Visa ett inlägg
Gammal 2016-06-13, 09:31   #14
Viroid

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Det börjar märkas att hästantalet minskar, det blir allt fler lopp där loppen inte är fulla, och det märks mest i Sydsverige, tex imorgon tisdag då V64 på Jägersro inleds med 3 icke fyllda avdelningar.

Själv tycker jag det är rätt tråkigt att både titta och spela när det är mindre än 8 hästar i loppen, Och när loppen inte är fulla så är det ofta ett par hästar som är rätt chanslösa, eller som imorgon på Jägersro där de 3 sista V64 avdelningarna visserligen är fulla men där det är flera utfyllnadshästar.

Men om jag inte tycker loppen ser intressanta ut pga få hästar - stora favoriter eller okända hästar avstår jag spela, för mig är det knappast brist på spelobjekt som är problemet utan snarare har motivation att orka läsa på alla tävlingar.

PS det var väl en tid då Berth Johansson under 1 år tog lika många gulddivisionssegrar som alla Jägersros tränare mäktade med ! Det blev många mil i transporten för dessa hästar.
Östersunds V64:a i fredags var inte heller så kul. Och Bergsåker kör idag lunchlopp med tillägg som har 10 anmälda...

Som du skriver så fanns det en tid när norrlandstränare och norrlandshästar kunde hävda sig. Det är dit vi behöver hitta tillbaka, och det gör man inte med dagens sätt att tänka trav.