Visa ett inlägg
Gammal 2016-03-18, 18:33   #3991
Emanresu

Emanresus avatar

Reg.datum: jun 2013
Sharp$: 2871
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazlo Visa inlägg
Nja, jag håller med om att hans senaste match inte var något vidare men att enbart på grund av den säga att ett ras inte är långt borta är lite väl hårt. Armalis har ju varit stabilare än Tellqvist hela säsongen och senaste matchen kan ha varit Armalis sämsta denna säsongen. Det var säkert en hel del slutspelsnerver med i bilden då också. I det här läget så har väl Dif bara allt att vinna mot Frölunda så det borde inte vara samma nerver, det är iaf inte det i mitt Djurgårdshjärta. Tycker Tellqvist släppt någon lätt puck i varje match han stått i slutspelet också så.

Men sure, vi kan väl köra 0,1,5,6 på Frölunda om Armalis står och 2,3,4 om Tellqvist står.

Nu tror jag ändå att Tellqvist kommer stå ikväll så diskussionen blir säkerligen helt onödig.
Haha du kan ha rätt, jag kanske är lite väl hård.. Var oerhört imponerad av Armalis i början av säsongen men mot slutet tyckte jag kanske att Tellan var något vassare. Visst han släppte några enkla skott men han gjorde bamseräddningar där jag var säker på mål också ibland. Finns dock en anledning till att DIF hade seriens bästa målvaktspar, det är två oerhört duktiga målvakter som förmodligen hade varit 1a och 2a i serien totalt om dom spelat i ett lag som inte har hönsgård i egen zon varenda match

Jag hoppas verkligen på vinst och att det blir en 7e och avgörande match här i Göteborg så jag förhoppningsvis kan se DIF gå vidare live!