Visa ett inlägg
Gammal 2010-07-01, 23:38   #28
hejz

hejzs avatar

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 330
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Håller inte om spelen på Holland här, både mot Slovakien och framförallt mot Kamerun i sista matchen så lät man motståndarna hålla i bollen. Speciellt i slutet av matcherna då man föll tillbaka och försvarade/spelade av matcherna. Deras försvar tycker jag håller ovanligt hög klass för att vara Holland och hög klass i VM överlag. Sällan har jag skådat ett Holland och ett Brasilien som är sp välbalanserade som i år. Denna match kommer enligt mig inte präglas av flärdfull offensiv fotboll. Dunga har visserligen problem med centrala mittfältet, men Melo som hoppade in senast (inte felipe) kommer troligen ra dr defensiva mittfältspositionen.

För mig slutar de under 2.5 och inte alls otänkbart mållöst. Luktar X lång väg.
Tror Brasilien kommer äga mer boll faktiskt, de hade hela 60% mot Portugal och 57% mot Elfenbenskusten. De kanske ej har så mycket mot Holland, men visst borde de kommer över den låga linan.

Angående Hollands försvar så har de inte testats mot tillräckligt bra lag än, tror knappast de kan hålla nollan mot Brasilien, och tror de kommer vilja gå framåt för att kunna vinna, med spelare som Robben och Van Persie som inte vet vad försvar spel är. Holland har inte de mest namnkunniga försvarsspelarna, med Heitinga som jag inte tycker är speciellt bra som mittback. En 35-årig van Bronckhorst kommer nog ha en jobbig dag.

Men vi får väll se
hejz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat