Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-05-17, 19:04   #16
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 885
Sharp$: 4927
Standard

Jag skulle inte sätta Your Highness som chanslös, "nya träningsmetoder" kan göra en vansinnig skillnad. Det har vi iofs redan sett, men jag tror inte vi sett botten i henne än.

Citat:
Ursprungligen postat av SAO Visa inlägg
Nuncio favorit.
Outsiders:
Billie De Montfort
UMdH
Chanslösa
Resolve
Pinkman
Royal F
Trebol
Your Highness
Call me Keeper
Shizznit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-17, 19:58   #17
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 262
Sharp$: 921
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shizznit Visa inlägg
Jag skulle inte sätta Your Highness som chanslös, "nya träningsmetoder" kan göra en vansinnig skillnad. Det har vi iofs redan sett, men jag tror inte vi sett botten i henne än.
Håller med dig helt klart!! Och som spelobjekt blir den alla gånger intressant. Det lär ju bli körning och den går ju hela vägen in i mål. Dessutom är ju Björn alltid snuskigt taggad i storloppen.

Undrar vem som kör Propulsion. Om Magic Tonight startar så är ju Örjan upptagen om de hamnar i samma heat, eller? Oavsett så borde man bara få köra en häst var i Elitloppet.

OT: Vore jäkligt skoj med ett plojlopp under Elitlopps-helgen där man samlat några av de sämsta kuskarna vi har i det här landet i ett och samma heat. Typ Ingrid Bengtsson, Sonja Bengtsson, Åke Sundberg, Fredrik B Larsson, Dick Sjöström, Erik Svensson, Gunnel Fredriksson osv.
mocka är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-17, 20:32   #18
 
the_mirages avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 206
Sharp$: 799
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mocka Visa inlägg
Undrar vem som kör Propulsion. Om Magic Tonight startar så är ju Örjan upptagen om de hamnar i samma heat, eller? Oavsett så borde man bara få köra en häst var i Elitloppet.
Om Örjan kör båda kommer de hamna i olika heat, de brukar göra seedningen så. Vem han väljer i finalen om han tar dit båda två är dock en annan femma.
2010 valde han bort Iceland för att köra Triton Sund vilket säkert handlade om lojalitet gentemot Stefan Hultman.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mocka (+10)
the_mirage är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-18, 06:12   #19
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mocka Visa inlägg
OT: Vore jäkligt skoj med ett plojlopp under Elitlopps-helgen där man samlat några av de sämsta kuskarna vi har i det här landet i ett och samma heat. Typ Ingrid Bengtsson, Sonja Bengtsson, Åke Sundberg, Fredrik B Larsson, Dick Sjöström, Erik Svensson, Gunnel Fredriksson osv.
Det räcker väl med att se de där tränarna som aldrig kör lopp i vanliga fall göra upp nere på Halmstad. Annars finns det breddlopp var och varannan helg numera där man kan få se de mest hårresande kuskprestationer på den negativa sidan.

Sedan brukar det ju komma några gäster som skall försöka sig på voltstart. Minns att Pippo Gubellini för några år sedan lade bort 50m i voltstarten, och var inte mer än fem meter efter i mål. Det var en sur torskbong...
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-20, 11:08   #20
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Självklara
Nuncio - Hästen att slå
Timoko - Meriterad
Resolve - vann uttagningslopp
Propulsion - vann Ajo
On Track Piraten - vann uttagning
Un Mec D'Heripre - Duglig, att sedan tränaren snackar upp honom hjälper Your Highness till plats (två från samma stall)
Royal Fighter - kvinnlig kusk, vass tränare, fin häst, försöksvinnare i fjol, formplus, given.
Oasis Bi - den lille tränaren, detta är en vass sprinter så ok.
B.B.S. Sugarlight - mest visat skräp i år imo, galopp m.m. men ok för vad finns som alternativ för Norsk häst? Segerbud om allt väl.
Magic Tonight - Inte min favorit men regerande Mästare och förstås given om form.


tveksamma val
Voltigeur de Myrt - är det verkligen en sprinter? duglig men hmmm, ser hellre Billie de Montfort eller JL Cruze.
Call Me Keeper - kan jag inte gissa statusen på, tveksam men Stall Zet satsar hårt och förtjänar platser.

