Då tar du hand om Tyska delen för oss på forumet, vad bra!
Jag förväntar mig vinstbringande info under spelåret.
När jag satte en enkel V6 igår på Skive, så noterade jag att danskarna inte ger spel till Hamburg. Där startar ju ganska många danska ekipage. Däremot kan danskarna spela till en massa andra konstiga banor. Det går att se på Dantoto/spill nu och där kan du välja bana för spel för hästar.
Jag tycker ATG skulle jobba för att få igång en typ V86 på bestämd tid under veckan med lopp ifrån samtliga stora städer i Norden+Tyskland. Rejäla prissummor i loppen, så att bara kända, erfarna och bra hästar lockas. Öppet lopparkiv för alla runt dessa lopp.
Två lopp ifrån vardera Finland, Norge, Danmark, Sverige och Tyskland ger 10 lopp att sedan välja ur. Sedan är det bara att plocka ur de 8 mest spelstimulerande.
Det känns som en bra produkt, som kan ge hög omsättning och kanske öka intresset i länder som Danmark och Tyskland där travet, som jag uppfattar det, befinner sig i fritt fall?
Promille av Tysklands befolkning, som blir sugen på stor pott, borde göra en hel del för omsättningen, eller?
Jag tycker upplägget vore värt att prova.
Spelmässigt är jag ju själv ett fan av breddtrav, men det är en helt annan historia.