Visa ett inlägg
Gammal 2016-03-05, 07:46   #112
Jajjan
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 120
Sharp$: 3234
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Man kan ha ett visst inträde, men det måste vara måttligt. Det får inte kosta en smärre förmögenhet för en familj att gå på trav. Jag är övertygad om att man tjänar betydligt mer och lockar betydligt fler att bli intresserade av travet om man får ut dem till travbanorna och det är bättre att få ut folk och tjäna lite pengar per person som kommer ut på banorna än att knappt få ut några alls och tjäna mycket per person som besöker dem. Kvantitet tror jag är mer lönsamt i det här fallet och en investering framåt. Men man får inte bara tänka på spelarna i familjen, utan även ha aktiviteter för ungarna. Det ska vara en upplevelse, ett nöje. Därutöver så är det viktigt för banorna ha ha andra aktiviteter när man inte har trav, som de kan tjäna pengar på. Exempelvis så arrangerades två konserter med Alan Jackson på Sundbyholmstravet och Solvalla har ju olika motorsportsaktiviteter samt tidigare bilbytardagar.
Tänk om någon framsynt erbjöd att inträdesavgift
med biljett fungerade delvis eller helt som
spelmarker. Dvs att inträdesbeloppet gav spelmöjlighet,
eller gick att dra från inköp på banan.

Där har du ett mervärde, att locka folk till banorna,
som går att räkna på. Tanken är att när de väl är på
plats, skall upplevelsen locka till fler besök i framtiden
och mer spel när man väl är på plats och fler besöker
och beställer käk.

Man skulle kunna sälja olika värdemenyer,
så att det fanns en passande för alla kundgrupper.

Med lite fantasi kan man dra ett event hur långt
som helst, oavsett den geografiska placeringen.

Tänker på japanen 10 mil norr om Östersund som
har veckor, ja månader i väntetid på bord till sin
japanska krog i obygden.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat