Visa ett inlägg
Gammal 2016-03-05, 00:00   #92
Fidus

Fiduss avatar

Reg.datum: okt 2015
Sharp$: 1697
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Ove A tänker skrälla med en 0%-are i morgon !!!! Kom ihåg var ni läste om årets skräll...

- 3 Katla Kiro
(V75-4) håller jag högt och jag tycker inte man ska glömma bort henne den här
gången. Hon har pausat inför det här, men gått ett vassare jobb där hon kändes riktigt, riktigt bra. Jag tror faktiskt en del på henne, även om jag vet att det är ett hårt lopp. Jag har känt kapaciteten i henne och skulle det flyta på för henne så kan hon vara obehaglig överraskning för de andra. Det är ingen särskild jag har respekt för i loppet, utan det är mer att loppet överlag är hårt.

Men min häst är bättre än vad folk tror. Dessvärre kan hon inte vara med från start och hugga, utan hon tappar sannolikt mycket från start.
Den kunde du läsa om i tråden för V64 på Åby den 25/2.

Det gick nästan obemärkt förbi. Få uppskattade stänkarn, men vissa noterade med en plump i protokollet.

Jag streckar SO. Snart sitter Modd Brun på plats också, var så säker. Bra lopp senast och snart är motståndet helt rätt!

Vi lär dela på degen lördag kväll!

Citat:
Ursprungligen postat av lokatten Visa inlägg
Har faktiskt börjat fundera nu efter alla inlägg om de två bästa i Guld. För visst är det väl Piraten versus Ed You som gäller?

Kollade på resultaten 2016. Båda har gjort tre lopp i år där de tjänat ungefär lika mycket: Piraten 3 st 1 v, 275K. Ed You 3 st 1 v, 225K.

Nu har alltså Ed You spår 6, Piraten spår 3, efter strykningarna. Då verkar det plötsligt inte lika omöjligt längre - att Ed You ska vinna det här.

Sen en annan sak - vem av kuskarna har hetaste viljan?

Det är dåligt spelat att inte ha med Ed You i morgon, när Piraten befinner sig i 80% och Ed i 10%. Om nu Piraten vinner, då så. Om Ed vinner, bye bye kollektivet. Givet lås!
Antingen det eller spika Ed. Vore de mer jämnspelade vore saken annorlunda. Fälla dagens största är genvägen till bra utdelning. När du endast ser en sund utmanare blir det billigt att försöka fälla favoriten. Då är det givet läge att försöka.

I trav upprepar sig historien ofta. Senast vann Ed You mötet mot Piraten, vilket är talande nog för hur det här kan tänkas sluta.

Kevin Svedlund säger att det blev fel med brodden senast i Ronden. Jag anar att stallet har nåt på gång. Ska bli skoj att se Guld, som vanligt.

Att folk aldrig lär sig!

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+5)
Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat