta är fullt möjligt och skulle göra informationen enormt mycket mer tillförlitlig. Man bör dock utforma reglerna så att vid plötsliga väderomslag kan ansvariga på banan tillåta sena ändringar. Men ska Robert Bergh nu med ännu större stall och ett antal tränare till få fortsätta anmäla hästar slentrianmässigt barfota och sen lämna korrekt info 10 min innan resp lopp så kommer kaoset och irritationen bland spelare och tipsexperter bestå, och det är knappast något som är bra.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat