Visa ett inlägg
Gammal 2010-07-05, 15:38   #31
Geezer

Geezers avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 463

Geezer NHL
Stats: 78 - 50 - 1
ROI: 121.30%
Vinstprocent: 61.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tompa87 Visa inlägg
Vet inte vad jag tycker om Tavares egentligen, inte en spelare att bygga en franchise runt är den känslan jag har fått om honom. Dem andra spelarna har jag sämre koll på, men alla lagen går ju igenom detta, ner i botten ett par säsonger och sedan gå långt med tidiga draftpicks som blommar ut, chicago, washington penguins t.ex. är ju perfekta exempel på det.

Bara hoppas för islanders skull att dem gjort sin hemläxa när det gäller att scouta unga spelare.

EDIT: ur finansiellt perspektiv vore det ju bra om DiPietro istället började visa varför han fortfarande har 13-14 år kvar på sitt kontrakt
Tavares är ingen franchise-player, på egen planhalva hade han haft problem att platsa i allsvenskan. Fruktansvärt dålig skridskoåkning.
Men, han är en sniper utöver det vanliga. Om han fick spela tillsammans med en skicklig forward som Nino så skulle han kunna ligga på 50+ mål flera säsonger irad.

Jo, visst hör det till att dala ner till botten efter 5-10 år i toppen. Är väll egentligen bara Devils och Red Wings som lyckats behålla en position bland topplagen i 15 år..
Men Isles har inte varit med däruppe sen 80-talet och enda sedan de valde Dave Chyzowski som nummer två overall 1989 så har man haft ett top10-pick i nästan varenda draft. Det är smått otroligt att ett sånt lag inte har tagit sig förbi förstarundan en enda gång sedan 92/93.
Så det är ju frågan för om de spelar nån roll hur bra spelare de draftar. De hittar väll på nya sätt att slarva bort talangerna på ändå?
Geezer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat