Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-02-07, 12:18   #1201
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 882
Sharp$: 5152
Standard

Men det här är ju rena rånet av oss som spelar på TRAV och jackpot för de som spelar galopp.

antar att "alla som spelar på ATG är med och finansierar GRAND SLAM, eller om man vill så bara V64, man hoppas väl högre omsättning på Söndag skall finansiera vinsterna på GRAND SLAM

Om GRAND SALM gällt 2013 - 2015 hade

ATG betalat ca 6 000 000 till GRAND SLAM vinnare på trav
ATG betalat ca 18 000 000 rill GRAND SLAM vinnare på Galopp

Travet står för ca 95% av omsättningen, men galoppen som bara omsätter 5% tar 3/4
av GRAND SLAM Vinsterna

Galoppspelarna genomför ett rån av oss travspelare med hjälp av ATG, det är ca 150 000 per vecka som "går från travspelare till galoppspelare" om man tillåter 10 miljoner till ensam vinnare på galoppen !!!

Senast redigerad av incitatus den 2016-02-07 klockan 12:20.
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-07, 17:08   #1202
 
Reg.datum: aug 2015
Inlägg: 97
Sharp$: 383
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Om jag fattat det rätt är chansen 1 på 1000 att få in rätt nummer. Spelar man V75 alla lördagar för Max 300 kr blir det en merkostnad på drygt 1500 kr per år (52 veckor x 30 kr). Ett matematiskt V75 system på max 300 kr ger kanske full pott 2 ggr per år och om så blir fallet är väl också chansen då ungefär 1 på 500 att man samtidigt får in det rätta numret. Känns som en rätt dyr lott får så liten chans till bingo.

Ja 1 på 999 är chansen sedan beror det på hur många 7:or, 6:or och 5:or rundor som man sätter på 1 år men att då varje gång ha chansen 1 på 999 är ju inte speciellt stor..
Spetsochslut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-07, 17:35   #1203
robust
Guest
 
Inlägg: n/a
Sharp$:
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spetsochslut Visa inlägg
Ja 1 på 999 är chansen sedan beror det på hur många 7:or, 6:or och 5:or rundor som man sätter på 1 år men att då varje gång ha chansen 1 på 999 är ju inte speciellt stor..
Du glömde väl 000.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Spetsochslut (+20)
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-08, 06:05   #1204
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Men det här är ju rena rånet av oss som spelar på TRAV och jackpot för de som spelar galopp.
Du får väl spela på galoppen då istället...

Det är samma spelavdrag som förut, så det här är pengar som tillförs och sänker spelavdraget varje gång det betalas ut.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-08, 12:06   #1205
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 8
Sharp$: 1729
Standard

hej äe der nogen der kan hjälpe mig med att hitta vinner intervju från v75 i lördags v75 4 miss prelong hiteer det ikke nogen stans










randers är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-08, 13:22   #1206
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 882
Sharp$: 5152
Standard

Men Marc Elias körde inte i SHL tröja så då var det inte aktuellt med intervju, inte för publicering i vart fall .

höjda böter och intervjun förvägras vinnande kusk.

man skall köra i hockeytröja
Kan man ta på den efter defilering
kan man ta av den när man vänder upp e loppet, ( om man vinner )
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-08, 13:38   #1207
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Men å andra sidan gör det inte mig något om ett ökat antal spelare spelar fler högutdelningsrader utan att få "rätt odds" från potten ( ens med 10MSEK!! )

Rimligen ökar värdet åtminstone en skvätt för utfallen i mellanskiktet och en bit neråt.
Citerar mig själv här. En riktig "told you so".

Ett utfall i "mellanregistret" blev duktigt överbetalt.

Hade inte 6an tyvärr. Men nästan helt garanterat kommer det ( som vanligt ) att löna sig att inte göra som alla andra....
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-10, 02:07   #1208
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 301
Sharp$: 405
Standard

ATG är direkt frånstötande nu


Jag har totalt tappat spellusten. När man går in på ATG så möts man av ett myller av grälla färger, lila grönt, gult, blått, rött i vildaste blandning och som skriker ut en lika vild blandning av uppmaningar om att spela. Spela i dag, spela miljondraget, spela veckans största spel, spela BOOST, spela Harry Boy osv.
Har inte spelat sedan i onsdags, blir inget spel på V86 heller nu, orkar inte, blir förbaskat trött i ögonen också, liksom i hjärnan.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)
lokatten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-12, 06:20   #1209
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lokatten Visa inlägg
Jag har totalt tappat spellusten. När man går in på ATG så möts man av ett myller av grälla färger, lila grönt, gult, blått, rött i vildaste blandning och som skriker ut en lika vild blandning av uppmaningar om att spela. Spela i dag, spela miljondraget, spela veckans största spel, spela BOOST, spela Harry Boy osv.
Har inte spelat sedan i onsdags, blir inget spel på V86 heller nu, orkar inte, blir förbaskat trött i ögonen också, liksom i hjärnan.
Du får gå och besöka ditt lokala spelombud istället, så löser jag mina spel. Startlistorna läser jag i tidningar nu för tiden. Tror jag lagt 3 spel på nätet i år och det bara pga jag var på resande fot. Är värt en 10a i avgift att slippa sidan varje gång...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
lokatten (+6)
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-12, 12:31   #1210
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 301
Sharp$: 405
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boozty Visa inlägg
Du får gå och besöka ditt lokala spelombud istället, så löser jag mina spel. Startlistorna läser jag i tidningar nu för tiden. Tror jag lagt 3 spel på nätet i år och det bara pga jag var på resande fot. Är värt en 10a i avgift att slippa sidan varje gång...
Är ju en lösning förstås... Om man är en seriös spelare. Vilket jag inte är! Utan spelar med miniinsats när andan faller på. Vilket den ofta gjorde, föll på, förr när det fanns Classic ATG.

Prenumererar på Guiden som jag kan läsa utan att störas av grälla färger osv. Men man vill ju kunna kolla inne på nätet också utan att bli sjösjuk och få ont i ögonen.
lokatten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-21, 20:07   #1211
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 882
Sharp$: 5152
Standard

Efter tisdagens omstart sa "Ludde"

Hjulet krakelerade

hur kan ett sådant hjul vara OK att använda?
tänk om det hänt i 1a kurvan . på innerspår med hela fältet kring sig.

Vad jag såg hände absolut ingenting som skulle motivera ett hjulhaveri, krakelera för mig är "sprickor i massor" på väg gå haverera

Ett vanligt ekerhjul som på cykel är otroligt starkt om
. komplett antal ekrar
- att det är korrekt ekerspänning
- inte skevt eller sprickor u fälgen , spec kring ekerfästet
Ganska lätta saker kolla,

Men dessa nya "spacade" sulkyhjulm hur kollar man dom, luddes kollapsade tydligen i en helt normal bilstart, klarade inte ens att köra rakt fram med "lättviktskusk" .

Är de en säkerhetsrisk det som hände på jägers skall ju inte hända
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-22, 05:27   #1212
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Efter tisdagens omstart sa "Ludde"

Hjulet krakelerade

hur kan ett sådant hjul vara OK att använda?
tänk om det hänt i 1a kurvan . på innerspår med hela fältet kring sig.

Vad jag såg hände absolut ingenting som skulle motivera ett hjulhaveri, krakelera för mig är "sprickor i massor" på väg gå haverera

Ett vanligt ekerhjul som på cykel är otroligt starkt om
. komplett antal ekrar
- att det är korrekt ekerspänning
- inte skevt eller sprickor u fälgen , spec kring ekerfästet
Ganska lätta saker kolla,

Men dessa nya "spacade" sulkyhjulm hur kollar man dom, luddes kollapsade tydligen i en helt normal bilstart, klarade inte ens att köra rakt fram med "lättviktskusk" .

Är de en säkerhetsrisk det som hände på jägers skall ju inte hända
"Krakelerade" kan betyda lite av varje, man kan inte utgå från att alla använder ordet korrekt. Det betyder dock inte att den utveckling som pågår av sulkys är helt problemfri. Materialen som används testas inte alltid i stark kyla, med påverkan av salt, med extrema tyngder eller belastningar från flera håll samtidigt. Ekrar används inte längre, utan numera är det en plastskiva i ett kompositmaterial mellan navet och fälgen. Allt är så tunt och lätt som möjligt.

Jag vill ha en regeländring, där materialfel inte är en giltig orsak att avbryta en start som påbörjats. Det betyder att när bilen satts i rörelse, eller när ordet "klart" i voltstart getts, så kan man inte längre påpeka materialfel. Då får man göra som om det hänt i loppet, ta upp och utgå. Och jag vet att man kan "störa" någon och få omstart p.g.a. det, men då blir det i alla fall böter och eventuell avstängning.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Zniper (+10), Grant (+8)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-24, 02:47   #1213
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

Problemet med en sån regeländring är väl bara att ju mer tidspress ATG sätter mellan loppen desto mindre tid och möjlighet ges till kuskar som kör många lopp att kontrollera utrustningen (ja jag vet att kusken ändå är ansvarig men man måste tänka praktiskt ibland) vilket på nåt sätt gör böter och eventuell avstängning lite tufft?

Men det kanske skulle få de största catchdrivers att anställa en person som kollar utrustningen åt dom medans dom kör =)
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-24, 04:46   #1214
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boozty Visa inlägg
Problemet med en sån regeländring är väl bara att ju mer tidspress ATG sätter mellan loppen desto mindre tid och möjlighet ges till kuskar som kör många lopp att kontrollera utrustningen (ja jag vet att kusken ändå är ansvarig men man måste tänka praktiskt ibland) vilket på nåt sätt gör böter och eventuell avstängning lite tufft?

Men det kanske skulle få de största catchdrivers att anställa en person som kollar utrustningen åt dom medans dom kör =)
Har de inte upptäckt under defilering och de fem minuter då man provstartar att något är fel, så är det lite märkligt att man upptäcker fel när bilen väl har satt sig i rörelse. Det här handlar ju mer om en lite förändrad definition av när loppet börjar. Jag har inget emot om spelstopp också justeras till att bli när bilen sätter sig i rörelse, eller kommandot Klart ropas ut. Jag är ganska övertygad om att kuskar, tränare och spelare blir gladare om det blir färre omstarter och lite mer fair play.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
boozty (+5)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-02-24, 10:48   #1215
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 882
Sharp$: 5152
Standard

From nästa vecka är det inget skotvång

Men av anmälningslistorna ,Axevalla, att döma borde man kanske förlängt det.

Maken till tunna fält har jag inte sett, det är V64 och flera av loppen har 6-7-8 hästar

tilläggslopp har kanske 10, det borde ju vara 15.

3 lopp OK, 1 nästan fullt tack vara 0poängar , 1 lopp med reserver och så uppsamlingen

Varför Axevalla mitt i smeten . barfotaförbudet hävt, så tunt brukar det bara vara på galoppstartlistorna,
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+2)
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td