Visa ett inlägg
Gammal 2016-06-17, 18:52   #45
drakdead

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 1645
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Just Wait And See är Per-Gunnar Johansson ögonsten. Nu är det dags för V75-debut.
Dela Tweeta

Just Wait And See är en av länets största talangerna bland treåriga hingstar. På lördag ställs han inför sin tuffaste uppgift någonsin.

– Vi har stegrat hela tiden och nu är vi uppe i V75. Det har gått enligt plan så här långt, säger tränare Per-Gunnar Johansson.

Törs du ha segerförhoppningar i debuten redan nu?

– När jag såg distansen så sa jag bara "wow" det passar honom perfekt. Sedan så är vi nöjd med spåret då vi slipper tjurrusningen i starten. Han behöver inte vinna för att jag ska bli nöjd, men gör han ett bra lopp så handlar det inte bara om placeringar, säger Johansson.

I sulkyn bakom Just Wait And See sitter en av världens absolut bästa kuskar och det är Örjan Kihlström vilket borgar för att hingsten kommer att få bästa förutsättningar att lyckas.

– Är det som alla säger att han är en världens bästa så får han väl leverera nu, säger Johansson och skrattar innan han fyller på med:

– Jag hoppas att många kommer och hejar på oss på lördag. Gärna med en Norrbottensflagga.

Just Wait And See har startat åtta gånger i sitt korta liv och frånsett en femte plats har han varit bland de tre bästa varje gång.
P-G J säjer i Aftonbladet tisdag att detta mer är ett prepareringslopp för att få upp tempot för han ska möta bättre hästar om någon månad.Nöjd om han är femma,sexa
drakdead är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat