Visa ett inlägg
Gammal 2016-05-03, 17:35   #4
Strappa71

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1397
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Om man nu skall vara petig så tillkommer ju en kupongavgift om man köper andel hos ombudet, och en avgift för att lösa in vinsten. Men det är ändå rena rama rånet av spelarna med det här upplägget att spelarna skall stå för provisionen.

För övrigt finns det väl anledning för Skatteverket att börja titta på hur alla spelexperter betalas i denna nya marknad. Jag hörde om upplägg där spelexperten fick göra ett spel hos ombudet utan att betala för det. Mycket svårt att spåra så klart, men knappast lagligt.
Jag är alltid petig!

Break even-priset för kunden blir ombudsavgift på 5% ( om inte andelspriset är väldigt högt! För då måste man ner på 4-3-2%. Detta pga taket är 150kr för ombudstillsammans jämfört med 25kr för inlämningsavgift hos ombud. ) Då är visserligen vinstuthämtningsavgiften inte medräknad. Fast å andra sidan har ombudet NOLL kostnader för en eventuell vinsthantering via ombudstillsammans så den tycker jag inte att vi behöver räkna med.

Som av en slump går det som sagt inte att söka eller sortera på avgiftsnivån när man letar ombudsandelar på tillsammans-sajten. ( Är någon förvånad? )

Om det nu är de skickligaste ombuden som ska premieras ( ATG antyder det i sina svar till mig i ärendet ) så borde avgiften istället tas ut på nettovinsten! Då skulle de som vinner mest kunna marknadsföra sig med att de är bäst och dessutom tjäna pengar på det.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat