Citat:
Ursprungligen postat av robfri
Jag diskuterade inte alls. Jag ställde en fråga om TS satt med ngn viktig info då hen indirekt klargjorde att det inte fanns ngn galopprisk.
För mej ringer ju varningalampan när jag ser att en häst har HUNDRA % galopp med som i detta fall voltstart. Sen behöver det ju innebära att det sker direkt i voltning/start, en allmännt osäker häst stressar ju lätt upp sej mer i volt än med bil & galoppen kan ju då lika gärna ske efter några hundra meter. Spår 4 är knappast ngn fördel, därav att jag tyckte frågan var befogad till TS.
|
Från ditt inlägg kunde man få intrycket att hästen är en frekvent galoppör i voltsstartsmomentet, ville bara förtydliga att så inte är fallet. Personligen tycker jag inte man kan kolla på resultatlistan, se två galopper i voltstart och dra stora växlar av det utan att kolla upp loppen i arkivet. Hästen kan ha blivit påkörd två gånger såvitt du vet och då hamnar man snett på det om man plockar bort på grund av startmomentet. Likaså kan en osäker häst ha stapplat iväg med nöd och näppe från gynnsama startspår och ha stor galopprisk när den lottas till ett snävt startspår. Facit i fallet Oki Doki Face är en felfri och behändig avgång från ett klart mer gynnsamt tredjespår i debuten och en galopp från ett snävare andraspår i hästens fjärde start. Vad gäller hästens galopprisk i dagens lopp så tror jag också den är överhängande, ville mest kommentera hur det sett ut hittills.