Your Highness - förstår tanken / meriterna med två storloppsvinster men kan hon gå för fullt i svängarna i detta tuffa sprinterlopp? Inte mitt val.

I kön
Pinkman - Lille Jesse Pinkman Jaja Hambovinnare o Takter, självklart en attraktion om de vill komma, men är han i form?

Billie de Montfort - detta magnifika sto som bevisat gillar 1000-metersbana och är på väg uppåt hade jag personligen valt före Voltiger de Myrt (som hade varit kul att se leka hem Harpers).

JL Cruze såg skadeskjuten (hovöm? John slutade köra i sista sväng) ut i "Elitlopp Playoff", vann igår på Harras Philadelphia som är 5 furlongs, dvs ca 1000 metersbana, årets äldre häst som 4-åring förra året, förtjänar i mitt tycke en chans när man har ett chartrat plan och bara en häst klar från USA.

Senast redigerad av ExtremtRik den 2016-05-20 klockan 16:03.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-20, 16:26   #21
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Gissar att återstående platser fylls av Pinkman, Västerbo Highflyer (vinnaren imorgon?) och Magic Tonight (blir bjuden om frisk), sedan Nimbus CD (fast invändigt?) eller Mosaique Face (bortlottad?) eller en dansk flagghäst.

Således två som inte är sprinters (?) ; Voltiger de Myrt o Your Highness, tre (?) från stall Redén och alltså tre på "sistaminuten" från Gävle.

Saknar JL Cruze o Billie de Montfort

Senast redigerad av ExtremtRik den 2016-05-20 klockan 16:28.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-20, 17:24   #22
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Självklara
Nuncio - Hästen att slå
Timoko - Meriterad
Resolve - vann uttagningslopp
Propulsion - vann Ajo
On Track Piraten - vann uttagning
Un Mec D'Heripre - Duglig, att sedan tränaren snackar upp honom hjälper Your Highness till plats (två från samma stall)
Royal Fighter - kvinnlig kusk, vass tränare, fin häst, försöksvinnare i fjol, formplus, given.
Oasis Bi - den lille tränaren, detta är en vass sprinter så ok.
B.B.S. Sugarlight - mest visat skräp i år imo, galopp m.m. men ok för vad finns som alternativ för Norsk häst? Segerbud om allt väl.
Magic Tonight - Inte min favorit men regerande Mästare och förstås given om form.


tveksamma val
Voltigeur de Myrt - är det verkligen en sprinter? duglig men hmmm, ser hellre Billie de Montfort eller JL Cruze.
Call Me Keeper - kan jag inte gissa statusen på, tveksam men Stall Zet satsar hårt och förtjänar platser.

Your Highness - förstår tanken / meriterna med två storloppsvinster men kan hon gå för fullt i svängarna i detta tuffa sprinterlopp? Inte mitt val.

I kön
Pinkman - Lille Jesse Pinkman Jaja Hambovinnare o Takter, självklart en attraktion om de vill komma, men är han i form?

Billie de Montfort - detta magnifika sto som bevisat gillar 1000-metersbana och är på väg uppåt hade jag personligen valt före Voltiger de Myrt (som hade varit kul att se leka hem Harpers).

JL Cruze såg skadeskjuten (hovöm? John slutade köra i sista sväng) ut i "Elitlopp Playoff", vann igår på Harras Philadelphia som är 5 furlongs, dvs ca 1000 metersbana, årets äldre häst som 4-åring förra året, förtjänar i mitt tycke en chans när man har ett chartrat plan och bara en häst klar från USA.
Voltigeur De Myrt hade aldrig vunnit Harpers.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-20, 19:26   #23
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Voltigeur De Myrt hade aldrig vunnit Harpers.
Förstår att du tänker på Bird Parker men inte enig, men visst nu vinner Bird Parker.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-20, 19:51   #24
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 1 803
Sharp$: 4151
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Gissar att återstående platser fylls av Pinkman, Västerbo Highflyer (vinnaren imorgon?) och Magic Tonight (blir bjuden om frisk), sedan Nimbus CD (fast invändigt?) eller Mosaique Face (bortlottad?) eller en dansk flagghäst.

Således två som inte är sprinters (?) ; Voltiger de Myrt o Your Highness, tre (?) från stall Redén och alltså tre på "sistaminuten" från Gävle.

Saknar JL Cruze o Billie de Montfort
Vem menar du skall ta en längd på Nimbus från start? Spår 1 på 1609 dessutom..


Känns inte så troligt faktiskt.
Speedyearl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-20, 20:10   #25
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Speedyearl Visa inlägg
Vem menar du skall ta en längd på Nimbus från start? Spår 1 på 1609 dessutom..


Känns inte så troligt faktiskt.
Tänkte på Magic trots sida vid sida men vet inte ens om han provar.
OT i denna tråd dock :(
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-20, 20:17   #26
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 1 803
Sharp$: 4151
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Tänkte på Magic trots sida vid sida men vet inte ens om han provar.
OT i denna tråd dock :(
Har svårt att se någon häst ta en längd på Nimbus från spår 1 på 1609 i Sverige faktiskt.

Över 1640 kanske men knappast sida sida och aldrig 1609. Fast jag har haft fel förut med iofs!

Jag hoppas Nimbus har formen för att vinna nu, mest för Mats Sundins skull!
Speedyearl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-20, 20:56   #27
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Förstår att du tänker på Bird Parker men inte enig, men visst nu vinner Bird Parker.
Sauveur pissar på Voltigeur De Myrt över 3 140 m på Solvalla.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
thefatgoose (+5)
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-21, 08:51   #28
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Och så ranken, i den mån man kan gissa utan spårlottning o försöksresultat...

Nuncio - Resolve - Pinkman - Un Mec d'Heripre

Franska hästar är grymma när de fungerar på 1000 metersbana men i årets franska lag ser jag inte Your Highness, som förvisso rör sig mer ledigt för Souloy än innan, eller Voltiger de Myrt som några sprinters för Elitloppet, tycker faktiskt de "stjäl" platser av JL Cruze (vill de vara med?) och Billie de Montfort.

Skulle BBS Sugarlight vara i bra form är den oxå med o krigar.


>> speadyearl
Fortfarande OffTopic här men lyssna på Björnkollen


>> AndyMart
Ahh Saveur, glömde den, en "gammal" favorit. Harpers måste vara världens sämst betalda lopp sett till kvalitén på startfältet, hade varit rent löjligt om även Voltiger de Myrt gått dit

Senast redigerad av ExtremtRik den 2016-05-21 klockan 09:27.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-21, 19:45   #29
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 111
Sharp$: 3898
Standard

Om Volstedt startar, vilka tar de tre sista platserna i Elitloppet?
Food Money, Mosaique Face, Royal Fighter, Pinkman, Trebol, Papagayo E.eller Billie de Montfort. Har säkert missat nån men Myron har lite att fundera på inatt för det finns plus på samtliga nämnda i mitt tycke.
Mosaique och Fightern ligger nära till hands på visad form samt att de satte färg på loppet i fjol. Food Money sagohäst, Pinkman form?, Trebol kul med inslag från udda travland, Papagayo världsmästare och Billie "slåss" om sistaplatsen?
Bonbon är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-22, 08:19   #30
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 106
Sharp$: 1801
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bonbon Visa inlägg
Om Volstedt startar, vilka tar de tre sista platserna i Elitloppet?
Food Money, Mosaique Face, Royal Fighter, Pinkman, Trebol, Papagayo E.eller Billie de Montfort. Har säkert missat nån men Myron har lite att fundera på inatt för det finns plus på samtliga nämnda i mitt tycke.
Mosaique och Fightern ligger nära till hands på visad form samt att de satte färg på loppet i fjol. Food Money sagohäst, Pinkman form?, Trebol kul med inslag från udda travland, Papagayo världsmästare och Billie "slåss" om sistaplatsen?
Papagayo, Moasique och Royal Fighter är mest sannolikt i och med att Pinkman svek i morse. Billie de Montfort får vänta ett år.
Kusken1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td