Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-05-10, 22:44   #1
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 262
Sharp$: 921
Standard

V86 Bergsåker/Solvalla 11/5


Stinker låg utdelning lång väg dessvärre.

Global Revenge och Nuncio är givna spikar. Försökte hitta något emot men det går inte även om GR är ny på distansen och Elegant kan en 15,5-tid så räcker det med en låg 14-tid för att GR ska vinna. Han såg fin ut bakom Propulsion i årsdebuten och gick jättebra som 5:a i Derbyt från svårt spår. Och även om Nuncio springer mer snett än vanligt så blir han ju väldigt svår att rå på med värsta konkurrenterna utvändigt om sig. Man låter uppåt på Nimbus men spåret förstör ju allt. Hoppas att Redén kör i ledningen och vägrar att släppa så att det händer något i loppet i alla fall.

V86-7 kan det bli helgardering på. Det får bara inte vara så enkelt att Gaia Sund leder runt om.

I V86-8 är det låst på 1 och 2. Claudius Zaz var ju helgrym senast och känns som vinnaren om han går felfritt. Roheryn är startsnabb och leder länge. Roliga skrällar är 3 och 11.

I V86-4 är det heltäckt med 1,5,8.

Odin Tabac måste jag ha med. Visst luktar det sos för Tekno Odin men OT kan ju det mesta när han står på fyra friska ben och håller sig till trav.

Ivan De Luxe verkar enkel och ingen som jag tror på men står ju till för ledningen och får vara med då jag ändå ska gardera. Ivan måste rekordsänka med långt över sekunden för att kunna hålla undan och det känns ju långsökt. Reorder borde vara favorit helt klart. Har en bra uppgift på papperet. Känns som en spik men volt plus tillägg kan eventuellt ställa till det. Får väl ta med 5,7,9 och möjligen även 8 och 4 (om skoryck).

French Laundry är nästan i klass med Uncle Lasse och borde bli svårslagen men gillar ju 3,5,6,7 här. Mr Perfect var bra senast med barfotabalans men fick ju allt i halsen och kunde ju bara inte torska.

Flerbång plus litet chanssystem (måste ju ända prova att välta någon jättefavorit) blir det nog. Räknar med Jackpot till nästa gång.

Lycka till alla!

Senast redigerad av mocka den 2016-05-10 klockan 23:00.
mocka är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-11, 05:54   #2
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

Ja nog är det läge för flerbong alltid, var länge sen jag såg en så spelmässigt tråkig v86. Står troligen över kvällens drabbning.

Om jag mot förmodan gör något så är nog fösta favoriten jag ska försöka fälla 2 French Laundry då jag inte litar på amerikanska hästar som ska ut över 2140 i debuten på svensk mark.
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-11, 08:26   #3
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 801
Sharp$: 37736
Standard

Jag kör nog reducerat i kväll igen. Får man inte ett par rensare eller ett par favoriter underpresterar så kan det bli sexsiffrigt belopp. Det krävs inte så mycket på V86.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-11, 08:36   #4
 
Fiduss avatar
 
Reg.datum: okt 2015
Inlägg: 764
Sharp$: 1697
Standard

Spikarna:

10 Reorder spikas. Mestadels för att jag jagat hästen sedan lång tid tillbaka.
Jag blir inte förvånad om han visar sig huvudet högre än motståndet.
Dubbla tillägg lär inte vara att leka med.

1 Nantucket tänker jag spika.
Den har visat mest på slutet och jag tror hästen är bäst.

Låsen:

3 In Vain Sund ser helläcker ut för dagen.
Blir lås tillsammans med Melanders nya jänkare, 2 French Laundry.

I kallisloppet kör jag 1 Odin Tabac och 7 Tekno Odin.
Hoppas på att det räcker, trots Mjölneröd på svensk mark.


Övrigt:

Avd 6

6 Nuncio vinner högst troligt.
Det räcker att stjärnhästen är det minsta nedsatt, så knäpper fine 7 Food Money honom över upploppet utan prut.
Det gör han kanske oavsett formstatus hos favoriten?
8 Nimbus C.D. var smällfin förra året och får ett streck.

Redén har sin pålle ifrån innerspår och med start i kroppen.
Min spelbörs säger att jag har råd med 1 Västerbo Highflyer, men den lär reduceras ner mest på mitt system.
4 streck inom ramen.

Avd 5

Storfavven 12 Global Revenge har endast ett lopp i kroppen och ska ut på långt.
Det har fällt bättre hästar än Globalen, att distansen tar ut sin rätt.
Nä, bred gardering för min del.
Samtliga på bakvolten känns givna att unna sig.
Jag tar med glatt spurtande 2 Elegant, 4 Leonas Santo ,som jag alltid garderar upp med.
5 Hot Prince streckas på sina långa kliv.

9 Janne Sisu ska med, såklart!


DD-avdelningarna kvar att dribbla med till kvällen när datorn slås på.

Både 8 Catch The Cash och 10 Magic Number ska jag ha med bland skrällar, då de tävlat bra i tuffa sammanhang.
3 Hankypanky Pagan avslutade med riktigt trevligt intryck senast. Bra spår och öppnar hon som mor sin, Pion, så får Kylin-Blom tänka om kring omedelbar ledning. Nä, nu överdrev jag nog. Gaia är ju ruskigt snabb ut.



Tillägg:

Efter att nyss ha kört arkivet på 1 Roheryn i sista spikas den också.
Det luktar spets och då blir den svårtuggad.
Jag vet inte vilka som kan utmana i spetskampen, men öppna rejält måste ekipaget kunna för att sno åt sig spets.
Jag gillar intrycket på detta sto.
Hon kan stanna till slut, men det värsta motståndet verkar saknas idag?
Läge att åka undan över upploppet istället!

I kallblodsloppet kompletterar jag med Mjölneröd efter hans uttalande om tro på chans. Den killen kan sina kallblod normalt sett.
3 Smedheim Solan till 6%.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
dado (+5)

Senast redigerad av Fidus den 2016-05-11 klockan 15:07. Anledning: Oskar kör Gaia, inte Jennifer!
Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-11, 08:36   #5
 
Kyodais avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Himmelsfrid
Inlägg: 1 404
Sharp$: 5178
Standard

Äntligen en omgång som skuren och klippt för oss smålirare!
Det här skall bli kul - lär gå att få ihop ett system för max hundringen
med möjlighet att få iaf liten slant tillbaks! Just nu 2x2x2 i de tre första
loppen med utrymme för en tredje nånstans (avvaktar skobyten) - spikar
12 och 6 i avd 5,6
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Kyodai är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-11, 08:44   #6
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 166
Sharp$: 57056
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boozty Visa inlägg
Ja nog är det läge för flerbong alltid, var länge sen jag såg en så spelmässigt tråkig v86. Står troligen över kvällens drabbning.

Om jag mot förmodan gör något så är nog fösta favoriten jag ska försöka fälla 2 French Laundry då jag inte litar på amerikanska hästar som ska ut över 2140 i debuten på svensk mark.
Flerbong är väl sådär på V75 och V86 jämfört med de spel där man kan spela bara för alla rätt. Man spelar ju sådan för att det är för lätt på förhand men om den slår in blir det ju då även jackpot och återbetalningsprocenten väldigt låg. Det får man väl då väga mot att chansen att sätta en flerbong med 8 lopp trots allt är väldigt liten.

Tog mig 10 min att komma fram till att det är en ointressant omgång på förhand.

- Melanders båda jänkare megafavoriter. Båda ska gå med skor och öppet huvudlag (ev någon liten justering på Nuncio).

- Ett av årets största ras vad gäller spelvärde på Odin Tabac. Samma motstånd ungefär som senast och samma utrustning (gick då med jänkarvagn för första gången och barfota runt om). Då 1 procent. Nu 18 procent. Då 50 ggr i fast odds hos Unibet tror jag det var. Idag 3,60.

- Björn Goop låter väldigt uppåt på Carro´s Gift i avslutningen i dagens AB krönika. Meddelar dessutom att det blir barfota runt om för första gången. I samma lopp pratas det om jänkarvagn för första gången på Claudius Zaz. In Vain Sund också barfota runt om. Usain Swing skor nu (stort minus). I övrigt inga balansändringar som sticker ut i den tidiga infon.

- Montélopp på V86. Det ser inte så spelvänligt ut så vet inte hur det hamnat där. Det finns enligt alla tipsexperter tre hästar som kan vinna loppet. Dom tre hästarna har över 80 procent av insatserna så det är väl inte så klokt att betala för alla tre rent speltekniskt. Det gör ju de flesta och därmed offrar dom tre streck utan att värdet på bongen ökar nämnvärt oavsett vem av dom som vinner.

- Gissar att 8 rätt ger 300-1000 kr i kväll, 7 rätt Jackpot (0 kr)-25 kr och jackpot på sexorna. Då blir det säkert miljonutdelning
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-11, 10:52   #7
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Kommer ju inte få det fina Odds på Odin Tabac som man lirade vinnare på senast.Måste va det värsta barfotainfo som spelarna ha fått i modern tid?

Men det finns några åk i loppet som kan skrälla till ikväll.


6.Myllarfaks sitter snart kanske redan ikväll.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.

Senast redigerad av Spiken64 den 2016-05-11 klockan 11:04.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-11, 10:56   #8
 
Kyodais avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Himmelsfrid
Inlägg: 1 404
Sharp$: 5178
Standard

Sådärja - nu har man dunkat in ett 96 kr matematiskt.
Nog så. Nu dags för träningspass i solskenet
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Kyodai är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-11, 11:05   #9
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Flerbong är väl sådär på V75 och V86 jämfört med de spel där man kan spela bara för alla rätt. Man spelar ju sådan för att det är för lätt på förhand men om den slår in blir det ju då även jackpot och återbetalningsprocenten väldigt låg. Det får man väl då väga mot att chansen att sätta en flerbong med 8 lopp trots allt är väldigt liten.

Tog mig 10 min att komma fram till att det är en ointressant omgång på förhand.

- Melanders båda jänkare megafavoriter. Båda ska gå med skor och öppet huvudlag (ev någon liten justering på Nuncio).

- Ett av årets största ras vad gäller spelvärde på Odin Tabac. Samma motstånd ungefär som senast och samma utrustning (gick då med jänkarvagn för första gången och barfota runt om). Då 1 procent. Nu 18 procent. Då 50 ggr i fast odds hos Unibet tror jag det var. Idag 3,60.

- Björn Goop låter väldigt uppåt på Carro´s Gift i avslutningen i dagens AB krönika. Meddelar dessutom att det blir barfota runt om för första gången. I samma lopp pratas det om jänkarvagn för första gången på Claudius Zaz. In Vain Sund också barfota runt om. Usain Swing skor nu (stort minus). I övrigt inga balansändringar som sticker ut i den tidiga infon.

- Montélopp på V86. Det ser inte så spelvänligt ut så vet inte hur det hamnat där. Det finns enligt alla tipsexperter tre hästar som kan vinna loppet. Dom tre hästarna har över 80 procent av insatserna så det är väl inte så klokt att betala för alla tre rent speltekniskt. Det gör ju de flesta och därmed offrar dom tre streck utan att värdet på bongen ökar nämnvärt oavsett vem av dom som vinner.

- Gissar att 8 rätt ger 300-1000 kr i kväll, 7 rätt Jackpot (0 kr)-25 kr och jackpot på sexorna. Då blir det säkert miljonutdelning
Du kan säkert lira någon krona på NIMBUS C.D ikväll.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-11, 12:08   #10
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 670
Sharp$: 2639
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mocka Visa inlägg
Stinker låg utdelning lång väg dessvärre.

Global Revenge och Nuncio är givna spikar. Försökte hitta något emot men det går inte även om GR är ny på distansen och Elegant kan en 15,5-tid så räcker det med en låg 14-tid för att GR ska vinna. Han såg fin ut bakom Propulsion i årsdebuten och gick jättebra som 5:a i Derbyt från svårt spår. Och även om Nuncio springer mer snett än vanligt så blir han ju väldigt svår att rå på med värsta konkurrenterna utvändigt om sig. Man låter uppåt på Nimbus men spåret förstör ju allt. Hoppas att Redén kör i ledningen och vägrar att släppa så att det händer något i loppet i alla fall.

V86-7 kan det bli helgardering på. Det får bara inte vara så enkelt att Gaia Sund leder runt om.

I V86-8 är det låst på 1 och 2. Claudius Zaz var ju helgrym senast och känns som vinnaren om han går felfritt. Roheryn är startsnabb och leder länge. Roliga skrällar är 3 och 11.

I V86-4 är det heltäckt med 1,5,8.

Odin Tabac måste jag ha med. Visst luktar det sos för Tekno Odin men OT kan ju det mesta när han står på fyra friska ben och håller sig till trav.

Ivan De Luxe verkar enkel och ingen som jag tror på men står ju till för ledningen och får vara med då jag ändå ska gardera. Ivan måste rekordsänka med långt över sekunden för att kunna hålla undan och det känns ju långsökt. Reorder borde vara favorit helt klart. Har en bra uppgift på papperet. Känns som en spik men volt plus tillägg kan eventuellt ställa till det. Får väl ta med 5,7,9 och möjligen även 8 och 4 (om skoryck).

French Laundry är nästan i klass med Uncle Lasse och borde bli svårslagen men gillar ju 3,5,6,7 här. Mr Perfect var bra senast med barfotabalans men fick ju allt i halsen och kunde ju bara inte torska.

Flerbång plus litet chanssystem (måste ju ända prova att välta någon jättefavorit) blir det nog. Räknar med Jackpot till nästa gång.

Lycka till alla!
Jag tror att Global Revenge kan vara en favorit i fara, stormvarning för 15 Usain Swing om den får en resa i ryggar så biter hans spurt riktigt bra på upploppet.
tomtom2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-11, 12:18   #11
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 1 121
Sharp$: 3612
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tomtom2 Visa inlägg
Jag tror att Global Revenge kan vara en favorit i fara, stormvarning för 15 Usain Swing om den får en resa i ryggar så biter hans spurt riktigt bra på upploppet.
Men ska tydligen slå på pjuken ,annars var jag inne på den med
/N
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-11, 12:47   #12
 
Lellvoltas avatar
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 35
Sharp$: 930
Standard

Skrällen!!


Glömde ej Pinyata Gel!!! Andra ytter efter Reijos pålle har bråkat färdigt med Tillman... Sen blåser han ner dom lätt🐴💰👯
Lellvolta är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-11, 14:22   #13
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 697
Standard

Miljonsystemet..

https://pinracer.se/systems/aqm4t4sf...-g-3382/shared

analys: www.miljondragen.bloggo.nu
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-11, 16:26   #14
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5206
Standard

Överspelade enligt Berglund:

6 Unique Julia
Bäst i spets, sprinter, kämpar dåligt bakifrån.

6 Wordie Hanover
Räckte inte mot 1 Roheryn och fler bra hästar nu.

Senast redigerad av Stankarn den 2016-05-11 klockan 16:29.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-11, 16:33   #15
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 801
Sharp$: 37736
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Överspelade enligt Berglund:

6 Unique Julia
Bäst i spets, sprinter, kämpar dåligt bakifrån.

6 Wordie Hanover
Räckte inte mot 1 Roheryn och fler bra hästar nu.
Tar med bägge som garderingar, men ingen av dem blir U-häst.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td