Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-03-31, 10:00   #1
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 859
Sharp$: 3910
Standard

Uppsnack V4 Hagmyren


Härligt med lunchtrav från Hagmyren

Mina funderingar innan värmningarna

V4-1 7 Mr Mayday överlägsen om han sköter sig? anmält barfota fram
V4-2 J-O Persson var uppåt på alla sina Spännande årsdebut för 2 Fender nu med Ove-A och anmäld barfota bak
V4-3 12 Coriano Ås möter nada men otroligt mycket streckad och hur är det med viljan?!
V4-4 Här klarar man sig nog med hästarna 1-11-12-15

Vinner Ove A med Coriano Ås så måste det vinna en riktig balja i nåt annat lopp för att utdelningen ska ge några tusenlappar alternativt att man spelar flerkupong
joppe59 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-31, 10:34   #2
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 174
Sharp$: 57095
Standard

Med tanke på den sportsliga klassen på loppen är det bara att gratulera tränarna och hästägarna där uppe till att kunna tävla om sådana pengar med hästar av denna kaliber.

lopp 1: Hästarnas meriter i år består av att en vunnit ett lunchlopp över sprinterdistans på kilometertiden 17,7 samt att en vunnit ett P-21 lopp på 22,4.

Lopp 3: Hästar med max 395 tkr. 12 segrar på 167 starter i år och i fjor. Samtliga segerlösa i år utom Ima Zenz som vann ett P21 lopp på Romme i januari.

Lopp 4: 30 tkr i förstapris. 1 vinst har dessa 15 kallblod vunnit i år. Det var ett P21 lopp i Gävle.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-31, 10:45   #3
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 859
Sharp$: 3910
Standard

Och med det inlägget vill du påpeka att du kommer att strecka på i avdelningarna 1,3 och 4 ?!
joppe59 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-31, 11:02   #4
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 34
Sharp$: 825
Standard

Sen i andra singelstreck på 1 Gnällspik?
Langdon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-31, 11:11   #5
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 688
Sharp$: 3010
Standard

Kan bidra med lite tankar.

1. Tycker det bör stå mellan tre ekipage. 1 tar spets och är bra nog att vinna mot dessa kusar. Men den långa distansen kan gynna de värsta motståndarna, på medel eller kort hade chansen varit ännu större. 7 verkar det bli skrik på och kanske blir favorit till slut, om inte annat på vinnarliret? Hästen har helt klart högst kapacitet och jag tror distansen kan vara ett plus liksom autostart. Men inte så kul att gå på den fullt ut då den ändå kan hoppa i princip närsomhelst. 12 går ner lite klass och då lång distans är spåret inte lika illa. 2 tycker jag är överstreckad på läget och kusken, gick visserligen bra sist men känns ändå som det är en enkel häst.

2. 2 och 11 har mötts flera ggr och har både vunnit och förlorat mot varandra. 2 har läget men 11 har visad form. Grundmann brukar ha vältränat och jag tycker det är fördel favoriten. Ove A är ingen hejare i sulkyn men hans körstil passar på kallblod då han är bra på att hålla igång hästarna. 12 intressant om gardering.

3. 12 Coriano Ås möter enklare motstånd nu men dåligt läge. Trög häst som jag tror gynnas av att gå i spets. Risk för skräll i min bok loppet har en eller alla profil, jag tar alla.

4. Även här en eller alla profil, går 11 Nordanviktor felfritt vinner den. Men galopperade till synes helt omotiverat senast i ledningen.

Förslag
1,7,12
2
Många
Många
legolasse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-31, 11:49   #6
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 670
Sharp$: 50098
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av legolasse Visa inlägg

"Ove A är ingen hejare i sulkyn"
Med gårdagens "insatser" på näthinnan och nu med Fender förundras man hur han lyckades köra in nästan 7 miljoner under 2015.
"Pinsam" är det mest diplomatiska jag kan beskriva honom som, just nu.
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-31, 12:17   #7
 
spiifiis avatar
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 159
Sharp$: 803
Standard

Inlämnat
2016-03-31, 12:19
Hagmyren
Torsdag 2016-03-31
Start: 12:20
Kostnad: 48,00 kr

7 MR ​MAY​DAY​

1, 2, 6, 11

1, 2, 4, 7, 10, 12

11 NOR​DAN​VIK​TOR​

DÖLJ KVITTODETALJER
1x4x6x1 = 24 rader.
24 x 1 x 2,00 kr = 48,00 kr.
Totalt: 48,00 kr.
E1EE 06CF 1328 0150
Vadet gäller startnummer
Rättningskod: BDX XTZ XXX

Nu är det nervöst
Kan även lägga till att jag aldrig fått in en v4 i hela mitt liv.

Senast redigerad av spiifii den 2016-03-31 klockan 12:19.
spiifii är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-31, 12:19   #8
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 688
Sharp$: 3010
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hoola Visa inlägg
Med gårdagens "insatser" på näthinnan och nu med Fender förundras man hur han lyckades köra in nästan 7 miljoner under 2015.
"Pinsam" är det mest diplomatiska jag kan beskriva honom som, just nu.
Ja som sagt ingen att hålla i handen när det blåser. Trodde ändå han skulle gå felfritt och då bra chans, men men bara ta nya tag.
legolasse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-31, 12:20   #9
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 688
Sharp$: 3010
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av spiifii Visa inlägg
Inlämnat
2016-03-31, 12:19
Hagmyren
Torsdag 2016-03-31
Start: 12:20
Kostnad: 48,00 kr

7 MR ​MAY​DAY​

1, 2, 6, 11

1, 2, 4, 7, 10, 12

11 NOR​DAN​VIK​TOR​

DÖLJ KVITTODETALJER
1x4x6x1 = 24 rader.
24 x 1 x 2,00 kr = 48,00 kr.
Totalt: 48,00 kr.
E1EE 06CF 1328 0150
Vadet gäller startnummer
Rättningskod: BDX XTZ XXX

Nu är det nervöst
Kan även lägga till att jag aldrig fått in en v4 i hela mitt liv.
Lycka till!

Bra chans att den sitter, klart bästa hästen enligt mig. Bara galopp emot.
legolasse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-31, 13:23   #10
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Allvarligt! Arg så jag kokar!! Går in och ser V4 i efterhand. Har tre efter tre med spik på 12 Sort Gull! Att den galopperar över mål känns som en käftsmäll men det kan hända! Det är otur och går inte värja sig mot men sättet den förlorar loppet på och vilka som är inblandade ger mig mycket mörk blick!

På senare tid är det särskilt två kuskar som kör som klapparslen och jag har vunnit mycket på att konsekvent spela emot den ena av dom då han ta mig fan ALLTID är överstreckad!

Den jag talar om är Jan-Olov Persson! Den andra jag från och med nu ALDRIG kommer sitta beroende av utan det räcker att han ställer till det för andra lir är Ove A Lindqvist!

12 Sort Gull tappar vinsten på grund av båda kuskarna idag! Till råga på allt har den tränats av Jan-Olov Persson vilket gör det än mer irriterande!

Vad talar jag om?

Sort Gull är totalt jävla överlägsen men hindras komma iväg då Jan-Olov Persson fortsätter köra med kall häst i andraspår trots att han inte har en enda jävla konkurrent omkring sig, varför köra offensivt med kallt? När Sort Gull väl fått upp farten efter att ha kommit loss bakom kalla JOP drar nästa kalla idiot (Ove A) i högertömmen så Sort Gull får kasta sig ut i fjärdespår! Klart som fan att hästjäveln inte kan spränga ljudvallen i trav när dess fossiler handikappat under sista halvvarvet och galoppen kom som ett brev på posten!

FÖRBANNADE JÄVLA KLAPPTRÄN! SLUTA HYLLA DESSA DINOSAURIER!!
__________________
Twitter: @sharpsdoob
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
chrisso84 (+5)
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-31, 13:31   #11
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 092
Sharp$: 137
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Allvarligt! Arg så jag kokar!! Går in och ser V4 i efterhand. Har tre efter tre med spik på 12 Sort Gull! Att den galopperar över mål känns som en käftsmäll men det kan hända! Det är otur och går inte värja sig mot men sättet den förlorar loppet på och vilka som är inblandade ger mig mycket mörk blick!

På senare tid är det särskilt två kuskar som kör som klapparslen och jag har vunnit mycket på att konsekvent spela emot den ena av dom då han ta mig fan ALLTID är överstreckad!

Den jag talar om är Jan-Olov Persson! Den andra jag från och med nu ALDRIG kommer sitta beroende av utan det räcker att han ställer till det för andra lir är Ove A Lindqvist!

12 Sort Gull tappar vinsten på grund av båda kuskarna idag! Till råga på allt har den tränats av Jan-Olov Persson vilket gör det än mer irriterande!

Vad talar jag om?

Sort Gull är totalt jävla överlägsen men hindras komma iväg då Jan-Olov Persson fortsätter köra med kall häst i andraspår trots att han inte har en enda jävla konkurrent omkring sig, varför köra offensivt med kallt? När Sort Gull väl fått upp farten efter att ha kommit loss bakom kalla JOP drar nästa kalla idiot (Ove A) i högertömmen så Sort Gull får kasta sig ut i fjärdespår! Klart som fan att hästjäveln inte kan spränga ljudvallen i trav när dess fossiler handikappat under sista halvvarvet och galoppen kom som ett brev på posten!

FÖRBANNADE JÄVLA KLAPPTRÄN! SLUTA HYLLA DESSA DINOSAURIER!!
Ove A är ett unikum hittar alltid nya sätt att förstöra på.
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-31, 14:20   #12
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 14
Sharp$: 992
Standard

Ove a vinner ju trots allt 80 90 lopp per år ca 30 40 mer än uhrberg, lövgren mm i den mellanklassen men idag hade han ström i tömmarna tror även alla hans v5 hästar felande.
speed305 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-31, 14:44   #13
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av speed305 Visa inlägg
Ove a vinner ju trots allt 80 90 lopp per år ca 30 40 mer än uhrberg, lövgren mm i den mellanklassen men idag hade han ström i tömmarna tror även alla hans v5 hästar felande.
Kan satsa min fru på att dom siffrorna är historia!
__________________
Twitter: @sharpsdoob
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-31, 17:04   #14
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 174
Sharp$: 57095
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Langdon Visa inlägg
Sen i andra singelstreck på 1 Gnällspik?
30 tkr i förstapris på Hagmyren där största meriten var en som vunnit ett P21 lopp.

På Solvalla nästa onsdag tävlar jubileumspokalvinnaren Nimbus CD mot bl a Opitergium och Quid Pro Quo om 40 tkr i förstapris.

Kommer travet som sport verkligen överleva med likvärdiga prispengar i ett lunchskräplopp på en helt betydelselös Norrlandsbana jämfört med ett lopp för topphästar på Solvalla ? Hur mycket kostade/kostar dessa hästar hästägarna jämförelsevis ?
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-31, 17:14   #15
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 859
Sharp$: 3457
Standard

Ok, så bara för att Nimbus går ut i ett lopp ska vi höja till 100 lax?

Nog fan fanns det ett antal lopp i spannet 80-120 lax om man nu ville det.

Trodde förresten det fanns en dedikerad tråd för norrlandsgnäll.

I söder är det ju alltid fulla lopp
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+5)
Lillis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td