Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-04-22, 09:02   #1
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 801
Sharp$: 37736
Standard

V86 Jägersro/Solvalla 27/4


I det avslutande loppet har Nuncio fått första spår, medan Food Money har tredje! Klarar Tarzan verkligen att svara upp i starten eller att ta sig ut? Tredje häst är Nibus C.D. med lopp i kroppen. Håller Nuncio upp så vinner han så klart.

Fler betrodda hästar som fått innerspår är Chivas Boko, Morgana Bi, Linslusen A.U. och Takethem. Startsnabbheten hos dessa och/eller möjligheten att ta sig ut kommer att bli viktiga faktorer.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-27, 08:59   #2
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 801
Sharp$: 37736
Standard

Takethem skulle jag egentligen vilja spika, men risken att fastna är ganska stor. I sista loppet har Tarzan tre pållar med och Nimbus C.D. ligger man lite smålågt på. Danne är glad i att gasa, kanske kan en rejäl öppning från Democrat ge Nuncio luckan.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-27, 09:07   #3
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 166
Sharp$: 57056
Standard

Måste vara årets mest ointressanta streckspel hittills sedan barfotaförbudet upphörde den 1 mars. Lusläste infon i går kväll utan att hitta i princip något intressant spelmässigt förutom i Nuncio loppet. Möjligtvis att Nimbus CD ska gå med jänkarvagn och barfota runt om. Jänkarvagn är nytt för i år tror jag och då finns det väl en viss chans att dom vill tävla denna gång. Svårt att riktigt räkna på hur det loppet blir kört. Det är väl spetsgaranti på Food Money, men vad händer sedan. En viktig faktor är att Stefan Melander skriver att Standout ska maxas i utrustningen med skygglappar och barfota runt om. Är det för att se till att inte stallkamraten blir fast ? Fortsatt skor och öppet huvudlag på Nuncio.

Tyvärr är det ju toppfotboll i kväll igen precis som igår. Först i allsvenskan och sedan direkt efter i champions leauge, så det var kanske bra ändå att omgången känns så iskall spelmässigt just nu. Men det är bara nästa vecka också som det är jättekrock mellan V86 och Champions leauge fotbollen. Sedan dröjer det en månad till EM i fotboll startar, men då blir det ännu mer krockar.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-27, 09:09   #4
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 436
Sharp$: 4956
Standard

Innerspår på lång distans och luckor brukar komma så Takethem bör väl få en fin resa, jag är lite inne på Vivo Per Lei i det loppet
Torstens är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-27, 09:22   #5
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 801
Sharp$: 37736
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Måste vara årets mest ointressanta streckspel hittills sedan barfotaförbudet upphörde den 1 mars. Lusläste infon i går kväll utan att hitta i princip något intressant spelmässigt förutom i Nuncio loppet. Möjligtvis att Nimbus CD ska gå med jänkarvagn och barfota runt om. Jänkarvagn är nytt för i år tror jag och då finns det väl en viss chans att dom vill tävla denna gång. Svårt att riktigt räkna på hur det loppet blir kört. Det är väl spetsgaranti på Food Money, men vad händer sedan. En viktig faktor är att Stefan Melander skriver att Standout ska maxas i utrustningen med skygglappar och barfota runt om. Är det för att se till att inte stallkamraten blir fast ? Fortsatt skor och öppet huvudlag på Nuncio.

Tyvärr är det ju toppfotboll i kväll igen precis som igår. Först i allsvenskan och sedan direkt efter i champions leauge, så det var kanske bra ändå att omgången känns så iskall spelmässigt just nu. Men det är bara nästa vecka också som det är jättekrock mellan V86 och Champions leauge fotbollen. Sedan dröjer det en månad till EM i fotboll startar, men då blir det ännu mer krockar.
Resonerar man som du så finns det nästan inga intressanta streckspelsomgångar på ett år. Den här årstiden måste ju vara fullständigt ointressant för dig, då det kommer ut en massa stjärnhästar med toppchanser var och varannan dag. Samtidigt som du inte spelar under vinterhalvåret. Själv så försöker jag se möjligheter och är dessutom fullständigt ointresserad av fotboll. Tur att vi är olika och hittar det som passar oss bäst.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-27, 09:44   #6
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 166
Sharp$: 57056
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Resonerar man som du så finns det nästan inga intressanta streckspelsomgångar på ett år. Den här årstiden måste ju vara fullständigt ointressant för dig, då det kommer ut en massa stjärnhästar med toppchanser var och varannan dag. Samtidigt som du inte spelar under vinterhalvåret. Själv så försöker jag se möjligheter och är dessutom fullständigt ointresserad av fotboll. Tur att vi är olika och hittar det som passar oss bäst.
Det är många intressanta speldagar nu, men just i kväll kändes det iskallt när man gick igenom den tidiga informationen. Men jag väljer mina dagar mer med omsorg numera. Kollar inte på trav varje kväll längre som för några år sedan.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-27, 09:46   #7
 
Fiduss avatar
 
Reg.datum: okt 2015
Inlägg: 764
Sharp$: 1697
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Resonerar man som du så finns det nästan inga intressanta streckspelsomgångar på ett år. Den här årstiden måste ju vara fullständigt ointressant för dig, då det kommer ut en massa stjärnhästar med toppchanser var och varannan dag. Samtidigt som du inte spelar under vinterhalvåret. Själv så försöker jag se möjligheter och är dessutom fullständigt ointresserad av fotboll. Tur att vi är olika och hittar det som passar oss bäst.
Olle lirar väl aldrig? En persons travintresse som består i att hitta anledningar till att inte spela och hitta anledningar till att klanka ner på travtävlingar som ska gå av stapeln. Är det inte det ena så är det någonting annat. Det verkar engagera honom såpass att han tycker trav är kul att följa på sitt vis?

En streckspelsomgång är inte mer intressant än vad du själv gör den till.
Olika sporter kommer att pågå jämsides dagligt trav varje år framöver, så det är ingenting nytt eller som går att ändra på. Olle vill att vi ska läsa om detta inträffade varje vecka, gärna minst en gång.

Till dagens lopp med 1 Takethem. Är inte vidare snabb ut och lär hamna bakom 5 Rocky Egedal igen? Då har jag svårt att se Steens häst vara före in i mål sett till senaste mötet. Takethem ska lyckas ta sig förbi. Lycka till med det, tänker jag.

Takethem hade inte skuggan av en chans mot 10 West Wing på Halmstad den
5/12. Då kanske han var sämre för dagen?

Nä, gardering känns given.

Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-27, 09:51   #8
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 166
Sharp$: 57056
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fidus Visa inlägg
Olle lirar väl aldrig? En persons travintresse som består i att hitta anledningar till att inte spela och hitta anledningar till att klanka ner på travtävlingar som ska gå av stapeln. Är det inte det ena så är det någonting annat. Det verkar engagera honom såpass att han tycker trav är kul att följa på sitt vis?

En streckspelsomgång är inte mer intressant än vad du själv gör den till.
Olika sporter kommer att pågå jämsides dagligt trav varje år framöver, så det är ingenting nytt eller som går att ändra på. Olle vill att vi ska läsa om detta inträffade varje vecka, gärna minst en gång.

Till dagens lopp med 1 Takethem. Är inte vidare snabb ut och lär hamna bakom 5 Rocky Egedal igen? Då har jag svårt att se Steens häst vara före in i mål sett till senaste mötet. Takethem ska lyckas ta sig förbi. Lycka till med det, tänker jag.

Takethem hade inte skuggan av en chans mot 10 West Wing på Halmstad den
5/12. Då kanske han var sämre för dagen?

Nä, gardering känns given.

Om du kommer fram till att alla streckspelsomgångar är intressanta spelmässigt så vet jag inte hur du läser på. Antingen beror det i så fall på spelberoende eller okunskap. Alla omgångar, oavsett vilket streckspel det handlar om, är inte spelmässigt intressanta, och du reducerar dina chanser dramatiskt att bli en vinnare i längden om du tycker så, för det är ingen barnlek att vara 30-35 procent skickligare än kollektivet, vilket ju krävs i längden för att bli en vinnare tack vare de höga spelavdragen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
doob (+10), mr_stylez (+5), Frasse77 (+10)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-27, 10:25   #9
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 262
Sharp$: 921
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Måste vara årets mest ointressanta streckspel hittills sedan barfotaförbudet upphörde den 1 mars. Lusläste infon i går kväll utan att hitta i princip något intressant spelmässigt förutom i Nuncio loppet. Möjligtvis att Nimbus CD ska gå med jänkarvagn och barfota runt om. Jänkarvagn är nytt för i år tror jag och då finns det väl en viss chans att dom vill tävla denna gång. Svårt att riktigt räkna på hur det loppet blir kört. Det är väl spetsgaranti på Food Money, men vad händer sedan. En viktig faktor är att Stefan Melander skriver att Standout ska maxas i utrustningen med skygglappar och barfota runt om. Är det för att se till att inte stallkamraten blir fast ? Fortsatt skor och öppet huvudlag på Nuncio.

Tyvärr är det ju toppfotboll i kväll igen precis som igår. Först i allsvenskan och sedan direkt efter i champions leauge, så det var kanske bra ändå att omgången känns så iskall spelmässigt just nu. Men det är bara nästa vecka också som det är jättekrock mellan V86 och Champions leauge fotbollen. Sedan dröjer det en månad till EM i fotboll startar, men då blir det ännu mer krockar.
ROFL! "Toppfotboll" och "allsvenskan" är två ord man sällan ser i samma kontext. Det är till att ha duktigt låga krav på sportunderhållningen.

Atletico och Bayern låter kanske som en spännande match på förhand eftersom det är två bra lag som möts men det stinker ju defensivt feglir lång väg.

Hade betydligt större förhoppningar på gårdagens möte mellan City och Real och det blev ju en riktig plattmatch. Så bedövande trist och tråkigt. City hade väl inte ett enda avslut på mål under hela matchen och Real utan Ronaldo är väl lika blekt som stall Hultman utan Stefan.

Några roliga kantbollar;

V86-2 - Tro Lo Lo (3%) och Shaolin (4%). Bägge gjorde finfina lopp senast i tuff konkurrens och framförallt då TLL som gick i dödens på Tunika och höll väldigt bra. Trodde Björn skulle bli favorit i detta lopp.

V86-6 - Global Option (7%). Bollade med konkurrenterna sist han var på Solvalla för en månad sedan och sådana som Uroy och Neon Face var totalt chanslösa.

V86-8 - Shadow Woodland (4%) och Västerbo Highflyer (1%). Om man väljer att gardera Nuncio och har råd med några lyxstreck så är ju dessa högkapabla jättesusare värda att ta med. SW slog världsrekord i årsdebuten med 11.1 i volt från fjärdespår(!!!) och VH har ju sprungit 09-tider med Redén i vagnen.

Stinker jackpot på förhand. Favoriterna är väldigt bra.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fidus (+5)
mocka är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-27, 11:12   #10
 
Fiduss avatar
 
Reg.datum: okt 2015
Inlägg: 764
Sharp$: 1697
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Om du kommer fram till att alla streckspelsomgångar är intressanta spelmässigt så vet jag inte hur du läser på. Antingen beror det i så fall på spelberoende eller okunskap. Alla omgångar, oavsett vilket streckspel det handlar om, är inte spelmässigt intressanta, och du reducerar dina chanser dramatiskt att bli en vinnare i längden om du tycker så, för det är ingen barnlek att vara 30-35 procent skickligare än kollektivet, vilket ju krävs i längden för att bli en vinnare tack vare de höga spelavdragen.
Trav är trav.
Okunskapen består nog främst i att du har för dig att du kan förutse vilka omgångar det kommer bli favoritparad helt och hållet?
Lycka till med det.

Jag försöker spela de gånger hästarna jag försöker följa upp startar. Om det slår väl ut kan det bli både låg och hög utdelning på streckspelet. Nästan aldrig blir det som jag trott på förväg vad gäller utdelningen.

Kunskap om vissa hästar räcker inte alltid till för att finna rätt vinnare av ett lopp. Sedan ska övriga avdelningar lösas också...

För mig är alla omgångar lika spelmässigt intressanta, då jag inte kan veta utfallet av loppen i förväg. Omsättningen kan jag inte heller påverka längre än till min egen insats.

Du kan ju alltid starta en tråd om det här, ifall du finner ämnet intressant? Jag tänker inte delta i den tråden.
Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-27, 11:32   #11
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Varför detta hackande på varandra?

Kom igen nu boys and girls! Jag tycker man kan ställa höga krav på aktiva och funktionärer och dom måste och ska även stå ut med kritik då dom livnär sig på våra surt satsade slantar men den som slänger in pengarna i potten är jag, du, vi och det gör vi precis när vi vill och hur mycket vi vill! Det är var och ens ansvar och egen business!

Gillar och respekterar er högt och rent - ingen nämnd och ingen glömd!
Vore för jävligt om det blir någon schism som gör att någon lägger ner skrivandet här!
__________________
Twitter: @sharpsdoob
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
dado (+5), hoola (+10), DIF (+2), hugotheboss (+10)

Senast redigerad av doob den 2016-04-27 klockan 11:41.
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-27, 11:40   #12
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 2 898
Sharp$: 3839
Standard

Kommien....

nu kör vi

Vinner Nuncio eller inte? spik eller fälla?
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-27, 11:43   #13
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 2 898
Sharp$: 3839
Standard

tänkte spika också Eldrick Boko, vad tror Ni om chansen där???
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-27, 11:52   #14
 
Kyodais avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Himmelsfrid
Inlägg: 1 404
Sharp$: 5178
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Måste vara årets mest ointressanta streckspel hittills sedan barfotaförbudet upphörde den 1 mars. Lusläste infon i går kväll utan att hitta i princip något intressant spelmässigt förutom i Nuncio loppet. Möjligtvis att Nimbus CD ska gå med jänkarvagn och barfota runt om. Jänkarvagn är nytt för i år tror jag och då finns det väl en viss chans att dom vill tävla denna gång. Svårt att riktigt räkna på hur det loppet blir kört. Det är väl spetsgaranti på Food Money, men vad händer sedan. En viktig faktor är att Stefan Melander skriver att Standout ska maxas i utrustningen med skygglappar och barfota runt om. Är det för att se till att inte stallkamraten blir fast ? Fortsatt skor och öppet huvudlag på Nuncio.

Tyvärr är det ju toppfotboll i kväll igen precis som igår. Först i allsvenskan och sedan direkt efter i champions leauge, så det var kanske bra ändå att omgången känns så iskall spelmässigt just nu. Men det är bara nästa vecka också som det är jättekrock mellan V86 och Champions leauge fotbollen. Sedan dröjer det en månad till EM i fotboll startar, men då blir det ännu mer krockar.

Förmodar att toppmatchen du syftar på är Jönköping-Falkenberg. Hallandslaget visade ju gryende storform genom att besegra svenska mästarna Norrköping med 2-1 senast. Och Jönköping har ju slagit både Gefle, Malmö och Kalmar - vilket iofs inte säger så mycket - men spännande blir det!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Kyodai är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-27, 11:57   #15
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 166
Sharp$: 57056
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dado Visa inlägg
tänkte spika också Eldrick Boko, vad tror Ni om chansen där???
Den har ju toppchans normalt. Fick precis guiden xpress och där finns lite ny info som kanske kan motivera gardering ?

"3 Eldrick Boko (V86-3) kändes länge som en stark spik, speciellt då vi i vår intervju med Lutfi Kolgjini i tidningen fick in skor runt om på hans nyförvärv 6 Salsomaggiore. Det verkar som att det har blivit ändrade planer på den punkten och det pratas nu om barfota runt om på Salsomaggiore, något som kan ge en väldig effekt på en italienare som säkert sprungit med skor på de hårda banorna som är nere i sydeuropa. Det rör sig också om en startsnabb häst och 12 segrar på 25 starter inger respekt. Skulle han ta sig förbi Eldrick Boko från start lär inte Adrian Kolgjini skänka bort någon ledning."
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td