Visa ett inlägg
Gammal 2016-05-10, 23:44   #1
mocka

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 921
Standard

V86 Bergsåker/Solvalla 11/5

Stinker låg utdelning lång väg dessvärre.

Global Revenge och Nuncio är givna spikar. Försökte hitta något emot men det går inte även om GR är ny på distansen och Elegant kan en 15,5-tid så räcker det med en låg 14-tid för att GR ska vinna. Han såg fin ut bakom Propulsion i årsdebuten och gick jättebra som 5:a i Derbyt från svårt spår. Och även om Nuncio springer mer snett än vanligt så blir han ju väldigt svår att rå på med värsta konkurrenterna utvändigt om sig. Man låter uppåt på Nimbus men spåret förstör ju allt. Hoppas att Redén kör i ledningen och vägrar att släppa så att det händer något i loppet i alla fall.

V86-7 kan det bli helgardering på. Det får bara inte vara så enkelt att Gaia Sund leder runt om.

I V86-8 är det låst på 1 och 2. Claudius Zaz var ju helgrym senast och känns som vinnaren om han går felfritt. Roheryn är startsnabb och leder länge. Roliga skrällar är 3 och 11.

I V86-4 är det heltäckt med 1,5,8.

Odin Tabac måste jag ha med. Visst luktar det sos för Tekno Odin men OT kan ju det mesta när han står på fyra friska ben och håller sig till trav.

Ivan De Luxe verkar enkel och ingen som jag tror på men står ju till för ledningen och får vara med då jag ändå ska gardera. Ivan måste rekordsänka med långt över sekunden för att kunna hålla undan och det känns ju långsökt. Reorder borde vara favorit helt klart. Har en bra uppgift på papperet. Känns som en spik men volt plus tillägg kan eventuellt ställa till det. Får väl ta med 5,7,9 och möjligen även 8 och 4 (om skoryck).

French Laundry är nästan i klass med Uncle Lasse och borde bli svårslagen men gillar ju 3,5,6,7 här. Mr Perfect var bra senast med barfotabalans men fick ju allt i halsen och kunde ju bara inte torska.

Flerbång plus litet chanssystem (måste ju ända prova att välta någon jättefavorit) blir det nog. Räknar med Jackpot till nästa gång.

Lycka till alla!

Senast redigerad av mocka den 2016-05-11 klockan 00:00.
mocka är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat