Citat:
Ursprungligen postat av Fidus
Olle lirar väl aldrig? En persons travintresse som består i att hitta anledningar till att inte spela och hitta anledningar till att klanka ner på travtävlingar som ska gå av stapeln. Är det inte det ena så är det någonting annat. Det verkar engagera honom såpass att han tycker trav är kul att följa på sitt vis?
En streckspelsomgång är inte mer intressant än vad du själv gör den till.
Olika sporter kommer att pågå jämsides dagligt trav varje år framöver, så det är ingenting nytt eller som går att ändra på. Olle vill att vi ska läsa om detta inträffade varje vecka, gärna minst en gång.
Till dagens lopp med 1 Takethem. Är inte vidare snabb ut och lär hamna bakom 5 Rocky Egedal igen? Då har jag svårt att se Steens häst vara före in i mål sett till senaste mötet. Takethem ska lyckas ta sig förbi. Lycka till med det, tänker jag.
Takethem hade inte skuggan av en chans mot 10 West Wing på Halmstad den
5/12. Då kanske han var sämre för dagen?
Nä, gardering känns given.

|
Om du kommer fram till att alla streckspelsomgångar är intressanta spelmässigt så vet jag inte hur du läser på. Antingen beror det i så fall på spelberoende eller okunskap. Alla omgångar, oavsett vilket streckspel det handlar om, är inte spelmässigt intressanta, och du reducerar dina chanser dramatiskt att bli en vinnare i längden om du tycker så, för det är ingen barnlek att vara 30-35 procent skickligare än kollektivet, vilket ju krävs i längden för att bli en vinnare tack vare de höga spelavdragen.