Visa ett inlägg
Gammal 2016-03-31, 12:11   #5
legolasse

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 3015
Standard

Kan bidra med lite tankar.

1. Tycker det bör stå mellan tre ekipage. 1 tar spets och är bra nog att vinna mot dessa kusar. Men den långa distansen kan gynna de värsta motståndarna, på medel eller kort hade chansen varit ännu större. 7 verkar det bli skrik på och kanske blir favorit till slut, om inte annat på vinnarliret? Hästen har helt klart högst kapacitet och jag tror distansen kan vara ett plus liksom autostart. Men inte så kul att gå på den fullt ut då den ändå kan hoppa i princip närsomhelst. 12 går ner lite klass och då lång distans är spåret inte lika illa. 2 tycker jag är överstreckad på läget och kusken, gick visserligen bra sist men känns ändå som det är en enkel häst.

2. 2 och 11 har mötts flera ggr och har både vunnit och förlorat mot varandra. 2 har läget men 11 har visad form. Grundmann brukar ha vältränat och jag tycker det är fördel favoriten. Ove A är ingen hejare i sulkyn men hans körstil passar på kallblod då han är bra på att hålla igång hästarna. 12 intressant om gardering.

3. 12 Coriano Ås möter enklare motstånd nu men dåligt läge. Trög häst som jag tror gynnas av att gå i spets. Risk för skräll i min bok loppet har en eller alla profil, jag tar alla.

4. Även här en eller alla profil, går 11 Nordanviktor felfritt vinner den. Men galopperade till synes helt omotiverat senast i ledningen.

Förslag
1,7,12
2
Många
Många
legolasse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat