Visa ett inlägg
Gammal 2016-03-04, 09:38   #48
Shooter
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 827
Sharp$: 37806
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Bara ett problem i det resonemang. Du bortser från väldigt relevanta faktorer.

1. Antalet hästar, antalet hästägare och antalet tränare minskar kraftigt
2. Travsportens ekonomi är usel. Prispengarna lägre än på många år och nästan alla hästägare går back på sitt hästägande.
3. Travbanorna har ingen publik lägre


Det är trevligt med mångfald och travbanor på så många ställen som möjligt, men det kostar enorma pengar och eftersom dom inte har någon publik längre finns inte alls samma behöv av banor överallt som förr.
Nej, jag bortser inte från dessa faktorer. Jag tar dessutom upp punkt 3. För att komma tillrätta med punkt 1 och 2 så är inte svaret att sluta köra Rikstoton på landets olika banor från norr till söder, från öst till väst. Istället behöver man ta in någon utomstående som är bra på att sanera företag och se över vari felen ligger och vad man kan göra åt det. Det finns skäl till att det "var bättre förr", så hur kommer det sig att förutsättningarna har ändrats? Varför minskar antalet hästägare och tränare? Varför är inte ekonomin vad den var tidigare? Folk spelar ju som galningar och otroligt många följer travsporten, så svaret finns någonstans och jag är övertygad om att ekonomin också finns någonstans.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+15), bokis29 (+5)
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat