Flerbong är väl sådär på V75 och V86 jämfört med de spel där man kan spela bara för alla rätt. Man spelar ju sådan för att det är för lätt på förhand men om den slår in blir det ju då även jackpot och återbetalningsprocenten väldigt låg. Det får man väl då väga mot att chansen att sätta en flerbong med 8 lopp trots allt är väldigt liten.
Tog mig 10 min att komma fram till att det är en ointressant omgång på förhand.
- Melanders båda jänkare megafavoriter. Båda ska gå med skor och öppet huvudlag (ev någon liten justering på Nuncio).
- Ett av årets största ras vad gäller spelvärde på Odin Tabac. Samma motstånd ungefär som senast och samma utrustning (gick då med jänkarvagn för första gången och barfota runt om). Då 1 procent. Nu 18 procent. Då 50 ggr i fast odds hos Unibet tror jag det var. Idag 3,60.
- Björn Goop låter väldigt uppåt på Carro´s Gift i avslutningen i dagens AB krönika. Meddelar dessutom att det blir barfota runt om för första gången. I samma lopp pratas det om jänkarvagn för första gången på Claudius Zaz. In Vain Sund också barfota runt om. Usain Swing skor nu (stort minus). I övrigt inga balansändringar som sticker ut i den tidiga infon.
- Montélopp på V86. Det ser inte så spelvänligt ut så vet inte hur det hamnat där. Det finns enligt alla tipsexperter tre hästar som kan vinna loppet. Dom tre hästarna har över 80 procent av insatserna så det är väl inte så klokt att betala för alla tre rent speltekniskt. Det gör ju de flesta och därmed offrar dom tre streck utan att värdet på bongen ökar nämnvärt oavsett vem av dom som vinner.
- Gissar att 8 rätt ger 300-1000 kr i kväll, 7 rätt Jackpot (0 kr)-25 kr och jackpot på sexorna. Då blir det säkert miljonutdelning