Citat:
Ursprungligen postat av Viroid
Det är väl då för väl att det är insatser från kallblodens ägare man kör om, så att ingen 11-årig valack får mindre att tävla om i söder. Det föds sju gånger så många varmblod som kallblod, men det var ju inte så många fler anmälda till exempelvis Sprintermästaren.
Ikväll är det V64 på Jägersro, och ett par lopp är långt ifrån fyllda trots att 11 breddloppshästar kommit med i startlistorna...
Vill man ösa skit över travet, så finns det alla möjligheter att sprida det åt alla håll. Vad sägs om att vi börjar skriva lite positiva saker om travet istället?
|
Så du tycker det är bra med 18 resp 16 hästar i derbyt och derbystoet som till skillnad från de klassiska varmblodsloppen i Sverige är öppna både för norskfödda och svenskfödda kallblod. Jag tycker det tyder på en sorglig utveckling av kallblodsrasen och om du tror jag är så dum att jag inte vet att detta är insatslopp så har du fel men det förtar väl inte slutsatsen att det är för dåligt med så få hästar och speciellt i derbystoet oerhört mycket rent skräp som startar av tidigare prestationer att döma.
Klagar man på startlistorna på Jägersro i kväll så begriper i alla fall inte jag hur startlistor ska se ut för att vara godkända. Hade du förväntat dig världseliten i Åbergs nästa med 70 tkr i förstapris när det körs storlopp på löpande band just nu och när förstapriset inte ens är hälften av vad det var i Halmstads gulddivision i lördags och drygt hälften av förstapriset på Gotland i morgon ?