Visa ett inlägg
Gammal 2016-04-15, 19:54   #52
bjarnea
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 718
Sharp$: 3091
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
I dagens läge är det nog svårare att hitta bra referensbookies. I Wagges fall så använde ju han Unibet som referens och spelade hos Centrebet, oftast Svenska spelobjekt då han antog att Unibet hade bättre koll på de oddsen än en bookie i Australien. Även Svenska Spel hade ju rätt begränsade oddssättare första åren. Putte Ramberg och Conny Granqvist, fd fotbollsspelare utan direkt analytiska kunskaper.

Jag hittade mina referenser i min egen bokföring. Använde Excel tidigt och det var ganska enkelt efter några 1000 spel att se vilka bookies man var torsk hos resp. vilka ligor/sporter man också torskade på. Centrebet hade exempelvis en dansk, Tue Larsen som var den överlägset bästa oddssättaren på internationell handboll under många år. När han släppte sina siffror så var det bara att leta upp de största diffarna hos andra och lira. Men Centrebet var urusla på Nordisk Ishockey och Svensk fotboll i de lägre divisionerna där Unibets resp. Nordicbets oddssättare var kungar osv. Så en bra bokföring var nödvändig!
Hur är Betfair som referens bookie?
bjarnea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat