Visa ett inlägg
Gammal 2016-03-25, 18:27   #1
jaroiten
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Unibet ändrar sina tävlingsregler efter avslutad tävling och ljuger om det för kunden.


Såg en tråd på Flashback:s aktuella ämnen och tog sin lilla stund att läsa den. Brukar ju när det kommer till sånt här vara någon som inte kollat igenom alla villkor så noga men i det här fallet måste jag faktiskt säga att det ser ut att ha varit riktigt ruttet agerande av Unibet. Har själv haft en dust med Unibet, men fick tillslut acceptera deras agerande, men det känns bra att någon verkar vara villig att driva det lite längre. TS i tråden sa att han skulle posta inlägget även här men har sagt att han har problem att göra det av någon anledning och bett någon annan posta det så därför gör jag nu det. Citerar TS sammanfattning och om ni vill läsa mer kan ni kolla tråden själva: https://www.flashback.org/t2700745 Jag tycker i alla fall den är läsvärd.

Citat:
Sammanfattning
Unibet har under det senaste halvåret ordnat en oddstävling där man kunde vinna en resa till Champions League-finalen. Tävlingen bestod av sex kvalomgångar som gick mellan september och december 2015, och sedan en final i mitten av februari för de som lyckades kvalificera sig. Jag har deltagit i denna tävling och känner mig nu i efterhand orättvist behandlad, ljugen för och ifrågasätter hur Unibet sköter sina tävlingar.

Sedan jag kvalificerade mig i december har jag varit i kontakt med Unibets support med frågor gällande finalen. Reglerna för denna publicerades inte förrän fem dagar före finalen och samma dag som reglerna publicerades kontaktade jag supporten för att få regeln för hur poängen skulle räknas bekräftad. Denna regel har de sedan ändrat på efter det att tävlingen är avslutad. Denna regeländring gjorde att jag fick 0 poäng istället för ~641000 poäng när den vinnande poängen var cirka 11000. När jag konfronterade dem med detta har de varit väldigt motstridiga, ljugit och fördröjt hela processen. När de insåg att jag kunde bevisa att de har ljugit erbjöd de mig en kompensation som inte överensstämde med den påstådda summa den skulle kompensera.

Mitt problem är alltså följande:

Unibet ändrar reglerna efter att tävlingen är avslutad. Detta gör att min strategi blir värdelös och jag erhåller 0 poäng i tävlingen.
När jag konfronterar Unibet gällande regeländringen ljuger dem och påstår att den aldrig har ändrats. Hade jag inte kunnat bevisa att den faktiskt har ändrats hade jag inte ens kommit såhär långt i detta ärende. Det faktum att Unibet ljuger om det gör att de samtidigt tappar all trovärdighet i denna fråga.
Att den föreslagna kompensationen inte stämmer samt alla nonsenssvar jag har fått från supporten vittnar om total likgiltighet i denna fråga från Unibets sida och att ingen förstår eller inser allvaret av den här situationen.

Hela tävlingen känns väldigt amatörmässigt arrangerad och jag har tappat all tillit till företaget.

Anledningen till att jag skriver detta inlägg är att jag inte kommer någonstans i min konversation med Unibets support. Jag får ständigt prata med olika nya personer och aldrig med någon ansvarig. Det känns som att ingen på Unibet har orkat sätta sig in i hela händelseförloppet. Har någon här varit i kontakt med någon kampanjsansvarig eller liknande på Unibet så att man slipper gå via supporten hela tiden?

Jag vet att min mejlkonversation är väldigt lång och bitvis tråkig men jag har valt att publicera den i sin helhet för att vara transparent och öka min trovärdighet. Om ni tar er tid att läsa allt så är jag intresserad av att veta vad ni, som är objektiva, har för åsikter kring Unibets agerande. Jag tycker i alla fall personligen att de har misskött det här ärendet grovt.

Vet någon om man kan vända sig för att ta det här ärendet vidare? Finns det någon som granskar spelbolagen?
Intressant situation, verkar vara omöjligt att ta det vidare med Unibet. Finns det egentligen någonstans man kan vända sig i situationer som denna som faktiskt tar det seriöst?
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat