Självklara
Nuncio - Hästen att slå
Timoko - Meriterad
Resolve - vann uttagningslopp
Propulsion - vann Ajo
On Track Piraten - vann uttagning
Un Mec D'Heripre - Duglig, att sedan tränaren snackar upp honom hjälper Your Highness till plats (två från samma stall)
Royal Fighter - kvinnlig kusk, vass tränare, fin häst, försöksvinnare i fjol, formplus, given.
Oasis Bi - den lille tränaren, detta är en vass sprinter så ok.
B.B.S. Sugarlight - mest visat skräp i år imo, galopp m.m. men ok för vad finns som alternativ för Norsk häst? Segerbud om allt väl.
Magic Tonight - Inte min favorit men regerande Mästare och förstås given om form.
tveksamma val
Voltigeur de Myrt - är det verkligen en sprinter? duglig men hmmm, ser hellre Billie de Montfort eller JL Cruze.
Call Me Keeper - kan jag inte gissa statusen på, tveksam men Stall Zet satsar hårt och förtjänar platser.
Your Highness - förstår tanken / meriterna med två storloppsvinster men kan hon gå för fullt i svängarna i detta tuffa sprinterlopp? Inte mitt val.
I kön
Pinkman - Lille
Jesse Pinkman 
Jaja Hambovinnare o Takter, självklart en attraktion om de vill komma, men är han i form?
Billie de Montfort - detta magnifika sto som bevisat gillar 1000-metersbana och är på väg uppåt hade jag personligen valt före Voltiger de Myrt (som hade varit kul att se leka hem Harpers).
JL Cruze såg skadeskjuten (hovöm? John slutade köra i sista sväng) ut i "Elitlopp Playoff", vann igår på Harras Philadelphia som är 5 furlongs, dvs ca 1000 metersbana, årets äldre häst som 4-åring förra året, förtjänar i mitt tycke en chans när man har ett chartrat plan och bara en häst klar från USA.