Startlistorna klara så startar en slinga för dom som ska spela. Det är väldigt få svenska hästar i denna V75 gång även för att vara en omgång som körs i Norge, så det är nog en god idé att redan nu börja titta på lopp i de norska lopparkiven om man inte följer Norgetravet frekvent och redan har koll på alla hästar.
Startlistorna finns här
http://www.travsport.no/Sport/StartL...?date=20160710
V75-1 är ett stayerlopp där känslan är att åtminstone V75 spelarna i Sverige gör On Hold till favorit. Det är för mig minst 10 totalt okända hästar i loppet så kan inte ha någon uppfattning om det är rätt.
V75-2 ett ganska lågklassigt stolopp med bara en svensk häst om jag ser rätt. Har ingen koll på dessa hästar heller.
V75-3 är det fler hästar med som man känner till lite i alla fall. Tror att Untersteiner blir klar V75 favorit från spelen i Sverige med sin Je T Aime Express. Hästen är den som tjänat klart mest pengar också.
V75-4 är också ett rätt lågklassigt V75 lopp med för dom som inte följer travet i Norge idel okända hästar. Playboy Face är väl den spelarna känner till. Blev 4a i fredags på Sundbyholm och det var väl ingen monsterprestation direkt om jag minns rätt. Det är den enda svenska hästen i loppet.
V75-5 ett oerhört lågklassigt 4-5 årslopp. Enda svenska hästen Sofia Aronsson tränade Beauty Cash som var oplacerad som rätt mycket spelad senast i ett diamantstoförsök i Åmål. Det är den enda hästen i loppet jag känner till.
V75-6 är dagens huvudlopp och ett riktigt kanonrace. Quick Fix vann väl spårlottningen och kanske kan leda runt om ? Var tar BBS Sugarlight vägen från det spåret ? Papagayo E och Sauveur två andra kanoner och detta är väl det enda riktigt intressanta loppet på söndag egentligen.
V75-7 ett rätt fint fyraåringslopp. Mest norska hästar här med som jag inte har koll på. Jerry Riordans Twister Bi känner man i alla fall till. Den fick bra spår och loppetden gjorde i Halmstad i början av maj sitter på näthinnan fortfarande.
Sammanfattningsvis en V75 omgång som egentligen skulle varit en vanlig V64a men regelverket gjorde att det blev en extra V75. Det är en V75a med väldigt få svenska hästar och därmed en av årets mest tidskrävande omgångar att läsa på för många svenska spelare. Eftersom jag inte själv har koll på travet i Norge kan jag inte bedöma om det är en intressant omgång spelmässigt. Kommer inte själv läsa på. Det skulle ta alldeles för lång tid.
Lycka till nu med V75an..... På söndag den tredje på fyra dagar.