Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-07-05, 09:38   #16
 
FreeFallers avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 4
Sharp$: 0
Standard

Bra initiativ, kul läsning!
__________________
"I don't know how to put this, but I'm kind of a big deal..."
FreeFaller är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-05, 12:22   #17
 
arferts avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 305
Sharp$: 844

arfert - speedway
Stats: 145 - 115 - 4
ROI: 113.50%
Vinstprocent: 55.77%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KungK2 Visa inlägg
Vi får se! Är du möjligen Bruinsfan också eller allmänt NHL intresserad?
Intresserad av NHL i allmänhet, men Bruins i synnerhet. Det gör fortfarande ont att "vi" tappade 3-0 mot Flyers, även om det föll sig ganska naturligt efter att Mike Richards dödade Krejci på offensiv blå - fruktansvärt fulsnygg tackling som decimerade Bruins anfall. Sturm var ju redan borta (större avbräck än man kan tro) och efter Krejci-skadan fanns det inte tillräcklig kompetens i det offensiva spelet för att kunna bräcka Flyers. Man kan inte begära att checking line-spelare ska behöva fylla det tomrummet som uppstod.

De fick tillbaka Gagne, medan vi blev av med Krejci, som hade varit överlägsen i Bruins.

Men nästa år, då jävlar :-)

Förresten, att Islanders vill värva Kovy känns bara fel. Mentor för Tavares? Fel person, på fel plats. Jag har blivit hänförd flera gånger av Kovalchuks solorajder, men det här är ingen lagspelare vi pratar om, som går in i bräschen när laget har det tungt. Han kommer säkert göra sin poäng, i viss mån betydelselösa, men det kommer inte göra Islanders till ett bättre hockeylag.
arfert är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-05, 13:01   #18
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 307
Sharp$: 6056


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jonas326 Visa inlägg
Intresserad av NHL i allmänhet, men Bruins i synnerhet. Det gör fortfarande ont att "vi" tappade 3-0 mot Flyers, även om det föll sig ganska naturligt efter att Mike Richards dödade Krejci på offensiv blå - fruktansvärt fulsnygg tackling som decimerade Bruins anfall. Sturm var ju redan borta (större avbräck än man kan tro) och efter Krejci-skadan fanns det inte tillräcklig kompetens i det offensiva spelet för att kunna bräcka Flyers. Man kan inte begära att checking line-spelare ska behöva fylla det tomrummet som uppstod.

De fick tillbaka Gagne, medan vi blev av med Krejci, som hade varit överlägsen i Bruins.

Men nästa år, då jävlar :-)

Förresten, att Islanders vill värva Kovy känns bara fel. Mentor för Tavares? Fel person, på fel plats. Jag har blivit hänförd flera gånger av Kovalchuks solorajder, men det här är ingen lagspelare vi pratar om, som går in i bräschen när laget har det tungt. Han kommer säkert göra sin poäng, i viss mån betydelselösa, men det kommer inte göra Islanders till ett bättre hockeylag.
Mja, han är ju kapten för det ryska landslaget åxå, så ngt måste det ju vara med honom som vi inte ser. Sen tror jag mer att dem vill få fokus ifrån Tavares lite, så att han kan få gro i sin takt, å inte vara deras största offensiva stjärna redan nu, som så var fallet denna säsong.

Gagne har blivit ombedd att släppa på sin no-trade klausul av Philly, man vill tydligen göra sig av med sin veteran och det ryktas att LA är intresserade, vore ju ett dugligt substitut, om man nu inte tar in Kovie då.. Om Gagne får vara frisk är han god för en 70-80p, med Kopitar kan han bli pånyttfödd tror jag, han behöver lite "change of scenery" för att komma igång igen.

Mike Richards är en slug jävel, garanterat en tanke bakom den tacklingen, å han gör det så bra den fan konstigt att han inte är skadad mer ofta med tanke på alla fulsmällar han får.. å andra sidan har dem ju en del enforcers att backa upp honom nu(läs Criscoulo, Hartnell mfl.) och nu även bjässen Shelley, så det kanske inte är så konstigt att han håller sig skadefri trots sin spelstil.

Bäddat för lite "old-time hockey" i öst denna vinter; Shelley i Philly, Boogard i Rangers och Konopka i Islanders... kan bli intressant
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
train TJUU TJUUUUU
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-05, 13:15   #19
 
Geezers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlskoga
Inlägg: 734
Sharp$: 462

Geezer NHL
Stats: 78 - 50 - 1
ROI: 121.30%
Vinstprocent: 61.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Qirren Visa inlägg
Kings har tydligen dragit sig ur jakten på Kovalchuk nu. Ser ut att stå mellan Isles och Devils.

"The Los Angeles Times says the Los Angeles Kings will not be signing Ilya Kovalchuk, which potentially leaves the New Jersey Devils and New York Islanders in the race to sign the high-scoring sniper.

Kings General Manager Dean Lombardi told the Times' Helene Elliott Sunday afternoon that talks between Kovalchuk and the team are over.
"We took our best shot to meet his needs and the team's," Lombardi said in an email.
"
Är jag inte helt ute och cyklar så har väll Devils bara 4m kvar till taket?
Så ska Kovie in lär nån behöva trades bort, eller är jag fel ute nu?
Geezer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-05, 13:23   #20
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 307
Sharp$: 6056


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Geezer Visa inlägg
Är jag inte helt ute och cyklar så har väll Devils bara 4m kvar till taket?
Så ska Kovie in lär nån behöva trades bort, eller är jag fel ute nu?
Det stämmer, dem har åtminstone inte råd med hans 9-10m krav..
Men vem ska dem offloada för att få plats med honom isf? nä devils tror jag inte på..

Islanders ligger ju bäst till där, dem har ju inte ens minicappen (om jag fattat det rätt så finns det en sån, eller så försökte dem bara vara lustiga åt Islanders extremt låga löner) nådd, så dem har plats för en Kovie under sitt tak.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
train TJUU TJUUUUU
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-05, 13:24   #21
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Tack för en utförlig rapport, Tompa!
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-05, 13:29   #22
 
Geezers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlskoga
Inlägg: 734
Sharp$: 462

Geezer NHL
Stats: 78 - 50 - 1
ROI: 121.30%
Vinstprocent: 61.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tompa87 Visa inlägg
Mja, han är ju kapten för det ryska landslaget åxå, så ngt måste det ju vara med honom som vi inte ser. Sen tror jag mer att dem vill få fokus ifrån Tavares lite, så att han kan få gro i sin takt, å inte vara deras största offensiva stjärna redan nu, som så var fallet denna säsong.

Mike Richards är en slug jävel, garanterat en tanke bakom den tacklingen, å han gör det så bra den fan konstigt att han inte är skadad mer ofta med tanke på alla fulsmällar han får.. å andra sidan har dem ju en del enforcers att backa upp honom nu(läs Criscoulo, Hartnell mfl.) och nu även bjässen Shelley, så det kanske inte är så konstigt att han håller sig skadefri trots sin spelstil.
Kovie är väldigt mycket mer av en lagspelare än vad han får cred för.
I Atlanta blev det väldigt mycket solo, men får man spela med fyra klappmongon så finns det inte alltid så mycket annat att göra..
Tyckte han visade såväl i Devils som i VM att med bra spelare vid sin sida så fördelar han puck på ett bra sätt.
Det visar sig ju även i statistiken där han var 12+21 i Devils och 2+10 i VM..

Vad gäller Carcillo så är han NHL's största sissy, Richards står på sig betydligt bättre på egen hand. Ser faktiskt Richards som den spelaren jag helst skulle bygga mitt lag kring om jag var GM i NHL..

Nejfan, nu får det gärna ta och bli augusti. Så hockeyn drar igång här hemma
Geezer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-05, 13:36   #23
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 307
Sharp$: 6056


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Boone Visa inlägg
Tack för en utförlig rapport, Tompa!
Det var inget boss, kul att få igång hockeydiskussionen igen

Citat:
Ursprungligen postat av Geezer Visa inlägg
Kovie är väldigt mycket mer av en lagspelare än vad han får cred för.
I Atlanta blev det väldigt mycket solo, men får man spela med fyra klappmongon så finns det inte alltid så mycket annat att göra..
Tyckte han visade såväl i Devils som i VM att med bra spelare vid sin sida så fördelar han puck på ett bra sätt.
Det visar sig ju även i statistiken där han var 12+21 i Devils och 2+10 i VM..

Vad gäller Carcillo så är han NHL's största sissy, Richards står på sig betydligt bättre på egen hand. Ser faktiskt Richards som den spelaren jag helst skulle bygga mitt lag kring om jag var GM i NHL..

Nejfan, nu får det gärna ta och bli augusti. Så hockeyn drar igång här hemma


Carcillo ja.. haha inte criscoulo, det var min gamla lagkamrat när jag var i staterna å lira haha

Det är sant, men jag tror att motståndarna är lite oroliga för hans fula knep (blindside och i ryggen tacklingar) mer än slagsmålen..

Helt rätt, Richards är verkligen en spelare att bygga ett lag kring, jag håller med, man kan lita på att han är bra när det behövs, eller åtminstone alltid ger allt!

Håller med om Kovie, han får ibland lite oförtjänad kritik bara p.g.a. sitt "rykte" och den uppfattningen som folk, ganska befogat, bildat om ryssar i allmänhet det skall dock sägas att 50% av dem där assisterna var andra assister eller missade skott/returer, men han är iaf där

ja fyfan va härligt me hockey å premier league igen, synd att sommarn måste ta slut nästan samtidigt bara.. :(
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
train TJUU TJUUUUU
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-05, 13:43   #24
 
akemans avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 109
Sharp$: 384

NHL 1415
Stats: 40 - 33 - 2
ROI: 116.05%
Vinstprocent: 54.79%

Standard

Hehe jo, Islanders verkar ju gilla att binda upp ryska divor på 10-års kontrakt, så varför skulle inte Kovalchuk kunna följa i Yashins fotspår
akeman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-05, 13:55   #25
 
calahans avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 950
Sharp$: 724
Standard

Kings verkar vara ute ur bilden, lou tror jag inte offrar så mycket för att få kovie.

Då tror jag det står mellan islanders, flyers (om gagne försvinner) och khl.

islanders = om han är girig men fortfarande villl lira i nhl
khl = om han enbart är girig
flyers = om han vill vinna
calahan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-05, 14:07   #26
 
Geezers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlskoga
Inlägg: 734
Sharp$: 462

Geezer NHL
Stats: 78 - 50 - 1
ROI: 121.30%
Vinstprocent: 61.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tompa87 Visa inlägg
Det stämmer, dem har åtminstone inte råd med hans 9-10m krav..
Men vem ska dem offloada för att få plats med honom isf? nä devils tror jag inte på..

Islanders ligger ju bäst till där, dem har ju inte ens minicappen (om jag fattat det rätt så finns det en sån, eller så försökte dem bara vara lustiga åt Islanders extremt låga löner) nådd, så dem har plats för en Kovie under sitt tak.
Med Nino Niederreiter, Tavares, de Haan och Kovalchuk i laget skulle Isles möjligen kunna bli ett riktigt bra lag inom några år.
Tror dock mycket av deras ev. framgång hänger på om Koskinen lyckas slå igenom och bli den toppmålvakt Isles skulle behöva för att nå slutspel.

Frågan är dock om Kovalchuk har tålamodet och framförallt modet för att satsa på ett långt kontrakt i en klubb vars ledning knappast är känd för att ta smarta beslut..

Tror de finns en chans till att Kovie tar ett år med en sämre lön i en Cup-utmanare för att sedan testa marknaden igen nästa år..

Även om han är väldigt omtyckt i Ryssland och dessutom verkar ha en ganska stor kärlek till sitt hemland så har jag svårt att se att han skulle hamna i KHL.
Geezer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-05, 14:10   #27
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 307
Sharp$: 6056


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av calahan Visa inlägg
Kings verkar vara ute ur bilden, lou tror jag inte offrar så mycket för att få kovie.

Då tror jag det står mellan islanders, flyers (om gagne försvinner) och khl.

islanders = om han är girig men fortfarande villl lira i nhl
khl = om han enbart är girig
flyers = om han vill vinna
Tror flyers är ute efter en förstemålis, Tim Thomas elr Marty Turco kanske?

Så det är nog islanders elr KHL.. hoppas på Islanders isf, vore roligt att ha åtminstone ett huvudstadsgäng att tycka om att se på, dem visar ju ofta östmatcher på C+ (nästa säsong blir det dock Viasat som har NHLn), å gärna Rangers så då kanske det kan bli åtminstone lite underhållande att se på
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
train TJUU TJUUUUU
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-05, 14:15   #28
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 307
Sharp$: 6056


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Geezer Visa inlägg
Med Nino Niederreiter, Tavares, de Haan och Kovalchuk i laget skulle Isles möjligen kunna bli ett riktigt bra lag inom några år.
Tror dock mycket av deras ev. framgång hänger på om Koskinen lyckas slå igenom och bli den toppmålvakt Isles skulle behöva för att nå slutspel.

Frågan är dock om Kovalchuk har tålamodet och framförallt modet för att satsa på ett långt kontrakt i en klubb vars ledning knappast är känd för att ta smarta beslut..

Tror de finns en chans till att Kovie tar ett år med en sämre lön i en Cup-utmanare för att sedan testa marknaden igen nästa år..

Även om han är väldigt omtyckt i Ryssland och dessutom verkar ha en ganska stor kärlek till sitt hemland så har jag svårt att se att han skulle hamna i KHL.
Vet inte vad jag tycker om Tavares egentligen, inte en spelare att bygga en franchise runt är den känslan jag har fått om honom. Dem andra spelarna har jag sämre koll på, men alla lagen går ju igenom detta, ner i botten ett par säsonger och sedan gå långt med tidiga draftpicks som blommar ut, chicago, washington penguins t.ex. är ju perfekta exempel på det.

Bara hoppas för islanders skull att dem gjort sin hemläxa när det gäller att scouta unga spelare.

EDIT: ur finansiellt perspektiv vore det ju bra om DiPietro istället började visa varför han fortfarande har 13-14 år kvar på sitt kontrakt
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
train TJUU TJUUUUU
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-05, 14:18   #29
 
Geezers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlskoga
Inlägg: 734
Sharp$: 462

Geezer NHL
Stats: 78 - 50 - 1
ROI: 121.30%
Vinstprocent: 61.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tompa87 Visa inlägg
Tror flyers är ute efter en förstemålis, Tim Thomas elr Marty Turco kanske?

Så det är nog islanders elr KHL.. hoppas på Islanders isf, vore roligt att ha åtminstone ett huvudstadsgäng att tycka om att se på, dem visar ju ofta östmatcher på C+ (nästa säsong blir det dock Viasat som har NHLn), å gärna Rangers så då kanske det kan bli åtminstone lite underhållande att se på
Viasat hade NHL redan den gångna säsongen
Men vill man ha ett tv-abonnemang som visar NHL-hockey är väll ESPN att föredra. 29kr i månaden och visar typ tre gånger så många matcher..
Geezer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-05, 14:23   #30
 
calahans avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 950
Sharp$: 724
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tompa87 Visa inlägg
Tror flyers är ute efter en förstemålis, Tim Thomas elr Marty Turco kanske?

Så det är nog islanders elr KHL.. hoppas på Islanders isf, vore roligt att ha åtminstone ett huvudstadsgäng att tycka om att se på, dem visar ju ofta östmatcher på C+ (nästa säsong blir det dock Viasat som har NHLn), å gärna Rangers så då kanske det kan bli åtminstone lite underhållande att se på
De verkar ju satsa på leighton, hur man nu kan göra det. Sen tycker jag att både thomas och turco tillhör de mest överskattade målvakterna, speciellt thomas så att satsa på någon av dom som förstemålvakt känns sådär.
calahan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td