Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-03-04, 22:58   #91
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6131
Standard

Provar ett tidigt spel den här gången så man kan tänka på annat i morgon, t.ex. att hänga med sonen:-) Provar helt utan spikar då jag tycker många av favoriterna känns starka:
1: A 4 B 3,9 - Tror Hero har bra chans men har en känsla av att den kan vara lite blöt till slut
2: A 9,7 B 5 - 7 vinner utan strul men kan inte spika med sådan kusk. Känns som ett Örjan-lopp.
3: A 4 B 8 - OTP kändes stenklar tills strykningarna kom, nu är jag inte lika säker, Bergh är en störig j***l
4: A 11,6 - Här lever jag väl farligt men tänker att Tand Tuff hittar spets och om Qvarting kommer tidigt så vinner Storm Odd som väl är snabbaste hästen
5: A 9,10 B 2 - Var inne på att spika Bottnas men måste nog ha respekt för 10. 2 kommer med på Adielsson.
6: A 4 B 6 - 4 oslagbar om som senast, annars vinner 6 som ju vann final från dödens.
7: A 10,6 B 2,11 - Känns eg. hyfsat täckt på 6,10 men kan inte ryka på Premier K och som helt ostreckad måste jag ha med Usain.

Minst 5 A
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+1)
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-04, 23:00   #92
 
Fiduss avatar
 
Reg.datum: okt 2015
Inlägg: 764
Sharp$: 1697
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Ove A tänker skrälla med en 0%-are i morgon !!!! Kom ihåg var ni läste om årets skräll...

- 3 Katla Kiro
(V75-4) håller jag högt och jag tycker inte man ska glömma bort henne den här
gången. Hon har pausat inför det här, men gått ett vassare jobb där hon kändes riktigt, riktigt bra. Jag tror faktiskt en del på henne, även om jag vet att det är ett hårt lopp. Jag har känt kapaciteten i henne och skulle det flyta på för henne så kan hon vara obehaglig överraskning för de andra. Det är ingen särskild jag har respekt för i loppet, utan det är mer att loppet överlag är hårt.

Men min häst är bättre än vad folk tror. Dessvärre kan hon inte vara med från start och hugga, utan hon tappar sannolikt mycket från start.
Den kunde du läsa om i tråden för V64 på Åby den 25/2.

Det gick nästan obemärkt förbi. Få uppskattade stänkarn, men vissa noterade med en plump i protokollet.

Jag streckar SO. Snart sitter Modd Brun på plats också, var så säker. Bra lopp senast och snart är motståndet helt rätt!

Vi lär dela på degen lördag kväll!


Citat:
Ursprungligen postat av lokatten Visa inlägg
Har faktiskt börjat fundera nu efter alla inlägg om de två bästa i Guld. För visst är det väl Piraten versus Ed You som gäller?

Kollade på resultaten 2016. Båda har gjort tre lopp i år där de tjänat ungefär lika mycket: Piraten 3 st 1 v, 275K. Ed You 3 st 1 v, 225K.

Nu har alltså Ed You spår 6, Piraten spår 3, efter strykningarna. Då verkar det plötsligt inte lika omöjligt längre - att Ed You ska vinna det här.

Sen en annan sak - vem av kuskarna har hetaste viljan?

Det är dåligt spelat att inte ha med Ed You i morgon, när Piraten befinner sig i 80% och Ed i 10%. Om nu Piraten vinner, då så. Om Ed vinner, bye bye kollektivet. Givet lås!
Antingen det eller spika Ed. Vore de mer jämnspelade vore saken annorlunda. Fälla dagens största är genvägen till bra utdelning. När du endast ser en sund utmanare blir det billigt att försöka fälla favoriten. Då är det givet läge att försöka.

I trav upprepar sig historien ofta. Senast vann Ed You mötet mot Piraten, vilket är talande nog för hur det här kan tänkas sluta.

Kevin Svedlund säger att det blev fel med brodden senast i Ronden. Jag anar att stallet har nåt på gång. Ska bli skoj att se Guld, som vanligt.

Att folk aldrig lär sig!

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+5)
Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-04, 23:04   #93
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

V75-1

Jag velar mellan att spika 4 Hero Sjöhammar till att även strecka 1,2 och 11. Bergh säger, att 1 (som satt instängd senast) är hans bästa chans under dagen. 2 hade tolftespår senast och fick bara stryk av Michelangelo Ås. Örjan lurade Frank Nivard med världens bästa häst Bold Eagle i söndags och kan vinna med 11. Vad ska jag göra?
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-04, 23:14   #94
 
Melanders avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 1 180
Sharp$: 4689
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fidus Visa inlägg
Den kunde du läsa om i tråden för V64 på Åby den 25/2.

Det gick nästan obemärkt förbi. Få uppskattade stänkarn, men vissa noterade med en plump i protokollet.

Jag streckar SO. Snart sitter Modd Brun på plats också, var så säker. Bra lopp senast och snart är motståndet helt rätt!

Vi lär dela på degen lördag kväll!





Det är dåligt spelat att inte ha med Ed You i morgon, när Piraten befinner sig i 80% och Ed i 10%. Om nu Piraten vinner, då så. Om Ed vinner, bye bye kollektivet. Givet lås!
Antingen det eller spika Ed. Vore de mer jämnspelade vore saken annorlunda. Fälla dagens största är genvägen till bra utdelning. När du endast ser en sund utmanare blir det billigt att försöka fälla favoriten. Då är det givet läge att försöka.

I trav upprepar sig historien ofta. Senast vann Ed You mötet mot Piraten, vilket är talande nog för hur det här kan tänkas sluta.

Kevin Svedlund säger att det blev fel med brodden senast i Ronden. Jag anar att stallet har nåt på gång. Ska bli skoj att se Guld, som vanligt.

Att folk aldrig lär sig!

vinner Modd Brun kommer jag att gå naken
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Manprinsen (+5)
Melander är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-04, 23:16   #95
 
hugothebosss avatar
 
Reg.datum: maj 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 283
Sharp$: 667
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
V75-1

Jag velar mellan att spika 4 Hero Sjöhammar till att även strecka 1,2 och 11. Bergh säger, att 1 (som satt instängd senast) är hans bästa chans under dagen. 2 hade tolftespår senast och fick bara stryk av Michelangelo Ås. Örjan lurade Frank Nivard med världens bästa häst Bold Eagle i söndags och kan vinna med 11. Vad ska jag göra?
Själv tröttnade jag på att vela och tog alla fyra! Fast det beror väl på vad du har för alternativ till spik på Hero Sjöhammar.
__________________
Även en blind höna...går in i väggen!
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-04, 23:30   #96
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hugotheboss Visa inlägg
Själv tröttnade jag på att vela och tog alla fyra! Fast det beror väl på vad du har för alternativ till spik på Hero Sjöhammar.
Då får det kanske bli spik på OTP, som du inte tror på, och Pascha Tilly.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-04, 23:40   #97
 
hugothebosss avatar
 
Reg.datum: maj 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 283
Sharp$: 667
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Då får det kanske bli spik på OTP, som du inte tror på, och Pascha Tilly.
Jag tror inte på Robert Bergh, givetvis är OTP klar favorit och bör va det. Dessutom har det väl ofta visat sig att största favoriten vinner. Däremot är det inte så lyckat att ha de två största streckfavoriterna. Inte ofta båda vinner! I så fall hade jag spikat Hero Sjöhammar och OTP på V75 och spikat Pascha Tilly på V5:an
__________________
Även en blind höna...går in i väggen!
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-04, 23:55   #98
 
Melanders avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 1 180
Sharp$: 4689
Standard

btw för my record är mackpeter och hugotheboss bröder eller halv....
Melander är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-04, 23:58   #99
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

[QUOTE=Herzog;480301]Finns det ingen moderator som kan ta bort en massa spam-spam-spam om hur dåligt norrlandstravet är? All sån skit borde raderas omedelbart och de som skriver helt Off Topic borde varnas och stängas av efter (*åratal*) av inlägg som inte har med Topic att göra.

De som vill vurma för Thatcher-politik i dagens travsverige får väl starta en hemsida om det, men det hör inte hemma på Sharps där vi diskuterar spelobjekt.

Kul inlägg du hade om Thatcher igår natt.
Som ung pojkspoling var jag 1971 på ett afternoon-tea-party hos dåvarande utrikesministern Alec Douglas-Home och mumsade gurkmackor och champagne. Jag frågade någon vem kvinnan en bit bort var. Svaret blev "That's Margaret Thatcher - the milk snatcher (hon hade just dragit in mjölken i Englands skolbespisningar). She's nothing to care about." Då gick jag fram och pratade med henne.

För att göra detta inlägg mindre Off-Topic kan jag meddela att Thatcher (om hon levat inatt) skulle spika Pascha Tilly i V75-5. Han har trots åldern rejäl erfarenhet och vunnit 3 av sina 4 starter i år.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hugotheboss (+5), Herzog (+7), SO (+10), Spiken64 (+10), Emeffeff (+10), Fidus (+10), znipstern (+5)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-05, 00:02   #100
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 123
Sharp$: 2412
Standard

Måste spiken måste vara Mr Vox som blir släppt till ledningen!
Chansspiken får bli Åsakjappen.
Låset hittade jag i avd 3 med OTP och ED YOU
Djingis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-05, 00:09   #101
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Nä SO, läste det där vid 15:00 redan på Spelvärde.se.
Säg inte att han lortar ner öbacka med omnejd....igen? Kom igen nu, SO, litar på att du har nått vettigt att tillstå...
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-05, 01:18   #102
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 34
Sharp$: 286
Standard

Kul inlägg du hade om Thatcher igår natt.
Som ung pojkspoling var jag 1971 på ett afternoon-tea-party hos dåvarande utrikesministern Alec Douglas-Home och mumsade gurkmackor och champagne. Jag frågade någon vem kvinnan en bit bort var. Svaret blev "That's Margaret Thatcher - the milk snatcher (hon hade just dragit in mjölken i Englands skolbespisningar). She's nothing to care about." Då gick jag fram och pratade med henne.

För att göra detta inlägg mindre Off-Topic kan jag meddela att Thatcher (om hon levat inatt) skulle spika Pascha Tilly i V75-5. Han har trots åldern rejäl erfarenhet och vunnit 3 av sina 4 starter i år.[/QUOTE]

Kul med gurkmackor Thatcher följdes senare upp av "Blair - no care"

Thatcher 1987: "There is no such thing as society"

Ello 2016: "Det finns inget Norrland"
Herzog är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-05, 02:12   #103
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 102
Sharp$: 3239
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Hade du tänkt längre än näsan når kanske du också förstått att något är fel. Läs gärna Viriods utmärkta blogg från igår på travsiffror.se

Där kan du bl a läsa att 10 av landets travbanor ligger där det knappt bor några människor, banorna har nästan inga tränare och nästan inga unghästar. Samtidigt pekar alla siffror fortsatt neråt när det gäller antalet tränare och hästar och har gjort så i många år. Ekonomin i travsporten är usel. Nästan inga hästar bär sina kostnader.

1/3 av landets banor ligger i Norrland. Nu har de enda två riktigt framgångsrika tränarna där flyttat söderut. När året är slut ska det bli intressant att t ex se

- Hur många hästar tränade i Norrland vinner V75 finaler ? (en indikation på vilken sporslig standard det är på en bana).

- Hur många Norrlandstränade hästar vinner större unghästlopp där hästar från hela landet deltar ? (också en indikation på kvalitén men även på framtiden)

Men sen beror det såklart på om man vill att travet ska vara en sport på riktigt som alla andra där sportsliga prestationer och framgångar belönas eller om man vill att travet ska vara någon form av statens förlängda arm för att skapa arbetstillfällen i avfolkningsregioner. Om det är det sistnämnda som är viktigast är svensk travsports fortsatta satsningar på banor som saknar befolkningsunderlag, tränare och bra hästar helt klockrena.
Du fortsätter att skjuta in dig på symtomen
och inte orsaken till travets kräftgång.

Att stänga en enda travbana i landet kan bara
liknas med det gamla talesättet " att kasta ut
babyn med badvattnet".

En katastrof för travets framtid.

Det oavlåtliga snacket om att släcka travet norr om Dalälven
är inget annat än en mental låsning.
Dvs oförmågan att se alla "spin off" effekter varje litet
travstall ger, i form av arbetstillfällen, som ambassadörer
för travet och travsporten, rekrytering av framtidens
travkuskar, tränare och inte minst travspelare.

Hela fundamentet och överlevnaden för travsporten
ligger i bredden av travstall från smått till stort,
från norr till söder. Alla viktiga på sitt sätt.

Höj segerpremierna rejält, vilket ger stallen möjlighet
att överleva och utvecklas. Samt får våra stortränare
att stanna i riket.

Varje travstall, varje bana, var den än ligger i landet
är otroligt viktig för travsportens framtid.
Höjer man blicken något och gör ett minsta försök
att se helheten, borde det inte vara så svårt,
även för en siffernisse.

In med kompetent folk i ATG,
höj segerpremierna och inse
att det bästa sättet att hålla
intresset uppe för travsporten
och spelet,
är att måna om stallen och banorna,
var än de ligger i landet.

jajjan
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
lokatten (+6), SO (+15), Drivarn (+5)
Jajjan är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-05, 05:43   #104
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 694
Sharp$: 4050
Standard

V75-5 Klass II
Är det inte så enkelt att 4 Rico Leejs vinner? Bör väl vara ledaren i loppet. Motståndet består ju av ett gäng fyraåringar och de vinner ju aldrig klass II, ta bara de två senaste lördagarna som exempel där fyraåringar varit favoriter men båda loppen har vunnits av äldre hästar.
Står mellan spik på den eller Hero Sjöhammar.

Senast redigerad av SakanAA den 2016-03-05 klockan 05:54.
SakanAA är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-05, 06:21   #105
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Jag trodde du skulle nämna Junifaks mer SO nu är det Erik.A upp
.Vi vet att han kan göra under på kallblod för första gången och är högt upp i min kallblodsranking.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td