Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-02-21, 12:45   #1
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 174
Sharp$: 57096
Standard

V75-Halmstad (jackpot)


Det var väldigt synd att Halmstads V75a hamnade på fel sida månadsskiftet och att därmed barfotaförbudet består även nästa lördag. Halmstad omgång vid denna tiden har ju varje år tidigare präglats av närmast perfekt sommarbana och hästarna har fungerat perfekt att få tävla med sina optimala balanser på hovarna. Nu blir det parodi av denna generalisering av barfotaförbud, för är det någon som tror att banan på Bergsåker lördagen efter kommer vara i närheten så lämplig att köra hästarna barfota på som den kommer vara på lördag i Halmstad ? Nu blir det istället så att man snällt får behålla skorna på nästa lördag men sen lördagen efter troligen parodi i barfotalistorna när det helt plötsligt börjar lysa rött på massor av hästar trots att det första helgen i mars med största sannolikhet fortfarande är vinter i Sundsvall och en bana som mycket mer troligt kommer kräva brodd än tillåta barfotakörning. Hoppas svensk travsport till nästa vinter lär sig att klimatet på vintern skiljer sig väldigt åt i norra och södra Sverige och därför då inte kör med detta generella barfotaförbud från 1 dec - 31 mars.

Jag har knappt titta på trav sedan innan jul, så kan därför inte ge mig på några större analyser av omgången. Har börjat försöka titta lita på trav nu igen men förra veckan kom tyvärr fotboll och annat emellan varje dag.

Klass 2: Ser ut att vara den del intressanta hästar som gjort bra prestationer i billiga sällskap på slutet, men utan att ha sett dessa lopp går det inte att utse någon vinnare. Kort distans. Flera som gått 14 tider över full distans från bakspår på slutet vilket inte är så dåligt i februari.

Klass 1: Fint lopp som krävde 1300 poäng för att komma med i. Borde inte Bula Bula Am ha väldigt bra chans ? Är ingen barfotahäst heller. Crebas lär ha ställt i ordning Baron Max för han var väldigt tydlig senast att det var preparé då i Kalmar inför detta.

Brons: Ser på papperet ut som att grymt bra lopp och spelvänligt dessutom. Spårlottningen blir viktig. Några av hästarna som hade varit grymt intressanta att se barfota. Michelangelo Ås favorit ?

Silver: Blev inte lika bra. Inte fullt och flera utfyllnadshästar. Flyttas kanske utanför V75 för andra lördagen i rad. Är nog de fyra med väldigt höga poäng som det står mellan. For Pleasure As också bra i grunden.

Guld: Dreams Take Time vinner. Den är bäst med skor. Hade det tillåtits barfotakörning på lörd och några av motbuden hade varit grymt intressanta.

Stoeliten: Här hade det varit ruskigt intressant med skoryck ffg i år på några av hästarna. Donna D Q väldigt svårbedömd. Svårt att räkna på hästar som precis varit i Frankrike. Untersteiners båda hästar favoriter troligen (Fleetfoot H och Jetset).

Lärlingsloppet: En massa omstarter igen och en fly förbannad Adrian Kolgjini ? Annars har han nog bra chans till revansch med Celebreightr. Ingen barfotahäst. Flera av motbuden hade varit väldigt intressanta att se barfota på lördag.

Lägger dom in lördagsloppet på V75 ser det ut att vara ett väldigt bra lopp men propositionsmässigt så låg klass att jag har för dålig koll för att utse vinnare.


Lycka till nu med V75an...
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-21, 13:29   #2
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 883
Sharp$: 5159
Standard

Olle du är som en renodlad barfota häst. Är det skotvång är du helt körd som spelare, tvångstankar om barfotahästar, du tar knappt ut på banan med skor, dvs kan knappt öppna startlistan utan att dina tvångstankar kommer fram

banan var fantastisk på Bollnäs igår hur den blir på Halmstad vet vi inte

Hur hade den varit om man skulle gjort en barfotabana igår

Risk för att det blivit en kompromiss som inte varit perfekt varken för skolösa eller skodda hästar. Sedan hade det nog kostat mer, för att göra ngt som inte passar någon egentligen.

nu har vi skotvång . tycker det varit kanon . mkt enklare att förhandsbedömma, sedan när banorna blir bättre kan man väl utgå från att tränarna kör med optimal balans, i vart fall om det är V75 / bra spår bra chans och bra väder-bana

Man får väl utvärdera årets förbud kanske anpassningar. Götaland Dec+jan Svealand Dec-feb Norrland dec - mars
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
jessi82 (+100)
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-21, 14:14   #3
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 174
Sharp$: 57096
Standard

Om jag tittar på mina egna spel historiskt så har i princip alla riktigt bra spel gjorts på enskilda hästar som tävlat med förändrad balans till fasta odds hos nätbolagen. Det är nog en viktig anledning till att jag tycker det är mycket roligare att läsa på då trots att jag inte längre får spela annat än hos atg.

Jag tittade inte på V75 sändningen igår men att det skulle ha varit en fantastisk bana vad gäller förutsättningarna för barfotakörning kan väl ändå inte vara sant. Ingen bana med tjäle är väl det och vad jag vet sitter det djup tjäle i alla banorna i Norrland vid den här tidern på året. I södra Sverige var det en liten vinterknäpp i januari, men annars har det varit milt och banorna har ingen tjäle. Barfotaförbud i södra Sverige känns väldigt väldigt onödigt.

Om det är för att göra det lättare för spelarna så finns det en oerhört mer angelägen fråga i detta ämne att ta tag i. Om den dryg vecka upphävs barfotaförbudet, men de gamla och för spelarna helt vansinniga reglerna om att tränare kan anmäla sina hästar barfota men sen ändra fram till start består. Ska det inte bli fortsatt kaos i den här informationen snart så måste man helt enkelt ändra reglerna och förbjuda ändringar av balans utifrån det som anmäls mindre än en timme innan första loppet på streckspelen. Detta är fullt möjligt och skulle göra informationen enormt mycket mer tillförlitlig. Man bör dock utforma reglerna så att vid plötsliga väderomslag kan ansvariga på banan tillåta sena ändringar. Men ska Robert Bergh nu med ännu större stall och ett antal tränare till få fortsätta anmäla hästar slentrianmässigt barfota och sen lämna korrekt info 10 min innan resp lopp så kommer kaoset och irritationen bland spelare och tipsexperter bestå, och det är knappast något som är bra.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-21, 14:34   #4
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 883
Sharp$: 5159
Standard

Olle
jag sa inte att banan var en perfekt barfota underlag - En bana kan vara finfin utan att det är barfota bana.

Bollnäs bana var alldeles utmärkt igår, men den var preparerad för att passa skodda hästar, eftersom det var enda tillåtna skoningen.
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-21, 18:30   #5
 
Reg.datum: sep 2014
Inlägg: 282
Sharp$: 2505
Standard

Fleetfoot omgångens bank, för DDQ kan väl inte ta sig förbi? Galopp emot.
Groknak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-21, 18:48   #6
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2216
Standard

olle har förvisso en poäng kan jag tycka. Det är ren idioti att barfotaförbudet enbart är tidsbestämt och inte efter rådande banförhållanden. Sverige är ett väldigt stort och avlångt land med varierande klimat från norr till söder. På Bergsåker t.ex är det nog inte lämpligt med barfotakörning förrän i april då den värsta tjälen släppt ur backen.

Tycker hela upplägget luktar gammal myndighetsfascism. Tänk Televerket och trådlösa telefoner på 80-talet...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Emeffeff (+10)
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-21, 19:00   #7
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 3 204
Sharp$: 6036
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Groknak Visa inlägg
Fleetfoot omgångens bank, för DDQ kan väl inte ta sig förbi? Galopp emot.
Nej det går inte. Är allt ok med Fleetfoot så är det spets runt om
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-21, 19:07   #8
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 3 204
Sharp$: 6036
Standard

Adrian får ny chans bakom clebreigthr o från bricka 6 lär han bli släppt till spets om nu nån kan svara. bör vara spets o slut där också. Luddes nya stjärna lär också bli påpassad på liret men där kan voltstart ställa till det då han är osäker på bena.
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-21, 19:46   #9
 
Melanders avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 1 180
Sharp$: 4699
Standard

Hur ofta vinner Adrian på V75,,,,Nej bort
Melander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-21, 19:50   #10
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 405
Sharp$: 970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Olle du är som en renodlad barfota häst. Är det skotvång är du helt körd som spelare, tvångstankar om barfotahästar, du tar knappt ut på banan med skor, dvs kan knappt öppna startlistan utan att dina tvångstankar kommer fram

banan var fantastisk på Bollnäs igår hur den blir på Halmstad vet vi inte

Hur hade den varit om man skulle gjort en barfotabana igår

Risk för att det blivit en kompromiss som inte varit perfekt varken för skolösa eller skodda hästar. Sedan hade det nog kostat mer, för att göra ngt som inte passar någon egentligen.

nu har vi skotvång . tycker det varit kanon . mkt enklare att förhandsbedömma, sedan när banorna blir bättre kan man väl utgå från att tränarna kör med optimal balans, i vart fall om det är V75 / bra spår bra chans och bra väder-bana

Man får väl utvärdera årets förbud kanske anpassningar. Götaland Dec+jan Svealand Dec-feb Norrland dec - mars
Tycker också att det varit kanonbra med skotvång under en bestämd tid.
Fy vad det var veligt förra säsongen då man först lördag förmiddag fick veta att det är barfota förbud. Dom tiderna vill jag inte uppleva igen.
Hoppas innerligen att det fortsätter så här även nästa vinter.
Sedan kanske det är olyckligt att det är Hd nu och B veckan efter. Kanske skulle varit tvärtom för att få en bättre övergång.
Men det viktigaste är att det är barfota förbud under bestämd tid.
Det är iaf min bestämda uppfattning.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
jessi82 (+100)
Dodo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-21, 19:56   #11
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 883
Sharp$: 5159
Standard

Halmstad ingen jackpotbana

Sedan 2012 bara 1 jackpot på 13 omgångar - en7 rättsjackpot nov 2012 medan 5 rätt get utdelning .

( det har varit jackpot på flera av extraomgångar men inte på lördagstrav med vanliga klasserna )
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-21, 20:23   #12
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6132
Standard

Tidiga tankar:
1: Bra lopp som nog kräver många streck. 6 känns hetast och hittar den till ledning är det nog över. 1,3,5,9 tidiga där bakom. Intressant se hur strecken fördelas här. Raggamuffin är nästagångare för mig men känns som den blir överstreckad med Örjan och står väldigt tufft inne.
2: Adrian lär bli klar favorit. Men 14 måste med för min del, drag senast men då galopp. 11 och 15 också tidiga.
3: 3 lär bli favorit och spik för många. Men 5 såg grym ut senast och känns inte ofarlig ens från dödens. 9 har jag haft med varje gång, inte borta med tempo. 1 tror jag blir överstreckad den här gången även om form slår klass.
4: Luddes lär bli stor favorit och är väl mest tredjespår i volt emot. Ruskigt öppet bakom och en tänkbar spik trots allt.
5: Känns helt upplagt för 5 när den nu får en riktig kusk och borde ha spetschans? Är dock inte förtjust i att spika Örjan, han vinner ju aldrig när jag gör det.
6: Bula Bula Am är bra varje gång. Men är väl ingen slump att det är många 2:or i raden. Öppet bakom men 2,5,6 känns tidiga. 8 hoppar ut som ett intressant skrällbud från bra smygläge.
7: 7 lär bli favorit men känns given att fälla. 12 bästa hästen men sämsta läget. 9 klart intressant med Goop. 3 kuskförstärkt och har kanonform. Men kanske är det här ett sånt där lopp där Örjan till slut står som segrare.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-21, 20:25   #13
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 174
Sharp$: 57096
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dodo Visa inlägg
Tycker också att det varit kanonbra med skotvång under en bestämd tid.
Fy vad det var veligt förra säsongen då man först lördag förmiddag fick veta att det är barfota förbud. Dom tiderna vill jag inte uppleva igen.
Hoppas innerligen att det fortsätter så här även nästa vinter.
Sedan kanske det är olyckligt att det är Hd nu och B veckan efter. Kanske skulle varit tvärtom för att få en bättre övergång.
Men det viktigaste är att det är barfota förbud under bestämd tid.
Det är iaf min bestämda uppfattning.
Tror grundproblemet handlar om att reglerna är för slappa och att ett antal tränare totalt saknar respekt för spelarna. Hade reglerna skärpts och tränarna tvingats anmäla definitiv balans på hästarna i god tid och alla tränare hade respekterat att spelarna vill ha korrekt balansinfo i god tid så hade inget generellt barfotaförbud behövts på landets alla banor i tre månader. Sen kunde man säkert kommit tillrätta med förra årets strul också genom att banveterinärerna vid tveksamheter fattat beslut om generellt barfotaförbud mycket tidigare än som var fallet ett antal ggr förra vintern.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-21, 20:36   #14
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 3 204
Sharp$: 6036
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
Hur ofta vinner Adrian på V75,,,,Nej bort
ähhh va...?
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-21, 20:52   #15
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
Hur ofta vinner Adrian på V75,,,,Nej bort
12 gånger förra året, 8a av samtliga kuskar i landet på det. 16,2% vinst, högt.

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hugotheboss (+2), Zniper (+5), Emeffeff (+10), Sicken (+5), basiak (+2)
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td