Citat:
Ursprungligen postat av boozty
Problemet med en sån regeländring är väl bara att ju mer tidspress ATG sätter mellan loppen desto mindre tid och möjlighet ges till kuskar som kör många lopp att kontrollera utrustningen (ja jag vet att kusken ändå är ansvarig men man måste tänka praktiskt ibland) vilket på nåt sätt gör böter och eventuell avstängning lite tufft?
Men det kanske skulle få de största catchdrivers att anställa en person som kollar utrustningen åt dom medans dom kör =)
|
Har de inte upptäckt under defilering och de fem minuter då man provstartar att något är fel, så är det lite märkligt att man upptäcker fel när bilen väl har satt sig i rörelse. Det här handlar ju mer om en lite förändrad definition av när loppet börjar. Jag har inget emot om spelstopp också justeras till att bli när bilen sätter sig i rörelse, eller kommandot Klart ropas ut. Jag är ganska övertygad om att kuskar, tränare och spelare blir gladare om det blir färre omstarter och lite mer fair play.