Om möjlighet finns så är mitt råd att invänta vem som står i målet för Djurgården. Står Armalis så är det bra värde på 0,1 på Frölunda då Armalis kan stå på huvudet och rädda allt i sina bästa stunder, det har han visat tidigare och han har ofta varit som bäst när laget varit ganska utspelade. Står Tellqvist är det mer mellanmjölk och Frölunda gör minst 3 mål tror jag.
Armalis stod båda hemmamötena i grundserien mot Frölunda och släppte totalt in 3 mål på 60 skott.
Tellqvist stod båda bortamötena i grundserien mot Frölunda och släppte totalt in 6 mål på 50 skott.
Svårt att blunda för Skellefteås överkörning senast och även om HV bör vara mer skärpta idag så känns det ändå som att moralen i HV är ungefär lika klen som den i Örebro. Gör Skellefteå två snabba mål så kan det typ bli 6-1 igen. Jag tror det är större chans att Skellefteå vinner med minst 4 mål än att HV grejar minst X.
Sista matchen är det värt att notera att Västervik (35 pts) vann allettan före Södertälje (30 pts) och Västervik vann 6-0 när lagen möttes för ca 1 månad sen. Södertälje vann dock hemmamötet med 4-2 i början av året. Känns som det är relativt vanligt att något av lagen gör 6-8 mål i Södertäljes matcher, sedan man förlorade med 6-0 mot Västervik så har något av lagen gjort minst 6 mål i 7 av 14 matcher för Södertälje. Känns som bra värde på hög score här och det är större chans att det blir 6-5 än 1-0. Dock svårt då man inte har någon större koll på lagen...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: schtek (+1)
|