3 Coldtown ingen spik för mig trots att uppgiften ser överkommlig ut, både 1 Rafolo och 7 Hillastrious kan snuva favoriten på spets och väl där tror jag inte någon av dom släpper över kort distans, ska också sägas att båda dessa kusar går ner i klass här och helgardering på tre streck är mitt tips.
12 Trovatore har jag fått magkänsla för, hängde på bra bakom Temple of Dreams senast och borde faktiskt vara favorit här.
2 Spoil Me dissas efter att ha kroknat rejält ifrån spets senast och nu söker man en ryggresa vilket kan ställa till det även ifall klantarslet Haugstad redan sitter i andraspår. Efter den bleka insatsen senast så verkar åtminstone vissa ha tappat respekten för favoriten:
4 Ilona Håleryd (Henriette Larsen) gick bra i kvalet. Gick utan rygg då hela vägen och kämpade på fint. Ser bara fin ut och är under stadig utveckling. Bra läge. Som Spoil Me kravlade i mål senast flyger vi över henne allihopa. Den är inte så kaxig om den får lite mothugg. Jag tror nog att hon ska med om man garderar, säger Peter Untersteiner.
2 Jeter mitt drag i amatörloppet. Varför? Startsnabb, går ner i klass och till skillnad ifrån många andra ekipage så brukar Lars Jönsson sitta upp bakom just sin aktuella styrning.
Avslutningsvis bjuds vi på ett långlopp där 1 Sevilla är knapp favorit vilket är rätt men här vimlar det av rensare och jag tänker inte vara utan 8 Thorn Bird till 1% hästen har ju trots allt 4 segrar i raden!
Lycka till alla ni som lirar!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: asgaya3141 (+3)
|