Citat:
Ursprungligen postat av Shooter
Jag tror snarare att du inte förstod det jag skrev. Läs gärna igen!
Vem har sagt att man måste ha tre favoritspikar? Vem har sagt att sparloppen måste innehålla de tre mest betrodda hästarna i loppen? Att hitta spikar och sparlopp handlar inte om att välja favoriter och mest betrodda hästar generellt, utan om att hitta hästar man tror på och tycker har bra vinstchans, oavsett hur de är streckade. I går hade det dock gått utmärkt med två sparlopp på de tre mest betrodda och två favoritspikar, men det är inte nödvändigt att man måste strecka så. Så du får nog tänka om lite.
Återigen: hittar man rätt spikar och sparlopp så har man god chans att få en rejäl slant i vinst. De hästar som skrällde igår var inte svåra att få med på garderingar. Första loppet var ganska öppet och där behövdes väl en sex-sju streck. Andra loppet vanns av en jättefavorit (såg i värmningen ut som en vinnare och dumt av mig att inte ändra spik) och tredje av ytterligare en favorit, som hade varit betydligt mer streckad om han inte sagt att hästen skulle få ett snällt lopp (vilket inte betyder att han inte kör för att vinna). Faye Bros var det väldigt skrik på i ett lopp som var helgarderat på tre streck. Femte loppet var öppet och där kom en liten rensare igen. Nato Dream trodde stallet på och med en sårbar favorit så kom den med på fem streck. Sjunde loppet stod helt och hållet mellan tre hästar (Nu spikade jag Spartan, men borde gått på det jag tänkte när jag såg att den skulle pressa ledaren, vilket hade givit Tillman loppet - och så blev det ju). Och Research i sista blev favorit och där räckte det också med tre streck, men ville man lyxa till det så tog man fem. Inte särskilt svårt alls att få in på några hundringar, bara man låg rätt på spikarna. Med två spikar på ett reducerat system där man ska sätta två av fyra U var det inte alls någon omöjlighet och inte alls så svårt som du anser, inte enligt mig.
|
Ja, det du skriver stämmer till stor del men det stämmer inte med hur du brukar spela V86 väl ? Kollade snabbt. Hittade inte ditt system igår men förra onsdagen hade du lagt ut din V86a. Då spelade du så här:
1. Trehästarlås på de tre mest spelade.
2. Tvåhästarslås på de överlägset mest spelade
3. A häst på megafavoriten. B häst på de två som hade mest insatser i övrigt
4. A häst på storfavoriten. B hästar de två andra som var mycket spelade + på två skrällar
5. Spik på megafavoriten
6. Spik på megafavoriten
7. A häst på en av de tre hårt spelade i loppet. Många B hästar (8 st) Du hade därmed med de 9 mest spelade men det fanns viss potential till en småskräll även om detta var ett lopp som de flesta garderade.
8. A häst på favoriten. Många b hästar. Några var lite spelade men även i detta lopp var insatserna spridda.
Var finns potentialen till bra utdelning på det systemet ? Spik på två jättefavoriter. De matematiska låsen i avd 1 och två bara på de mest spelade. Av dina 4 A hästar var tre favoriter och den fjärde en av de mycket spelade i loppet. Med maxflyt hade inte 8 rätt gett ens i närheten vad utdelningen blev igår.